[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:53

Menollyke schreef:knip
Met in haar mond spuiten denk ik dat ik ook problemen ga krijgen. Een wormenkuur levert ook een gevecht op. Ik denk dat ze in het verleden misschien wat nare ervaringen hiermee heeft gehad ofzo. Dit had ze al voordat ik er kwam.[/quote]

HE!!!!!! Ik heb haar vijf jaar lang en waarschijnlijk langer wormenkuren gegeven en er was nooit iets aan de hand. Wat is er het afgelopen jaar met dat paard gebeurt??????? Deken opdoen zonder halster? Ligt die deken dan wel goed en klemt die niet op de schoft of zo. Nooit last van gehad.
Ik gaf altijd haar druppels op een stukje brood en dat at ze gewoon op. Is de voerbak wel goed schoon? Er willen nog wel een resten voer en schimmelzooi onder de rand zitten.

sterkte!

menollyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:56

pantarhei schreef:
Menollyke schreef:knip
Met in haar mond spuiten denk ik dat ik ook problemen ga krijgen. Een wormenkuur levert ook een gevecht op. Ik denk dat ze in het verleden misschien wat nare ervaringen hiermee heeft gehad ofzo. Dit had ze al voordat ik er kwam.

HE!!!!!! Ik heb haar vijf jaar lang en waarschijnlijk langer wormenkuren gegeven en er was nooit iets aan de hand. Wat is er het afgelopen jaar met dat paard gebeurt??????? Deken opdoen zonder halster? Ligt die deken dan wel goed en klemt die niet op de schoft of zo. Nooit last van gehad.
Ik gaf altijd haar druppels op een stukje brood en dat at ze gewoon op. Is de voerbak wel goed schoon? Er willen nog wel een resten voer en schimmelzooi onder de rand zitten.

sterkte!
[/quote]

Deken opdoen is nooit een probleem geweest, alleen zaterdag. Toen was het echt een angstig zielig hoopje paard. Ik heb ook echt geen flauw idee waar het vandaan kwam en hoe het over is gegaan. Zondag was ze weer totaal relaxed. Denk dus ook dat zaterdag niets met de medicijnen te maken heeft gehad, maar wat het wel is, weet ik niet. Vandaag ook alleen relaxed.

Wormenkuur is ook geen enkel probleem, maar ze wat onrustiger dan een ander paard. NIet angstig en is goed te handteren. Maar niet helemaal zoals ik het graag wil. Dat is alles.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:01

Tja ik ken geen enkel paard dat een wormenkuur lekker vind, maar ze heeft er echt nooit moeilijk over gedaan. Ik pakte haar tong en spoot de spuit leeg, tong los en even hoofd omhoog houden, zo heb ik ze jaren allemaal gedaan, fluitje van een cent. Raar hoor dat ze reageert

menollyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:07

pantarhei schreef:
Tja ik ken geen enkel paard dat een wormenkuur lekker vind, maar ze heeft er echt nooit moeilijk over gedaan. Ik pakte haar tong en spoot de spuit leeg, tong los en even hoofd omhoog houden, zo heb ik ze jaren allemaal gedaan, fluitje van een cent. Raar hoor dat ze reageert

Ach ja, ik pak zowiezo geen tong beet van een paard bij een wormenkuur. Misschien onthouden voor volgende keer. Mijn oude paard vond een wormenkuur trouwens geweldig, die hapte ernaar en bleef hem net zolang vasthouden tot je hem leeggespoten had. (vandaar dat ik waarschijnlijk een beetje verwend ben wat dat betreft ) (het komt misschien anders over via geschreven tekst, maar het is echt niet dat ze er een groot probleem van maakt, maar vergeleken bij mijn oude paard is ze wat onrustiger, maar ja, er zijn weinig paarden die zo rustig zijn als haar)

Antheman

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:50

pinaaa schreef:
. weet iemand wat ik hieraan kan doen?? ik heb al verschillende dingen geprobeert en weet nu wel dat het haast niet gekkigheid van hem kan zijn.

