[INFO] Luchtzuigen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

havermout

Re: centraal topic over luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:23

summie schreef:
Mijn luchtzuigstertje is gelukkig nooit ziek of stoned of wat dan ook. En het kan me niet schelen dat ze het doet ik ben zelfs supertrots op haar we mogen Z2 starten en ze is pas zeven. Ik heb er echt geen last van dat ze 't doet en ik heb het volkomen geaccepteerd .....................het maakt het leven met een luchtzuiger wel een stuk leuker dan dat je je bij ieder zuigje ergert. Haha!

Dat ben ik met je eens, ik erger me er ook niet aan alleen jammer dat hij af en toe stoned is Haha! haha. Ach, als hij geen luchtzuiger was geweest hadden we 'm waarschijnlijk ook nooit gekocht omdat ie dan dubbel zo duur was geweest!

summie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:56

Marliesvr schreef:
summie schreef:
Mijn luchtzuigstertje is gelukkig nooit ziek of stoned of wat dan ook. En het kan me niet schelen dat ze het doet ik ben zelfs supertrots op haar we mogen Z2 starten en ze is pas zeven. Ik heb er echt geen last van dat ze 't doet en ik heb het volkomen geaccepteerd .....................het maakt het leven met een luchtzuiger wel een stuk leuker dan dat je je bij ieder zuigje ergert. Haha!

Dat ben ik met je eens, ik erger me er ook niet aan alleen jammer dat hij af en toe stoned is Haha! haha. Ach, als hij geen luchtzuiger was geweest hadden we 'm waarschijnlijk ook nooit gekocht omdat ie dan dubbel zo duur was geweest!

Dat geldt voor mij ook !!! Al was het een sprong in het diepe ik ben super gelukkig met mijn luchtzuigerstje en ik vind dat deze berichten ook HIER thuis horen !!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:00

Vind ik ook hoor Summie OK dan! Het mag best gezegd worden dat het niet alleen maar narigheid is.
Als ik mijn meissie in de wei zie rennen en spelen met m'n pony dan geniet ik net zo van haar als van mijn andere niet luchtzuigende paarden. Ja Haha!

summie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:17

Anoniem schreef:
Vind ik ook hoor Summie OK dan! Het mag best gezegd worden dat het niet alleen maar narigheid is.
Als ik mijn meissie in de wei zie rennen en spelen met m'n pony dan geniet ik net zo van haar als van mijn andere niet luchtzuigende paarden. Ja Haha!

Thanks Knipoog
Mijn meisje geniet ook van de wei en werd alleen maar ongelukkig van de luchtzuigersband en alle maatregelen zoals weefrek dicht, cribbox. Ook ik heb meegedaan aan het luchtzuigersonderzoek maar uiteindelijk ben ik er niks wijzer van geworden. Nu al twee jaar verder heb ik het gelaten voor wat het is en dat bevalt me uitstekend. Wat mijn ego streelt is dat er Amerikanen 30.000 eurie voor neer wouden tellen Geld, geld! En daar wil ik er nog niet voor kwijt Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:56

Zijn hier meerdere luchtzuigers sloom? Want mijne is aan het begin van het rijden ook altijd erg sloom{als ie al lekker heeft staan zuigen tijdens het zadelen}Ik moet hem altijd echt even "wakker" maken,dan is er niks meer aan de hand.Ik dacht dat het t "aard van t beestje was" maar nu begin ik te twijfelen,als het door het zuigen komt wil ik dat wel graag weten.Dus hebben jullie zuigers dit ook?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 21:01

Nee mijne niet. ik heb een gelukkige slimme eigenwijze supergezonde blije niet slome luchtzuiger die het prima doet in de sport.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:07

Elisa2 schreef:
Zijn hier meerdere luchtzuigers sloom? Want mijne is aan het begin van het rijden ook altijd erg sloom{als ie al lekker heeft staan zuigen tijdens het zadelen}Ik moet hem altijd echt even "wakker" maken,dan is er niks meer aan de hand.Ik dacht dat het t "aard van t beestje was" maar nu begin ik te twijfelen,als het door het zuigen komt wil ik dat wel graag weten.Dus hebben jullie zuigers dit ook?

