Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marigold schreef:en heeft ook niet zo heel erg mok, gewoon wat korstjes.
Jaan81 schreef:Marigold schreef:en heeft ook niet zo heel erg mok, gewoon wat korstjes.
Ook al zijn het 'maar' korstjes, het is wel al mok en liever dat je het nu behandeld, dan dat het hele wonden zijn geworden en haar benen helemaal dik zijn!
poppekontje schreef:Mijn oude paard van 22 jaar heeft nog nooit mok gehad tot nu.
Aan 1 achterbeen heeft ze korsten en kloven op de hoefballen. Ik heb al van alles geprobeerd maar het wordt steeds erger.
Van de week heb ik toch maar eens de dierenarts gebeld en heb van hem een middeltje gekregen wat uit het buitenland komt.
Als er mensen zijn die interesse hebben zal ik eens nakijken hoe het heet.
Het is een klein plastic flesje en kost iets mee dan 30 euro maar het helpt wel.
Ik ben nu 2 dagen aan het smeren en het wordt minder.
Mijn paard staat continu op bute (pijnstillers,ontstekingsremmers) vanwege een chronische peesblessure maar toch heeft ze mok gekregen.Ik denk dat het midel niet bij elke DA te verkrijgen is omdat het uit het buitenland komt maar het is te krijgen bij Visdonk in Roosendaal.
ZaimFahd schreef:Mijn paardje heeft vier witte sokken (en daaronder dus roze huid.) Buiten een verbrande neus (waarop ik vaseline smeer, wat héél goed werkt) heeft hij dus ook last van zomermok. Nu smeer ik elke zomer als ik de mok zie (let op: enkel in de zomer), een product genaamd Hydrocortiderm op de mok.
Hij krijgt geen mok in de kootholte, enkel enige centimers boven zijn hoef. Zelf gebruik ik dit productje al een tweetal jaren en het helpt goed. Het is een wit flesje, met het hoofdje van een hond en kat op. Het is namelijk voor brandwonden bij honden en katten.
Sinds vandaag ben ik er weer met begonnen omdat mijn vorige potje verjaard was. Ik hou jullie wel op de hoogte. Overigens hoop ik dat dit wat heeft geholpen. Ohja: het is enkel te verkrijgen bij de dierenarts.