Begin eens met het topic te lezen. Er zijn al zoveel tips voorbij gekomen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:52

pinaaa schreef:
een net heeft geen baat. het kan ook haast geen pollenallergie zijn, aangezien het in januari begonnen is.

Waarom heeft een net geen baat??
En idd bloeit er in januari al vanalles.

Ik zal nogmaals de site met de pollenindex geven, kun je zelf kijken wat er allemaal bloeit, of heeft gebloeid.

http://www.lumc.nl/1070/patientenzorg/P ... start.html

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:54

Bij Livi werkte de netrelief ook slechts het eerste seizoen, het tweede irriteerde het alleen maar, en toen werkte de Trias omega met anti headshaker goed (zolang ze regelmatig kreeg)

Machonito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 23:04

Oke ik had toch verteld dat mijn paard ineens heftig aan het schudden was en onder zijn buik een dikke buld en zelfs boven zijn ogen beetje verdikking.

Ik heb toen deze topic door gespit en las bepaalde punten die ik zelf alvast kon oplossen of uit proberen
Dus had ik aantal dingen gedaan om te kijken wat het kon zijn
Hem van het Kuil afgehaald en minder biks en geen graan even meer.
maar wel hooi.
ondertussen heeft mijn hoefsmid naar zijn benen gekeken en hem op voor ijzers gezet omdat hij ook op eieren liep.
Mischien deed het pijn en daardoor schudde.
hij ging inderdaad minder schudden maar nog bleef de vraag waar het aan lag.

ik had al een afspraak gemaakt met Erik Laarakker en vandaag moest ik dus komen.
leuke ervaring en veel geleerd.
Hij werd echt helemaal nagekeken, Bleek zijn heup scheef testaan, paar wervels in zijn rug en hals scheef, schouders belast door verkeerd lopen (door scheve heup ), Blokkade in zijn kaak,
Maag zweer ( paard is een binnen vetter) Heeft een spaans trauma gahad.

Kuil mag hij dus niet meer hebben daar reageerd zijn lichaam dus heftig op (dit testen ze met speciale apratuurtje)
en in zijn lichaam zat nog wormen en parasieten ( 3 weken terug had ik hem nog ontwormd)

Even wel erbij zeggen we hebben hem nog niet zo lang 4 maanden pas en in het begin hebben we ook nog een paar keer ontwormd.

Ik ben zo blij dat ik hem lekker door erik heb na laten kijken wat de oorzaak kan zijn.
en hopen dat schudden minder is of helemaal weg.
Nu mag ik even niet rijden maar ik hou jullie op de hoogte.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 07:50

ik denk dat ik dat was met die in januari bloeiende boom.

dat was de hazelaar die is namelijk als eerste aan het bloeien, en de mijne is daar dus allergisch voor....

bij de mijne is het duidelijk he.... schuden doet hij ook in de wei, en ik blijf erbij dat als een dier alleen schud onder het zadel er rijtechnisch en zeer zeker medisch iets goed fout zit..

naar mijn idee zijn het vooral scheefzittende wervels die problemen veroorzaken,en klemmende zenuwen .
zoals dus in het verhaal van machonito.

paard na laten kijken door iemand die daar dus verstand van heeft..
erik laarakker is zeer zeker een hele goede

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:36

ellepel schreef:
ik denk dat ik dat was met die in januari bloeiende boom.

dat was de hazelaar die is namelijk als eerste aan het bloeien, en de mijne is daar dus allergisch voor....knip>>>

Die van mij heeft ook weer een aantal weken last van pollen, ongecontroleerde bewegingen met hoofd, veel briezen en neus jeuken aan alles wat voor handen is. Het valt me wel op dat als het heeft geregend het ineens over is of als de wind 'draait'.
Hij heeft een paar jaar geen last gehad, hoogstwaarschijnlijk door het supplement wat ik hem toen gaf, ik heb dat helaas afgelopen winter laten versloffen wat dus nu weer resulteerd in 'hoofdschudden'.
Rond Pasen is het altijd het ergst geweest!

Luxlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:13

Helaas heeft ook mijn paard dit jaar al de eerste "shakjes" vertoond bij het longeren. Dat was afgelopen zondag toen bij ons de zon lekker aan het schijnen was. Iedereen verklaart me voor gek omdat het "nog te vroeg is voor pollenallergie". Ben blij dat ik op dit forum kan lezen dat er al meer paarden zijn die last hebben.
Helaas werkt bij mij de Net Relief niet. Mijn paard werd er alleen maar onrustiger van. (Heb er dus nog een liggen voor de liefhebber...)

Nick1963

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:09

Luxlover schreef:
Helaas heeft ook mijn paard dit jaar al de eerste "shakjes" vertoond bij het longeren. Dat was afgelopen zondag toen bij ons de zon lekker aan het schijnen was. Iedereen verklaart me voor gek omdat het "nog te vroeg is voor pollenallergie". Ben blij dat ik op dit forum kan lezen dat er al meer paarden zijn die last hebben.
Helaas werkt bij mij de Net Relief niet. Mijn paard werd er alleen maar onrustiger van. (Heb er dus nog een liggen voor de liefhebber...)

Bij een consult van een osteopathe voor mijn andere paardje gaf zij mij tip voor mijn paard met pollenallergie. Zij gaf aan dat, het eens het proberen waard was ,bitloos te rijden , omdat paarden met een pollenallergie gevoelig op hun slijmvliezen zijn en een bit ( metaal) op slijmvliezen een reactie geeft.
Tevens gaf zij aan dat er met zo n netje het niet gaat om de mazen van het net en de pollen ( die er qua grootte doorheen gaan) maar dat het gaat om het verkleinen van de luchtcirculatie.
(Mijn merrie doet gek als ze het netje voor krijgt- dat wil zeggen schudden met haar hoofd , omhoogslaan met haar hoofd en proberen met haar benen het netje van haar neus af te wrijven.....)
OP dit moment ondervindt zij geen nadeel van pollenallergie - zij krijgt collocynthis (1 ml per drie dagen) en ik ben inderdaad bitloos gaan rijden.
Over de periode die wij nu hebben is het winst, en de tips van de osteopathe zijn mij zeer waardevol omdat ik merk dat het werkt.

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 07:40

Fijn dat het voor jou paardje werkt, bitloos te rijden. Voor die van mij maakt het helemaal niets uit want hij beweegt even hard met z'n hoofd als hij geen bit in heeft.
Ik rij ook met touwhalster maar vraag me af of dit fijner is voor het paard. Die knopen aan het halster lijken me ook geen pretje als ik ze moet 'gebruiken'.
Gelukkig is het een kwestie van een aantal weken dat 'schudden' en dan is mijn paard er weer vanaf!

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:11

Mijn paard wordt helemaal druk van zo'n netje voor zijn neus. Werkt dus voor geen meter. Gelukkig weet ik nu waar zijn probleem vandaan komt en heb ik zo'n netje (of andere antie-allergie spul) niet meer nodig.