Dat heb ik met de mijne gehad toen hij nog fanatiek zoog. maar die was de hele dag zo stoned als een garnaal en heel loom.
nu zuigt hij amper nog en is het slome ook weg.

Maryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:35

De hoefsmid kwam laatst langs, meestal laten we alle paarden meteen doen, dus Maryanne stond een tijdje te wachten. Ik was haar een beetje aan het borstelen en knuffelen en ze hield haar staart heel raar omhoog en opzij. Haar sluitspier spande ze de hele tijd aan. En er zat een beetje slijm bij haar vagina. Maar waar ik het eerst aan merkte was luchtzuigen: Maryanne doet dat echt nooit, en opeens legde ze haar hoofdje op de balk en begon lucht te zuigen. Later ging het zelfs over in kokhalzen (paarden kunnen eigenlijk niet overgeven). Samen met haar staart en dat ze ook nogal oppervlakkig ademde vertrouwde we het niet helemaal, dus hebben toch de DA gebeld. Die heeft hartslag etc gecheckt en alles was goed... Hij wist niet wat het zou kunnen zijn geweest.

Ik zag dit topic en moest opeens daar aan denken Knipoog Vond het wel heel erg vreemd.. Dit was 1 keer, en heb het nooit meer gezien!

Heeft iemand anders ook wel eens zo'n eenmalige actie gehad?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:40

Nooit gehad Maryanne, Tieme: Ja door jou kwam ik er dus eigenlijk op. Mijne's loopt ook wel goed in sport,maar hij blijft dus altijd een beetje sloom in het begin.

summie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:31

Anya schreef:
Nee mijne niet. ik heb een gelukkige slimme eigenwijze supergezonde blije niet slome luchtzuiger die het prima doet in de sport.

He die heb ik ook Haha! en doet het niet prima in de sport maar UITSTEKEND !!! Go jij! Go jij!
En slome paarden heeft volgens mij niets met luchtzuigen te maken ik ken zat andere paarden die niet luchtzuigen en ook sloom zijn Ziek

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:39

summie schreef:
En slome paarden heeft volgens mij niets met luchtzuigen te maken ik ken zat andere paarden die niet luchtzuigen en ook sloom zijn Ziek

maar wat Elise2 al aangeeft is dat haar paard sloom is nadat hij heeft staan te zuigen.
die van liep de hele dag door te zuigen en was ook sloom. nu zuigt hij niet meer en is ook niet meer sloom.

summie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:48

Tieme schreef:
summie schreef:

maar wat Elise2 al aangeeft is dat haar paard sloom is nadat hij heeft staan te zuigen.
die van liep de hele dag door te zuigen en was ook sloom. nu zuigt hij niet meer en is ook niet meer sloom.

Gelukkig voor Elise2 toch dat haar paard niet meer sloom is Knipoog

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 23:00

Even voor de duidelijkheid ik kwam er inderdaad op doordat Tieme zei dat die van haar zo sloom was na het zuigen.Mijne loopt ook altijd te zuigen tijdens het zadelen.Dus vroeg ik me af of meerdere luchtzuigers het hadden,of dus dat slome van het rijden in het begin daar vandaan komt/kwam.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:53

Elisa2 schreef:
Even voor de duidelijkheid ik kwam er inderdaad op doordat Tieme zei dat die van haar zo sloom was na het zuigen.Mijne loopt ook altijd te zuigen tijdens het zadelen.Dus vroeg ik me af of meerdere luchtzuigers het hadden,of dus dat slome van het rijden in het begin daar vandaan komt/kwam.

Ik denk zeker dat luchtzuigen daar wel wat mee te maken heeft of kan hebben. Ik merk aan mijn paard dat hij dan een beetje 'stoned' is, zoals ik hierboven ook al ergens beschreef. Hij is dan wat trager in zijn reactie. Ook laat hij dan tijdens het rijden erg veel scheten vanwege al die lucht in zijn lijf.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:58

Dat valt bij de mijne wel weer mee de scheten,maar volgens mij is ie ook een beetje "stoned" dan ja.Ik ga het eens uittesten,kijken of hij minder sloom is in het begin als hij niet heeft kunnen zuigen tijdens het zadelen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:16

Marliesvr schreef:
Ik merk aan mijn paard dat hij dan een beetje 'stoned' is, zoals ik hierboven ook al ergens beschreef. Hij is dan wat trager in zijn reactie. Ook laat hij dan tijdens het rijden erg veel scheten vanwege al die lucht in zijn lijf.

