Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
ellepel schreef:berdientj:
wat is er anders aan de omgeving daar?
is de samenstelling van voer veranderd?
en waar ik zelf heel erg nieuwsgierig naar ben is of ze op andere grond staat, staat ze op bemeste weide of juist niet, wat voor gras staat er?
rianne1987 schreef:mijn fjord haar vachtje is nu ook supermooi, normaal zou ik haar dan veel vaker gewassen moeten hebben eer haar appeltjes te zien zijn. Nu staat ze lekker in haar vacht te glanxen met appeltjes!
BerdientJ schreef:ellepel schreef:berdientj:
en waar ik zelf heel erg nieuwsgierig naar ben is of ze op andere grond staat, staat ze op bemeste weide of juist niet, wat voor gras staat er?
Ze hebben daar een hele grote wei,bijna geen gras.
daarom zetten ze steeds een stuk van de wei af en dat wordt bemest zodat daar gras komt.
Daar vlakbij (5 minuten ben je er met de pony) is een heel groot bos.
Ze kreeg bij ons zemelen extra, en bij hun lucerne.
de brokken zijn gewoon hetzelfde, en ze voeren net zo vaak als bij ons.
Ze staan daar dag en nacht in de wei, alleen een schuilstal.
bij ons ging ze alleen in de stal als het slecht weer was en 'snachts in de winter.
BerdientJ schreef:Ik kom hier ook maar even kijken.
net gebeld door de nieuwe eigenaar van Okkie.( ze is nu bijna 3 maanden weg)
Ze heeft plotseling zomereczeem gekregen, en best wel erg.
Vorige week zaterdag was er nog niks aan de hand!,
En bij ons heeft ze er nooit last van gehad.
Wij balen hier heel erg van ( het ergste is het natuurlijk voor Okkie zelf!)
Maar wat ik dus even wou vragen,
Wat is de beste omgeving voor een ecceempony ?
en Wat helpt nou echt goed tegen zomereczeem ?
Een eczeemdeken hebben ze al voor haar gekocht.
BerdientJ schreef:ellepel schreef:berdientj:
Ze hebben daar een hele grote wei,bijna geen gras.
daarom zetten ze steeds een stuk van de wei af en dat wordt bemest zodat daar gras komt.
Daar vlakbij (5 minuten ben je er met de pony) is een heel groot bos.
Ze kreeg bij ons zemelen extra, en bij hun lucerne.
de brokken zijn gewoon hetzelfde, en ze voeren net zo vaak als bij ons.
Ze staan daar dag en nacht in de wei, alleen een schuilstal.
bij ons ging ze alleen in de stal als het slecht weer was en 'snachts in de winter.
atreyuevita schreef:Ik merk bv dat hier ook geen horzels zitten, zitten die in de bossen nu al wel?
animals schreef:rianne1987 schreef:mijn fjord haar vachtje is nu ook supermooi, normaal zou ik haar dan veel vaker gewassen moeten hebben eer haar appeltjes te zien zijn. Nu staat ze lekker in haar vacht te glanxen met appeltjes!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan wat heb je gedaan, zat ze nog zo erg in haar wintervacht dan en schuurde zze ook erg?
atreyuevita schreef:die van mij heeft het ook ineens gekregen. Ze stond eerst aan de Maas en toen ineens in een bosrijke omgeving
Ze staat nu weer terug op haar geboortegrond en heeft nog wel jeuk maar niet meer zo erg. Dus ze moeten in de wind staan... zoveel mogelijk open vlakte. Zo min mogelijk bos.
Vlakbij de zee helpt ook. Ik merk bv dat hier ook geen horzels zitten, zitten die in de bossen nu al wel?
skessa schreef:Op de wind is bij ons duidelijk het beste.
En de wei goed schoon houden, wij mesten 2 keer per dag de wei uit.
Mijn paardjes staan tegen het bos aan.
Het schijnt ook dat de nabijheid van eikenbomen ook niet goed is, daar schijnen die vliegjes zich ook graag in op te houden.
En hoe dikker je paard des te meer last, heb ik ook wel eens gehoord.
Mijn huidige ijslander kan ik gelukkig voldoende helpen met het smeren van Cojosol. Ze vindt het heerlijk om ingesmeerd te worden en heeft verder geen klachten. Alleen bij hele erge vliegenplagen doe ik haar pyama aan, maar dat is meer tegen de irritatie dan tegen de jeuk.
Onze ene shet heeft echt heel erg last, maar die heeft sinds gisteravond gelukkig eindelijk haar eigen eczeempyama.
Wat zag ze er tevreden uit vanmorgen! Voor het eerst in weken was ze weer te knuffelen zonder dat ze van irritatie weg rende!