Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 08:32

Wat een prachtige foto van de wond!! Bijna niet voor te stellen hoe snel dat is gegaan.

Werktijden…slaaptijden…maaltijden…nu ben jij aan de beurt hoor; daar gaat iets mis. Van 4-19 werken…hoeveel dagen van de week doe je dat?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 08:47

Ik kruip even onder mijn meelees steen vandaan. Wat een fantastisch nieuws TS! Ik ben heel erg blij voor je. Wat zullen jullie opgelucht zijn. En petje af voor je tomeloze inzet in deze periode.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 09:04

paars schreef:
Wat een prachtige foto van de wond!! Bijna niet voor te stellen hoe snel dat is gegaan.

Werktijden…slaaptijden…maaltijden…nu ben jij aan de beurt hoor; daar gaat iets mis. Van 4-19 werken…hoeveel dagen van de week doe je dat?

Als vrachtwagenchauffeur mag je dagen maken van 13 tot 15 diensturen.
Afwisselend met 9 of 11 uur "rust"

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-23 09:33

hagelslag schreef:
paars schreef:

Als vrachtwagenchauffeur mag je dagen maken van 13 tot 15 diensturen.
Afwisselend met 9 of 11 uur "rust"

Uitgebreider: 3x per werk week (tussen 45j rust, wat ingekort mag worden tot 24h) 15h, andere dagen 13h
Dinsdag is gebruikt als verkorte weekendrust, waardoor ik nu 3x 15h mag werken plus zaterdag kan voorladen

Mijn planner plant richting 12h (zodat we niet aan die 15j moeten komen, want officieel uitzondering) zodat er met normale file ongeveer 13h werken
Alleen woon en werk ik in een land waar auto’s niet kunnen rijden. Waardoor ij al 2 dagen, maar nu weer, dus 3, in monsterfiles sta waar normaal zelfs geen files zijn

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:05

Feit ligt dat deze behandeling: laseren anti biotica en ontstekkingsremmers aanslaat. Dit had je thuis nooit kunnen bereiken.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-23 11:24

Het laseren word op de kleine wondes gedaan.
Maar idd, het had nooit gelukt zonder de ontstekingsremmers en AB waar meermaals om gevraagd is.
Ik had de keuze eerder moeten maken. Maar het is nu zo. Hij staat in de beste handen mogelijk en ik kan terug ademen :j

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:28

Dat antibiotica en ontstekingsremmers aanslaan wil duidelijk zeggen dat de dierenartsen die dit niet nodig vonden een dikke plaat voor hun neus hadden staan. Het had zoveel sneller al genezen kunnen zijn als ik dit zo zie vorderen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:52

Art_Ificious schreef:
Dat antibiotica en ontstekingsremmers aanslaan wil duidelijk zeggen dat de dierenartsen die dit niet nodig vonden een dikke plaat voor hun neus hadden staan. Het had zoveel sneller al genezen kunnen zijn als ik dit zo zie vorderen.

Erg he, gewoon een dier (en de eigenaar) laten tobben omdat "je gelijk hebt".

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 12:35

Art_Ificious schreef:

Inderdaad. Hier kreeg mijn enter direct antibiotica en ontstekingsremmers voorgeschreven, toen de dierenarts kwam voor haar wond.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-23 12:44

Heeft hij 2x gehad
1x 5 dagen
1x 3 dagen
Ontstekingsremmer 3x voor 5 dagen

Meer wou/mocht niet voor de maag en zat geen bacterie in …

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-23 15:59

Als alles meezit staat de ezel dinsdag terug thuis.
Hoe wie wat krijgen jullie later update over als ik langs geweest ben

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 16:33

GUSTIxBILL schreef:
Heeft hij 2x gehad
1x 5 dagen
1x 3 dagen

Maar dat was enkel een ontstekingsremmer of ook antibiotica? Laatste heb je namelijk nodig bij een bacterie. (eerste is aanvullend ook wenselijk, maar pakt niet de bacterie aan)

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-23 16:52

Jessix schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Heeft hij 2x gehad
1x 5 dagen
1x 3 dagen

Maar dat was enkel een ontstekingsremmer of ook antibiotica? Laatste heb je namelijk nodig bij een bacterie. (eerste is aanvullend ook wenselijk, maar pakt niet de bacterie aan)

AB:
1x 5 dagen (begin van de wonde)
1x 3 dagen (2de ontploffing, eerste was niet nodig volgens da)

Ontstekingsremmers
1x 6 dagen (begin van wonde)
1x 5 dagen (eerste ontploffing)
1x 5 dagen (tweede ontploffing)
Daarna geen meer gekregen want niet nodig
Had nog reserve dus 2 dagen gegeven na de laatste ontploffing

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 17:00

Ok duidelijk. Ik vind dan toch dat ze onvoldoende hebben doorgehakt. Een wond die niet goed geneest op het gewricht… dik been. Lijkt mij toch wel voldoende reden om een ontsteking niet uit te sluiten.

