Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Billy schreef:Gezien het feit dat de verkeerde da is opgeroepen denk ik juist dat het niet overlegd is. Anders hadden ze ts haar eigen dierenarts wel gebeld
Maartje1990 schreef:Popstra schreef:Blijf het vreemd vinden je een behandeling zegt geweigerd te hebben terwijl je zelf de wond niet gezien hebt!
Er is ontzettend veel resistentie tegen antibiotica en het wordt desondanks toch nog heel snel voorgeschreven. Ik zou dat ook niet zo snel willen.
Maartje1990 schreef:Dusssss snap ik dat een eigenaar van een paard niet wilt dat het paard dit krijgt. En ook DA’s schrijven het (te) snel voor.
Daphara schreef:Ik hoef ook niet elke DA bij mijn paarden te hebben of bij mijn katten, mijn dierenarts zit op een half uur rijden van stal vandaan. Mijn DA heeft 24 uursservice en zeer kundige paardenartsen en ik ben met zowel de paarden als mijn katten bij dezelfde praktijk.
Maar goed, dat is off topic!
Feit is dat we niet weten of er AB is toegediend, kan ook zijn dat de DA na het telefoontje met TS is vertrokken zonder verder te behandelen, vraag me dan wel af waar het bedrag van bijna €200 vandaan is gekomen.
Tessebes schreef:Ik vind het een vaag verhaal. Ik ken geen dierenarts die voor uitsluitend een schaafwond antibiotica geeft.
Daphara schreef:Ik hoef ook niet elke DA bij mijn paarden te hebben of bij mijn katten, mijn dierenarts zit op een half uur rijden van stal vandaan. Mijn DA heeft 24 uursservice en zeer kundige paardenartsen en ik ben met zowel de paarden als mijn katten bij dezelfde praktijk.
Maar goed, dat is off topic!
Feit is dat we niet weten of er AB is toegediend, kan ook zijn dat de DA na het telefoontje met TS is vertrokken zonder verder te behandelen, vraag me dan wel af waar het bedrag van bijna €200 vandaan is gekomen.
Maartje1990 schreef:Popstra schreef:Blijf het vreemd vinden je een behandeling zegt geweigerd te hebben terwijl je zelf de wond niet gezien hebt!
Er is ontzettend veel resistentie tegen antibiotica en het wordt desondanks toch nog heel snel voorgeschreven. Ik zou dat ook niet zo snel willen.
Popstra schreef:Dus als jij je rot schrikt door een telefoontje van een stal genoot plus DA en je zelf de moeite niet neemt of vraagt de wond te willen zien laat jij het niet behandelen?! Zeg je dankjewel en ga maar weer naar huis. Lekker slapen en morgen weer een dag
cobiie schreef:Popstra schreef:Dus als jij je rot schrikt door een telefoontje van een stal genoot plus DA en je zelf de moeite niet neemt of vraagt de wond te willen zien laat jij het niet behandelen?! Zeg je dankjewel en ga maar weer naar huis. Lekker slapen en morgen weer een dag
Ik kan mij ook wel eens rotschrikken als ik zie dat pietje belt omdat ik dan gelijk aan het ergste denk, neemt niet weg dat die schrik tijdens het gesprek al weg kan zijn omdat ik dan door hebt dat er niets ernstigs was.
Quote tsCitaat:Ik heb aan de telefoon aangegeven dat ik hier totaal niet mee eens ben om een paard penicilline te geven voor een schaafwond en ik het ook wel raar vind waarom de DA op stal is gekomen om te bevestigen aan een mede pensionklant dat mijn paard dus een schaafwond heeft. [\quote]
Uit de tekst van ts komt naar voren dat de beller aan de da aangegeven had dat er (enkel) een schaafwond te zien was, dit kan ze dus ook over de telefoon aan ts vertellen en tegenwoordig hebben veel telefoons waarmee je foto’s en filmpjes kan doorsturen om de ernst aan te geven.