Paard heeft aanvallen? Help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 20:40

Nee dat zal aan de foto liggen. Het was eigenlijk een heel fijn stukje met veel briesen, lucht loslaten en zijn hoofd naar beneden :j

Elisa2

Re: Paard heeft aanvallen? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 08:40

Ik wilde net schrijven dat kan ook zo lijken omdat zijn buik vol met gas/ lucht zit en alles daardoor "vast" zit.

Ik vind het wel een positieve update, dat hij zelf al niet meer zo krom staat met mesten lijkt me een enorme vooruitgang. Maar die hele binnenkant zal wel zo'n opdonder hebben gehad van alles dat herstel echt veel tijd nodig zal gaan hebben.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 14:48

Elisa2 schreef:
Ik wilde net schrijven dat kan ook zo lijken omdat zijn buik vol met gas/ lucht zit en alles daardoor "vast" zit.

Ik vind het wel een positieve update, dat hij zelf al niet meer zo krom staat met mesten lijkt me een enorme vooruitgang. Maar die hele binnenkant zal wel zo'n opdonder hebben gehad van alles dat herstel echt veel tijd nodig zal gaan hebben.

Hier sluit ik me helemaal bij aan!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 11:03

Wat ook wel fijn zou zijn voor hem om hem een beetje door dat "vast zitten" heen te helpen is een facia release behandeling. Het paard is zo gaan verkrampen door al die pijn in zijn buik dat het logisch is dat spieren en bandjes ook verkrampt zijn. Zo'n behandeling kan ook echt verschil maken. Ik zou dat dan ook wel even overleggen met Den Hoek.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 21:37

Dankje voor de tip!
Vandaag had Vallie een goede dag. Stukjes gedraafd over balkjes, heb een filmpje op mijn instagram.

Toch lijkt hij wat aan te komen nu. Best gek dat hij er gewoon nog is, hij blijft spanning hebben in zijn darmen dus de klachten zijn er nog maar het wordt minder

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 22:32

Krijg dit nu net als tip doorgekregen. Het is op een groep waar alleen dierenartsen mogen reageren.
Voor het eerst dat ik nu een paard zie die vergelijkbaar staat qua houding, nu even wachten tot ik lid ben van die groep. Kan ik meteen meelezen. Ben zo benieuwd!!

Afbeelding

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:34

Nou zeg, dat is bizar! Ik ben zo benieuwd wat voor reacties er onder staan!!

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:55

En dat paard zuigt ook lucht. Ben benieuwd!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 08:13

Dat zou interessant zijn!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 08:25

Ik lees al even mee hier, ben lid van die groep.

Dit is het antwoord:
Looks colicky- which means abdominal pain - in some cases ovulation can be the cause of the pain.
Verder geen reacties.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 08:57

ellepel schreef:
Ik lees al even mee hier, ben lid van die groep.

Dit is het antwoord:
Looks colicky- which means abdominal pain - in some cases ovulation can be the cause of the pain.
Verder geen reacties.

Daar hebben we niks aan natuurlijk. Hopelijk komen er nog andere tips.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:00

Of juist wel..paard van TS was ook steeds zo koliekerig en nu met het aangepaste dieet en supplementen wordt het minder. Wat betekent dat het toch wel aanslaat wat Laarakkers voorgeschreven heeft en gezegd heeft.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-25 09:02

Gisteren stond hij weer krom met mesten dus nog geen hele verbetering. En weer veel luchtzuigen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:03

Hm dat is jammer..het leek wel de goede kant op te gaan toch?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:15

Goh dat is vervelend, toch weer krom. Ik volg nog steeds op de voet.

Ik heb geen enkele andere goede opmerking meer behalve dat ik dit herken met een andere diersoort helaas en het verschrikkelijk is als niemand het kan vinden en je er zoveel zelf aan doet en niets lijkt te werken, en als het iets doet dan tijdelijk en toch weer niet. Laatste optie zou wellicht prednison kunnen zijn, als het ibd is dan is het redelijk logisch dat het zo’n moeilijk verhaal is. En elke keuze ook kwa medicatie heeft voors en tegens. Waarvan je nooit weet achteraf. En er tientallen dieren de rest van hun leven happy zijn maar een enkeling ook niet.

Het is vreselijk. Toch even een hart onder de riem ts.. mijn duimen draaien nog steeds.

En dan denk ik toch nog even… toch een idee… is er gekeken naar diepe littekens ten gevolge van castratie. Kan een enorm groot gebied beslaan tussen het scrotum en de nieren en alles er tussen in. Urinewegen lopen door een smal bandje welke na castratie problemen kan geven, bindweefsel hele buikholte van scrotum naar nieren kan trekken en de darmen lopen er ook weer doorheen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:28

Escada schreef:
Gisteren stond hij weer krom met mesten dus nog geen hele verbetering. En weer veel luchtzuigen.

Gisteren is het hier begonnen met regenen. Kan het bij Vallie ook zoiets zijn dat (nog extra) triggert (verandering van voer - droog gras / nat gras)

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 22:54

Wat ik mij afvroeg, staat hij nu op het weiland? Mijn maag- en darmpatiënt knapte daar namelijk vroeger elke zomer erg van op.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-25 15:50

Ik ben vandaag gebeld door de Graafschap dierenartsen. Ze zochten voor morgen een paard met buik/darmklachten voor gratis echo's en onderzoeken waar meerdere dierenartsen bij aanwezig zijn.

Dus morgenochtend nog een keertje een echo en dan kijken wat andere ogen weer zien. Ben benieuwd

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 15:58

Gave kans!

Hoe gaat het met hem? Heb je het idee dat het nu paardwaardig is dagelijks zonder teveel pijn?

Wat kwam er op die Facebook pagina uit waarbij ze van zo’n zelfde klachtenpaard als de jouwe filmpjes hadden geplaatst?

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-25 16:28

Daar kwam eigenlijk nog niks uit. De meeste hadden het over jeuk of over zijn intieme delen om schoon te maken maarja dat had ik allang gedaan.

Voor de rest gaat het redelijk, hij lijkt nu wat aan te komen. Longeren doet hem ook goed qua spieropbouw. Luchtzuigen en krom staan zal niet over gaan ben ik bang

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 16:44

Maar even knuppel en hoenderhok... Heeft hij dan niet gewoon nog steeds veel pijn? Of ben ik te kort door de bocht?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 16:58

Wat een mooie kans morgen, hopelijk komt er wat uit

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-25 17:07

Tja pijn is het niet echt. Meer ongemak. Hij gedraagt zich verder normaal, zag hem vanmiddag ook een keertje normaal staan met mesten. Het is natuurlijk niet dat hij 24/7 pijn heeft of zich raar gedraagt, het zijn korte momentjes

Morgen wordt verplaatst. Dierenarts is ziek helaas

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 20:06

Hoe is het gegaan gister?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 20:25

prugelpiet schreef:
Hoe is het gegaan gister?

In de post net boven je:

Escada schreef:
Morgen wordt verplaatst. Dierenarts is ziek helaas