Balen, maar gelukkig lijken jullie nu wel op de juiste weg te zijn.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 17:03

Dan is het alleen de laser die er nu bij komt kwa behandeling.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-23 17:07

Ik ben ook niet happy, maar terug gaan in de tijd gaat niet, zondebok aanwijzen gaat niet.
Zoals staleigenaresse en een vriendin beide vandaag zeiden: “minder luisteren naar andere en meer naar jezelf”

Dan de Update:
Zoals de wonde nu evolueert, met de ervaring wat ik heb (hun woorden) vinden zij het te gek voor woorden om hem daar te houden en kosten omhoog te jagen.
Ze hopen dat de wonde zodanig verbetert is dat het verband wat zij erop doen 3-4 dagen kan blijven zitten en daarna geen verband meer nodig is.
Nadeel: boxrust
Iets wat ik wel durf als er geen wissels gedaan moeten worden

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 17:25

Klinkt allemaal goed (op het verwisselen na dan := )! Zou fijn voor jullie zijn als de kosten lager uit blijken te vallen.
Wat is de reden dat zij de grote wond niet willen laseren?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 17:55

Zit je er alleen nog mee, dat het beter voor het paard en het genezingsproces om hem te sederen i.v.m het stalgedrag.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 18:03

Nee terug gaan in de tijd kan inderdaad niet. Je neemt enkel je ervaringen weer mee naar een volgende keer, al hoop ik uiteraard voor je dat die er nooit meer komt.

Is het een optie om hem ergens in pension te doen? Op een stal waar veel paarden binnen staan? Dat helpt wellicht met de boxrust? En misschien dat je dan zelf ook een stukje ontzorgt wordt. Kost natuurlijk ook weer meer dan thuis, maar minder dan op de kliniek.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-23 18:26

Jessix schreef:
Nee terug gaan in de tijd kan inderdaad niet. Je neemt enkel je ervaringen weer mee naar een volgende keer, al hoop ik uiteraard voor je dat die er nooit meer komt.

Is het een optie om hem ergens in pension te doen? Op een stal waar veel paarden binnen staan? Dat helpt wellicht met de boxrust? En misschien dat je dan zelf ook een stukje ontzorgt wordt. Kost natuurlijk ook weer meer dan thuis, maar minder dan op de kliniek.

Hij stond vol pension, maar kon daar niet binnen blijven door zijn gedrag. En de andere stallen bij ons zijn om het netjes te zeggen discutabel of je dat moet willen. Een vriendin van mij heeft wel een fokkerij/sportstal dus Idd even kijken hoelang boxrust/hoe wie wat om hem daar even te zetten.

Op dit moment is het zowiezo allemaal nog even wachten. Want alles valt of staat met hoe de wonde maandag is. En aangezien hij het huidig verband welgeteld 4h aangeeft en dit al afgezakt is en wondje veroorzaakt heeft op die 4h, heb ik er hard hoofd in dat de vooruitgang zo blijft gaan. Ik kan alleen maar hopen nu. Hopen dat het doorgaat zoals het nu gaat.

Mischien dat ik hem dan terug aanraken mag. Want meer als zijn kont mag ik niet aanraken want dan gaat hij rondjes draaien. Pakt zelfs geen snoepje aan van mij. De liksteen waar hij zich voor ophangt is vergif in mijn handen :j

nikkel schreef:
Zit je er alleen nog mee, dat het beter voor het paard en het genezingsproces om hem te sederen i.v.m het stalgedrag.

Hier is hij niet gesedeerd blijkbaar, daarstraks nagevraagd. Dus heb ook direct mijn zorgen uitgesproken over hoe “doods” en versuft hij is. Hij begint ook zeer zwaar in te vallen in bespiering op die paar dagen, ik herken mijn eigen paard absoluut niet meer. Hier word naar gekeken/gaan ze in de gaten houden, dus even afwachten.

lies schreef:
Klinkt allemaal goed (op het verwisselen na dan := )! Zou fijn voor jullie zijn als de kosten lager uit blijken te vallen.
Wat is de reden dat zij de grote wond niet willen laseren?

