Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:54

Wij gingen de appelsap bij de brokjes doen zodat hij lekker kon slobberen, maar appelmoes is inderdaad een veel beter idee :j

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:33

Jeetje wat een pech heeft je veulen gehad. Hopelijk zit hij nu in de stijgende lijn en zet het mooi door. Wond ziet er al mooi uit. Etteren zou ik me niet zo'n zorgen om maken. Teken dat het lichaam de rotzooi naar buiten werkt. Beter dan dat het in lichaam blijft zitten.

Succes met de laatste loodjes, fijn dat de baby weer goed gegroeid is. Probeer je rust te pakken waar mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:50

Vuile slobbersnoet :D

Afbeelding
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:52

Het is ook wel echt een heerlijk ding <3

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:54

DeMolenhoek schreef:

Denk dat mocht je ooit besluiten alsnog een nieuwe baas voor hem te vinden dat half bokt over elkaar heen valt om hem over te nemen <3

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:14

DeMolenhoek schreef:

[ [url=m/evz7Sm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EMAstU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met lekker appelmoes gaat hij jullie vast weer aardiger vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:29

Afbeelding

En zijn ‘slechte’ been. Daar zit sinds vandaag geen verband meer rond. We zien wel wat het geeft, na 4 weken mocht het er af en dat zijn wij dus :) Wel wat honingzalf erop gedaan

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:37

Oh hier hele andere ervaringen met antibiotica haha.
Ook de appelmoes-in-spuit methode geprobeerd, poeder over de brokjes, poeder door slobber, Duke moest er NIKS van weten.
Wij zijn over gegaan op spuitjes omdat hij zich die los op stal laat zetten, zelfs los in de wei maar veiligheid voor natuurlijk dus we doen wel gewoon halstertje aan. Duke is zo vaak ziek geweest toen hij klein was, echt om de haverklap moesten we weer spuiten voor het een of ander en hij is er bij elke spuit alleen maar aanhankelijker van geworden. Dat mijn dierenarts kwam en zei: Heb je niet wat sterke mannen om hem vast te houden want hij moet spuitjes krijgen.
Ik zeg; doe nou maar gewoon dan kan hij weer gaan vreten :')

Ik snap echt nog steeds niet wat er mis is met Duke dat hij zich zo gemakkelijk laat behandelen keer op keer maar ik klaag niet :+

Is het bloed bij jullie een goed teken? Hier ook weer in de lappenmand en voor ons is het dus wel een goed teken dat het soms bloedt, maar dat zal van wond tot wond verschillen gok ik zomaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:44

Wat wij hebben verstaan van de dierenarts hoopte ze dat de wond op een gegeven moment rood ging worden en ging beginnen bloeden. Dat wou zeggen dat er een goede doorbloeding was en de wonde ging beginnen met helen.

Op het compres zat weer wat etter. Kon het niet mooi op foto zetten maar je zag nu ook de krater waar de etter de hele tijd was uitgekomen. Deze zit naast het gewricht, op de hechting eigenlijk was ons positief stemt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:46

Ziet er best voorspoedig uit!
Die wond laat je toch niet onbedekt droog toch :oo , zou mijn allerlaatste keuze zijn. Net zo lang verbinden met vochthoudend iets tot het dicht zit. Voor zover ik het had begrepen ging je wel door met verbinden toch, en dan nu de honingzalf erbij.

Hoe vind de arts het goede been? Best nog wat vocht. En de hechtingen er nog stevig in.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:47

Oh ja klopt daar wachtten wij hier ook op inderdaad :) Hier is de huid ook soepel en bloed was goed haha

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:47

Verkeerd gelezen volgensmij!
Slechte been is nu zn dichte been? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:59

Ja. Het dichte been was er het slechtse aan toe :) Daar was een pees door en lag het gewricht open. Daar is nu het verband van af. We hopen dat dat nu niet meer open springt, maar dat blijft altijd een gok...