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:25

Bitloos werkt bij Olivia voor een gedeelte. Maar het schudden is niet weg, ze doet het alleen totaal niet fanatiek en niet tijdens het rijden. (ook niet tijdens het longeren) Met bit deed ze het wat fanatieker en ook tijdens het rijden. Dus tot dusver heb ik er weinig last van, misschien dat het nog erger gaat worden. (vandaar dat ik toch begonnen ben met Pollinosan, waar ze nu echt om komt bedelen)

Machonito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:12

Maar komt het wel echt allemaal door de pollen
is er ook geen andere oorzaak die je niet kan zien zoals een wervel scheef.
ik vind dat de mensen snel wat zeggen van hij heeft last van pollen
omdat hij gaat schudden.
Mijn paard schudde ineens ook bleek toch wat anders tezijn en niet door de pollen

menollyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:18

Machonito schreef:
Maar komt het wel echt allemaal door de pollen
is er ook geen andere oorzaak die je niet kan zien zoals een wervel scheef.
ik vind dat de mensen snel wat zeggen van hij heeft last van pollen
omdat hij gaat schudden.
Mijn paard schudde ineens ook bleek toch wat anders tezijn en niet door de pollen

Olivia schudde in januari en februari ook wel eens, dit was dan voornamelijk na een dag hard werken. Ik weet dit totaal niet aan de pollen ondanks dat ik wist dat ze een pollenallergie heeft. Ik wist dat ze op dat moment spierpijn had.

Nu begint ze echter en ik heb het een tijdje in de gaten gehouden. Het begon met buiten wandelen, niet vaak, maar wel opvallend. Met een dag regen deed ze niets. In de stal doet ze ook niets. Vooral buiten en vooral op 1 plek buiten. In de bak, onder het rijden en tijdens het longeren deed ze het juist niet. Nu begint ze dat ook te vertonen.

Ik zeg nog niet gelijk dat het pollenallergie is, al heeft pantarhei haar helemaal laten onderzoeken en daar kwam uit dat het eigenlijk niets anders kon zijn. Ik heb om mezelf zekerheid te geven een pollenallergie test aangevraagd en daar krijg ik over een week de uitslag van.

Maar juist omdat zij het niet deed tijdens het rijden, wel tijdens het buiten lopen. (zonder bit, alleen met een halster) kon ik al een hoop dingen echt gewoon uit het raam gooien. (ligt niet aan hoofdstel, niet aan het zadel) Ik durf vrijwel met zekerheid te zeggen dat het een pollenallergie is, maar voor die laatste zekerheid toch een test laten doen.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:30

Anouar is de laatste tijd ook veel aan het schudden, vooral tijdens het galoperen, hij heeft een snotneus (wit achtig snot, hij is niet verkouden), hij proest heel veel en hij heeft jeuk aan z'n neus (hij wrijft overal langs met z'n neus)
Dus ik hou dit topic even in de gaten. Ik denk dat hij pollenallergie heeft

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:45

Ja, dat deed mijn paard ook. Maar dat bleek een rijtechnisch probleem te zijn (zie eerder in dit topic).

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:48

Anouar15 schreef:
Anouar is de laatste tijd ook veel aan het schudden, vooral tijdens het galoperen, hij heeft een snotneus (wit achtig snot, hij is niet verkouden), hij proest heel veel en hij heeft jeuk aan z'n neus (hij wrijft overal langs met z'n neus)

JE zou een plukje haar kunnen opsturen naar JOsien, dan kan ze testen of Anouar idd een pollenallergie heeft.

Josefien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:48

Antheman schreef:
Anouar15 schreef:

JE zou een plukje haar kunnen opsturen naar JOsien, dan kan ze testen of Anouar idd een pollenallergie heeft.

Mag het ook JOSEFIEN zijn???

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:20

Van mij wel hoor josefien ,excuses!

Josefien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:58

Geeft niet, vindt het wel fijn als je reclame maakt voor me!

menollyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:35

Josefien schreef:
Geeft niet, vindt het wel fijn als je reclame maakt voor me!

Ik heb ook een stukje haar opgestuurd. Ik weet dat het ook bij mensen gedaan wordt en dus vertrouw ik het wel. Maar ik vroeg me af hoe het nu precies werkt? Wat kan je zien in de haren? (ik ben gewoon heel erg nieuwsgierig naar alles)

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:33

Ben heel benieuwd menollyke wat er uit de test komt! Houd je ons op de hoogte?!