Heb ik eerlijk gezegd niet naar gevraagd, ook niet bij stilgestaan. Als ik morgen iemand te stekken krijg vraag ik het even na :j

Hannanas schreef:
Dan is het alleen de laser die er nu bij komt kwa behandeling.

Zoals het er nu naar uitziet wel, en gaan de kosten (dankzij Hidez en mijn “kennis” van wonden en soorten verband) waarschijnlijk stuk lager uitvallen als gedacht. Echter is het afwachten natuurlijk wat de eind rekening gaat zijn.
paars schreef:

Doordat ik momenteel 1x recup heb in de week (di) 4-5 dagen. Anders is het 3x15h (max) en 2-3x 13h (max). Planning doet wel echt zijn uiterst stinkende best om me zo vroeg mogelijk terug te halen (geen terug vrachten, makkelijke laad vrachten, …), aangezien hij zelf paarden heeft gehad. Maar onder aan de lijn kan hij er niet aan doen dat wij Belgen bij de eerste druppel regen in panne of met ongeluk staan :')
Voor maandag staat er een rit naar noord Nederland op de planning, zonder terug vracht (dus een rit waar verlies op gemaakt word, waarbij hij zich moet verantwoorden), puur om de kans op files en problemen te verkleinen zodat ik wel eens op tijd thuis ben voor de kliniek.

Normaal kan ik dit gewoon aan, hier heb ik voor gekozen, deel van het werk. Maar deze maand is gewoon een maand dat een lepel, die in het verkeerde vakje van de besteklade ligt, me over de rooie krijgt. Als oktober voorbij is gaat het hopelijk terug wat beter :j

Sintara schreef:
De wond ziet er super uit. Wat gaan jij en je vriend door een vreselijk moeilijke tijd :(:) is er misschien een vriend of vriendin die je kunt bellen en bijvoorbeeld een enorme partij pasta voor je kan koken, of maaltijdsalades/opwarmmaaltijden halen.

Ik weet dat als je zo kapot bent je de honger niet meer voelt soms, maar een deel van de vermoeidheid komt ook van slecht eten :(:)

Ik ben de persoon die dit doet voor iedereen, dus Nope, niet echt iemand waar ik daar op kan terug vallen. Daarboven op door gastric bypass lukt niet al het eten even goed (frituur is dan niet ideaal, maar was gisteren echt even niet anders).

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 19:23

Ik lees het wel hoe het verder gaat: het is nog geen gelopen race als ik dit zo lees. Het paard heeft het duidelijk niet naar de zin als ik het goed gelezen heb.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 19:33

Lastige situatie….voor zijn wond staat hij hier goed. Maar wat doet dat met hem… dat is de som der delen…duimpjes blijven hier draaien.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-23 11:44

Vandaag ‘S ochtends geweest, was stuk allerter, speels zelfs.
Oren naar voor, bedelend om aandacht en de clown uithangend, terug onze Harley
Hij heeft zelfs mijn vader zitten omduwen voor extra snoepjes.
Geen idee dus waarom hij ‘S avonds zo doods is, want ‘S avonds herken ik gewoon absoluut mijn paard niet.

Verband was vervangen maar weer los, dus als ik straks een update krijg (weekend, dus weet niet of er een update komt) dan zal ik het wel horen zeker :')
Wij staan in de nieuwe blok, en ik heb het idee dat hier minder toezicht is, op de andere blokken liep er altijd wel iemand rond om iets te vragen, hier niet. Opzich wel fijn, hier is het altijd even rustig, nooit geen kat, met moeite andere eigenaren. Wel, ongeacht hoelaat ik ook kom, altijd hooi in het net en zuivere stallen.
Alleen zoals nu als je iets wilt vragen moet je echt iemand gaan zoeken. En zelf vind ik het ook niet leuk als vreemde eigenaren rond gaan lopen in de gang waar mijn paard staat als ze daar niets te zoeken hebben. Dus dan doe ik dat zelf ook niet.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 14:42

Het is een vreemd vogeltje.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-23 18:08

Geweldig, not
Mijn andere ezel zijn mok is terug gekomen |o

Ik vervloek de stal waar we stonden hiervoor.
Brave opgevoede paarden zonder zware problemen, weg gegaan met paard wat zijn stal afbreekt als hij in een stal staat langer als 8h, beide paarden mok die elk seizoen nu terug komt, eentje met terugkerende schimmel, enige die niets had was het trekpaard…