Zijn been met de open wonde is wel weer verpakt hoor. Eerst ontsmet, dan honingzalf op de wondranden, isobetadinecompres erop en verband rond :j

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:18

Jaa snap m! Slechte been is nu de goede. Houden zo...
Moet er niet aan denken dat het scheurt :7 .

Hoe loopt ie trouwens? Is nog niks over te zeggen zeker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:52

Hij loopt goed, maar zijn been waar de pees door is is slapper. Hij kan dat voetje niet op rust zetten bv want dan zakt het door. Als hij het toch op rust zet rust hij niet op zijn tip maar op zijn kroonrand. Als hij gewoon plat staat dan zakt hij niet door. Nu is hij nog jong en zijn wij nog maar 4 weken verder. De pees moet nog revalideren dus het kan dat het nog verbeterd :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:55

Inderdaad is hij nog zo jong, een jong lichaam heeft heel veel herstellend vermogen!

Over dat bloeden, ik heb ook altijd begrepen dat bloeden geen kwaad kan, maar dat het daarvan schoner wordt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:55

DeMolenhoek schreef:
Wat wij hebben verstaan van de dierenarts hoopte ze dat de wond op een gegeven moment rood ging worden en ging beginnen bloeden. Dat wou zeggen dat er een goede doorbloeding was en de wonde ging beginnen met helen.

Op het compres zat weer wat etter. Kon het niet mooi op foto zetten maar je zag nu ook de krater waar de etter de hele tijd was uitgekomen. Deze zit naast het gewricht, op de hechting eigenlijk was ons positief stemt.

Ik schrok wel van dat bloed maar begrijp ik het goed dat, dat dus juist een goed teken is?

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:24

Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan. Wat een ontzettend naar ongeluk is dit geweest voor dat kleine mannetje.

Wat zul jij opgelucht zijn als je hem over een tijd door de wei ziet gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:46

Jolien87 schreef:
DeMolenhoek schreef:

Ik schrok wel van dat bloed maar begrijp ik het goed dat, dat dus juist een goed teken is?

Ja :j Dat wil zeggen dat de doorbloeding goed is en de wonde daardoor kan beginnen herstellen. Als er geen doorbloeding is zit je eigenlijk nog met dood vlees dat nog weg moet.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:59

Jaah bloed is goed! :)
Wat ziet zijn "slechte" been er mooi uit!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:34

Het slechte been ziet er al goed uit! Hoop dat de hechtingen het blijven houden. Is er al zicht wanneer die eruit mogen?
Andere been ziet er naar uit, maar lijkt wel te herstellen. Hopen dat het goed blijft gaan, jullie doen er iig alles aan! Hoe is t inmiddels met de koorts?

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:47

Wat een heftig ongeluk he, t arme ding
Zijn oude slechte been heeft echt een apart "litteken". Echt een trappetje. Was dat de wond al of is het door de veearts zo gehecht?

Andere been is inderdaad heftig maar ik vind het er wel veel beter uitzien. Nu van binnenuit rustig aan dichten. Wat een dapper mannetje is het toch ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:16

CRos95 schreef:
Het slechte been ziet er al goed uit! Hoop dat de hechtingen het blijven houden. Is er al zicht wanneer die eruit mogen?
Andere been ziet er naar uit, maar lijkt wel te herstellen. Hopen dat het goed blijft gaan, jullie doen er iig alles aan! Hoe is t inmiddels met de koorts?

Hechtingen lossen op dus moeten er niet uitgehaald worden :) Ondertussen is hij al een week koortsvrij :D

Esther: Dat is zo gehecht geweest want het was 1 rechte snee :)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:55

DeMolenhoek schreef:
CRos95 schreef:

Hechtingen lossen op dus moeten er niet uitgehaald worden :) Ondertussen is hij al een week koortsvrij :D

Esther: Dat is zo gehecht geweest want het was 1 rechte snee :)

Fijn! Dat scheelt weer voor die kleine man :). En wat goed! Dat geeft toch een beetje hoop!

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:40

De vooruitzichten worden beter en beter, hoop zo hard dat het goed komt. Vooral jij wat minder zorgen het is je gegund.