sanne_shelly schreef:is jkk ook giftig voor mensen... bijvoorbeeld als je het zonder handschoenen uit de wei trekt? (niet dat ik het ga eten hoor
Als het in de spijsvertering komt bij mensen is het wel giftig.
Dus eten idd maar niet doen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sanne_shelly schreef:is jkk ook giftig voor mensen... bijvoorbeeld als je het zonder handschoenen uit de wei trekt? (niet dat ik het ga eten hoor
Indezz schreef:Een goede manier om van dat JKK af te komen in je eigen wei is door er wegenzout op te leggen. Zeker in dit seizoen (vochtig) nemen de plant het zout op en rotten van binnenuit weg.
Wegenzout kost bijna niets en is in diverse doe-het-zelf-zaken te koop. Bij ons bij Fixet......
Overigens die foto is volgens mij geen JKK. Weet niet precies hoe het heet, maar JKK ziet er echt anders uit als het gedroogd is volgens mij....
russel schreef:Mensen effe een vraagje, zal ongetwijfeld ergens staan, maar er zijn zoveel pagina's over dit onderwerp te vinden.
Is het normaal dat rond deze tijd het JKK verschrompelt tot niets? Ik heb kruiwagens vol uit gestoken en het blijft natuurlijk terugkomen, ook in heel kleine vorm. Maar nou zag ik op het stuk weide van een ander paard waar nooit wat mee werd gedaan en waar flinke pollen groeide, dat je zo op het oog een kale vlakke bedoeling ziet. Lijkt of die pollen zijn afgestorven in de winter en daardoor niet te zien zijn. Dit paard krijgt zat te eten, dus uit honger opeten lijkt mij stug. Ook op mijn wei zie ik ze niet echt meer. Ik dacht juist dat deze plant winterhard is?
Ben dus nu bezorgd dat mijn paard ook ondanks hij een flinke berg hooi elke dag op de wei krijgt, in zijn uurtjes dat hij er nog loopt en het hooi al lang op is toch gaat eten. Hoe zien jullie weilanden eruit? Toch pollen JKK die uitsteken op de kale winterwei??
russel schreef:Indezz schreef:Een goede manier om van dat JKK af te komen in je eigen wei is door er wegenzout op te leggen. Zeker in dit seizoen (vochtig) nemen de plant het zout op en rotten van binnenuit weg.
Wegenzout kost bijna niets en is in diverse doe-het-zelf-zaken te koop. Bij ons bij Fixet......
Overigens die foto is volgens mij geen JKK. Weet niet precies hoe het heet, maar JKK ziet er echt anders uit als het gedroogd is volgens mij....
Met wegenzout bedoel je pekel? Lijkt mij niet echt goed voor de grond, kan me indenken dat het ook je grasmat negatief beinvloedt.
Teuntje111 schreef:Ik weet niet of het al ergens staat, heb het hele topic doorgelezen, maar ik heb een rare vraag: Hoeveel planten moet een paard eten voordat hij ziek wordt? En hoeveel voordat hij overlijdt?