Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:28

Wat een fijn topic dit! Ik zit al langer te twijfelen om mijn rugwarmer (BoT) te verkopen en dan een fleece/mesh deken te kopen. Van Back on Track zijn ze echter gelijk zo enorm duur. En met een jonge merrie die waarschijnlijk nog flink gaat groeien eerst besloten het maar even zo te laten.

Die fleecedeken van Infratex is echter misschien wel interessant, dat zijn nog een keer betaalbare prijzen. Om te zien en zo van de foto vind ik de afwerking van BoT wel veel mooier, maar ja, met bijna €200 prijsverschil... Dan mag hij ook wel wat lelijker zijn :+ . En uiteindelijk is de werking toch het belangrijkste.

Ik heb overigens enorm goede ervaringen met BoT voor de dieren. De rugwarmer heb ik gebruikt voor mijn vorige paard die erg gevoelig was in de lendenen/SI. Die deed ik de BoT standaard op voor en na het rijden en ook tijdens elke trailerrit. Dat deed hem duidelijk erg goed. Achteraf bleek dat hij flinke artrose had in zijn SI, woekeringen in het bindweefsel rond de lendenwervels en vervormingen aan de lendenwervels zelf (allemaal ten gevolge van een val een paar jaar eerder). Ik denk wel dat onder andere de BoT heeft geholpen het nog een paar jaar "manageable" te houden (in combinatie met regelmatige behandelingen door fysio/chiro en aangepast trainingsbeleid).

Daarnaast hebben we nog een BoT voor ons vorige hond. Ze had toenemende artrose-klachten en had veel baat bij de meshdeken. Op de dagen dat het niet te warm was liep ze er bijna fulltime mee rond op het einde en dat deed haar enorm goed.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:36

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:38

Iemand ervaring met de BOT Royale fetlock boots (kogelbeschermers)

Mijn friese merrie strijkt nogal, maar gewone kogelbeschermers van bv BR zijn te krap.

Hoe zijn de elestieke sluitingen, zitten deze heel strak? Hoe is de pasvorm van deze beschermers en merk je er ook effect van?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:30

Jotoma schreef:
@xyzutu: in je topics over Rio schrijf je al zo prettig. Maar je gedeelde ervaringen vind ik ook heel fijn om te lezen! In je logica kan ik me ook vinden. Denk dat ik voor mezelf voor BOT ga voor in bed. Al twijfel ik nog tussen de fleece deken en de matrastopper. Wat zou jij mij aanbevelen (chronische whiplashpatient met veel pijn in SI gewricht, rug, schouders en nek)?
Met wassen wordt de werking niet minder?

Ben ook super benieuwd naar de mr. Feel warm. Prijstechnisch nog het aller interessantste.

Ik vraag me hetzelfde af..
Vooral bij mijn vriend slaap ik vaak slecht en heb ik regelmatig last van mn rug (iets waar ik sws mn hele leven al gevoelig voor ben, net als nek en schouders) dus ik twijfel daar ook een beetje tussen..

Wel vandaag de handschoenen besteld.. met vlagen heb ik, vooral van mn rechter duimmuis, vrij veel last.. zit ook wel deels in de familie maar ik gok ook een erfenis van mn werk.. icm schrijven, veel op mn laptop voor school en op mn telefoon zitten heb ik daar toch nog regelmatig tot op zekere hoogte last van.. en daarnaast heb ik áltijd koude handen. Bloed prikken voor bijv glucose is in mijn vingers bijna onmogelijk :') dus ik hoop eigenlijk vooral dat die pijn minder wordt en langer wegblijft, en ik las dat het ook goed is bij koude handen dus ik ben benieuwd...

Seltje

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 00:04

Bij agradi het het Mr Feel Warm dekje al een levertijd van 10-20 werkdagen, dat vind ik best lang... heb namelijk nog wat andere spullen sneller nodig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 00:21

Seltje schreef:
Bij agradi het het Mr Feel Warm dekje al een levertijd van 10-20 werkdagen, dat vind ik best lang... heb namelijk nog wat andere spullen sneller nodig...

Bereid je maar voor want Agradi is vaak enorm traag.

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 00:52

overigens iemand die weet hoelang het duurt bij fedimax ? - mijn duits is echt abominabel en google translate kan helaas niet alles netjes vertalen ;) -

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:07

Ik heb hem aan laten komen in Duitsland maar toen was hij best snel. Naar Nederland weet ik niet. Mijn nicht had hem op maandag of dinsdag besteld en toen op donderdag in huis. Maar dat was dus in Duitsland.. wat staat er dan? Ik kan wel aardig Duits ;)

Ik heb vanmiddag twee mr feel warm nekbeschermers besteld. Levering rond 19 januari.. ben heel benieuwd of het wat is. Deze twee samen kossten net niet de helft van een bot nekbeschermer :)

heino2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:18

Ik heb sinds kort een lendedeken van bot gekocht voor mijn pony's die ik bij hun gebruik als uitrijdeken met mennen,longeren en naast de fiets. Sluit mooi aan achter de longeersingel. Ik ben echt zo verrast over de werking. Behalve dat ze er echt fijn van gaan lopen en heel mooi hun rug loslaten beginnen nu na een keer of 3 ook de rugspieren mooi zacht te worden.
Ik ben van plan om in ieder geval een zweetdeken er nog bij te kopen maat even wachten op een mooie kortingsactie.
Ook zit ik te kijken naar een rugwarmer van fedimax. Kan iemand mij vertellen hoe je die kan betalen? Ideal, acceptgiro of overmaken per bank ofzo? Ben ook niet zo heel goed in Duits namelijk.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:28

Volgens mij kan het ook met pay pal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 02:50

Fedimax kwam bij mij na ongeveer een week aan (heb ook met Paypal betaald geloof ik, dat scheelt weer in de verwerkingstijd, geld overmaken naar Dld kost een paar dagen).

