Het was voor ons beide een hele ervaring bij Eric Laarakker! We hebben de heenreis 2,5 uur gereden, daar eenmaal aangekomen ff melden bij de balie en Kassie ophalen. De andere paarden die er waren stonden lekker relaxed op hun plaats, maar de mijne niet natuurlijk... en maar schrapen met het voorbeen en spelen met de kettingen waar hij mee vaststond en briesen en gekdoen...
Toen de behandeling begon was hij eerst nog wat nerveus, maar was later wel op zijn gemak. Ze hebben van alles met em gedaan. De oorzaak van alles komt oorspronkelijk bij zijn hart weg... hij heeft een verslapte hartspier en idd lekkende hartkleppen. Door Kashmir zijn wilskracht wilden ze hem toch gaan behandelen, omdat hij het zelf overduidelijk nog niet opgeeft. Momenteel heeft hij dus last van zijn lever (is de hoofdoorzaak niet) en een maagzweer, last van zijn maag en darmen. (voornamelijk door de medicatie allemaal)
Doelstelling:
Met homeopathische middelen: voor de lever/voor de darmen/spierversterkers/speciaal voor hem samengesteld middel proberen ze zijn imuunsysteem/weerstand weer op te peppen. Hij zal het uiteindelijk op zijn eigen krachten moeten doen waarbij we em nu ondersteunen. Eerst moeten alle gifstoffen (door alle medicatie) zijn lichaam uit, van daaruit kan hij weer aansterken en beetje bij beetje opknappen. Over 2 weken moeten we weer terug komen en gaan ze em nogmaals doormeten of er al enige verbetering is.
Hij moet nu 2 maal daags 2 kilo prestatiebrok hebben en mag absoluut geen maïs meer hebben! Is een ontzettende misvatting dat het goed voor "schrale" paarden is... het is koeienvoer en de maag van een paard is er niet tegen bestand en het wordt niet goed verteerd.
We gaan ons nu een beetje richten op grondwerk, lekker met em bezig, want hij moet wel wat te doen hebben ipv alleen maar buiten en op stal.
Hij was aan het eind van de dag wel blij dat ie weer thuis was Het was een hele lange dag voor ons (ook voor onze chauffeuze, die me tot nu toe erg geholpen heeft elke keer!)
ik heb charlotte (ook da) en eric zelf erbij gehad. ik hoop ook echt dat het aan zal slaan.. heb voor mijn gevoel er nu iig alles aan gedaan... begint me inmiddels zowel emotioneel als financieel aardig op te breken. Maar tis wel mijn grote vriend en zolang hij zelf vecht zal ik dat ook doen..
Wauw Ans, ik vind het toch best positief! Je zult zien hoe snel homeopatische middelen aanslaan bij dieren. Je paard is echt in goede handen bij hun! Beterschap en een knuffel voor je paardje!
inmiddels zijn er problemen voorgevallen dat Kas zijn medicatie niet wil hebben... probeer het nu dmv het in de mond te spuiten... (poedervorm in water doen en in de spuit... druppels kunnen zo in de spuit of toch stiekem over de brok proberen.. poeder ruikt het ergste) hij maakt het me niet makkelijk haha...
ik heb onze 2 ponys die pas ooverleden zijn een langere tijs 2x per dag een spuit met medecijnen moeten gegeven. Ik deed eerst wat appelmoes in de spuit, dan de poeder van de medicijnen en wat water. dan goed schudden. Ging prima ook bij de nogal nerveuze pony. hoop dat je er wat mee kunt. want zijn medicijnen moet hij zeker hebben.
Met de medicatie die van Erik Laarakker afkomt werkt het het beste als je ze afzonderlijk van elkaar geeft, dus niet alles op een boterham ofzo. Als er niets helpt kun je die appelmoes proberen en anders een wortel of appel uithollen en daar in doen...
gaat nu goed met medicijnen geven eerst moet hij 10 min voor hij de rest (afzonderlijk van elkaar) krijgt druppels op brood hebben. Dit doe ik op een heel bolletje zoveel mogelijk in het binnenste op 1 plek. (gaat goed ) daarna de poeders in water in een spuit en in de mond spuiten en dan als beloning nog 2 hele verse bolletjes met druppels (na elkaar) als beloning