De mijne laat ook erg veel scheten. maar denk niet dat dat duur lucht in zijn lijf komt. dat kan immers niet. ze krijgen amper tot geen lucht binnen. scheten laten komt eerder door een verstoorde maag/darmwerking. (wat dus 9 van de 10 x de oorzaak van het luchtzuigen is.)

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:11

Een van mijn tinkers zuigt ook lucht, ik zie het ook aan haar tanden. Kan dat nou veel kwaad als die afslijten?

Sam_ElenaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:17

mijn paardje zuigt ook, en vrij erg (ook als ze op de wei staat waar genoeg te eten is wil ze nog wel eens uren achter elkaar aan die paal staan Nagelbijten / Gniffelen ) en als ze net heeft staan zuigen is ze heel sloom Verward dus langs de stalrand heeft ze een draadje schrik lopen zodat ze niet de hele nacht staat te zuigen en overdag in de wei maar bandje om.. ik heb zo'n band van de divoza die geen metalen stuk bij de hals bevat maar helemaal leer is (wel fijn want ze kan gewoon dr hoofdje buigen etc Lachen ) zuigen jullie paarden eigelijk helemaal of bijna niet als ze op de wei staan??

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:12

Mijne wel,soms ook van die periodes,dan staat ie een uur te zuigen en dan gaat ie weer eten.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 00:06

IK heb ook een luchtzuiger, althans zo noem ik het Clown

Hij bijt nergens op,maar staat in de lucht gewoon te happen...

Echt heel vreemd hoe hij dat doet, Overgens, als ik hem waarschuw ( met me stem) dan houd hij op voor een tijdje, en als ik dan weg loop, gaat hij lekker veder...

IK moet zeggen, merk wel dat ik me steeds meer begin te irriteren aan hem Bloos Bloos

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:17

heey
mijn verzorgpony is ook een luchtzuiger, cribox likt die gewoon van zijn voerbak af en dan gaat die weer verder..
maar hebben ze nou echt geen grotere kans op koliek dan paarden die niet zuigen? (had ik ergens gelezen)
misschien dat het hier nog ergens in het topic staat maar ik heb niet alle 21 pagina's doorgenomen Knipoog

mafkees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 22:50

jollyjoker schreef:
TIP: Mijn paard is een enorme luchtzuiger en heeft/had ook maagzweren, waarvoor hij behandeld is. Nu begon hij na de zomer weer erg te zuigen en kwakkelen. Pronutrin helpt erg goed maar is erg duur. Nu krijgt hij maagcompositium van de Groene Os en hij zuigt vrijwel geen lucht meer!

Hoeveel geef je hem en hoe duur is dit dan?

Tieme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:19

mafkees schreef:
Hoeveel geef je hem en hoe duur is dit dan?

Is wel niet op mij gericht maar geef toch even antwoord.
pronutrin kost ong. 75 euro voor 3500 gram en daar doe je ong. 11 dagen mee.

maagcompositum kost 34,95 per 750 gr. daar doe ik zo'n 2,5 maand mee. 2x daags 6 gram.

Rianne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:55

Bij mij op de manege is een paard die zuigt allen als het druk is op stal.. als ik er alleen bezig ben doet ie niks

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:53

ik las ergens in het topic dat kuil 'slecht' is om te voeren aan een luchtzuiger.
kan iemand uitleggen waarom?

mijn paard is ook een luchtzuiger. hij zuigt nu weinig, maar hij staat dan ook 24/7 op de wei.
als ik op vakantie ben en dus meerdere dagen of weken niet rijd gaat hij wel zuigen op de weidepalen. ik heb daarom stroomdraad op de bovenkant van de palen gemaakt.

wel heeft hij een gevoelige maag. hij is erg snel aan de schijt, vooral van gras.
daarnaast is het een stresskip en sloom is hij zeker niet Clown

hij staat nu dus op de wei. en krijgt daarnaast 2 scheppen zemelen. een schep muesli (zonder haver) en 2 scheppen brok en 2x per dag kuil

maar ik ben nu aan het rondkijken of ik iets anders (bij) kan gaan voeren, want ik kan hem erg moeilijk op gewicht houden.