Citaat:
Denk dat ik voor mezelf voor BOT ga voor in bed. Al twijfel ik nog tussen de fleece deken en de matrastopper. Wat zou jij mij aanbevelen (chronische whiplashpatient met veel pijn in SI gewricht, rug, schouders en nek)?
Met wassen wordt de werking niet minder?

Ik heb een tijdje de topmatras bovenop mijn matrashoes gelegd en sliep onder de BOT fleece maar vond dat best heftig; de eerste paar dagen werd ik al na een paar uur wakker met een raar misselijk gevoel en moest ik naast de topmatras gaan liggen om dat gevoel weer kwijt te raken. Maar als je die onder je normale hoeslaken legt werkt die natuurlijk minder heftig.
Ik las op een Duits forum iemand die zich hetzelfde afvroeg en die kreeg toen van iemand met rugklachten de tip om als je toch moest kiezen, je het beste voor de fleecedeken kunt gaan, want die kun je helemaal om je heen slaan (je kunt er zelfs op gaan liggen. Ook als je er niet op ligt, dan kun je alsnog 2 kanten van jezelf bedekken met de fleecedeken (bijvoorbeeld bovenkant en twee zijkanten) terwijl de topmatras alleen inwerkt op dat wat er echt op ligt. Als je een zijslaper bent en je wilt het specifiek voor rugklachten gebruiken, dan is een fleecedeken misschien handiger aangezien die dan over je rug valt terwijl je in die houding alleen met je ribben/schouder op de topmatras zou rusten.

Ik las trouwens ook dat de werking van BOT afneemt als je ze vaak wast. Hetzelfde geldt voor Fedimax (en waarschijnlijk ook alle andere varianten).
Ook grappig: BOT schrijft dat je hun spullen vooral moet gebruiken als je actief bent omdat ze dan het beste werken (meeste warmte terugkaatsen). Fedimax schrijf juist dat je hun producten het beste in de rustfase kunt gebruiken omdat je spieren dan extra warmte krijgen tijdens de herstelfase. :+

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:03

Ah dank voor de nuttige informatie. Dat maakt het voor zowel de coltrui als de slaaptextiel niet makkelijker of ik het ga doen. Voor beide geldt dat je toch transpireert of gaat ruiken naar andere geurtjes (eten, parfum etc) en daardoor zal ik dat toch met regelmaat gaan wassen.
Vind het behoorlijk aan de prijs voor een tijdelijke werking.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:05

Interessant topic! Heeft er iemand ook ervaring met de BOT singel?

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:35

Ik heb dat nog niet gemerkt dat het minder wordt na het wassen. En ik ken 1 van de vertegenwoordigers die er gewerkt heeft. Ik ga het is vragen :D

heino2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:57

Ik kan als betalingsmogelijkheid kiezen uit 3, sofort überweisung geeft een foutmelding aan als ik daar op klik. Blijft over creditcard en vorkasse. Dus ik zie geen mogelijkheid voor PayPal of doe ik iets verkeerd

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:02

Ik heb gewoon via de bank overgemaakt,dus de optie vorkasse aangeklikt..Dan is hij er ook nog super snel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:06

Heeft iemand de zweetdeken van fedimax? Voor die 10 euro extra misschien net zo makkelijk (ipv rugdeken)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:07

Sjafrane schreef:
Ik heb dat nog niet gemerkt dat het minder wordt na het wassen. En ik ken 1 van de vertegenwoordigers die er gewerkt heeft. Ik ga het is vragen :D

Mag ik vragen hoe lang je het al gebruikt en hoe vaak je het draagt icm wassen?
Een coltrui zou ik elke week wassen en het bedtextiel elke twee weken. En t wordt dan dagelijks gebruikt.

Heeft iemand al het zadeldekje van Mr. Feel warm geprobeert? Is ook een stuk goedkoper dan BOT.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:16

Jotoma schreef:
Sjafrane schreef:

Een coltrui zou ik elke week wassen en het bedtextiel elke twee weken. En t wordt dan dagelijks gebruikt.

Heeft iemand al het zadeldekje van Mr. Feel warm geprobeert? Is ook een stuk goedkoper dan BOT.

Ook benieuwd naar aantal keren wassen. Schabrak gooi ik regelmatig in de machine namelijk. Om de rugdeken maak ik me dan ook minder zorgen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:06

Mayflower_ schreef:
Interessant topic! Heeft er iemand ook ervaring met de BOT singel?

Ja wij hebben 2 BOT singels. Eenmaal met elastiek en eenmaal zonder. Beide paarden vinden het aansingelen veel minder vervelend. Ze zijn ook gemakkelijk in gebruik. Aan 1 zijde van de singel zitten speciale gespen zodat je gemakkelijker met één hand aan kan singelen vanaf je paard. Aan de andere kant zit een gewone gesp zodat je bij het aftuigen de singel ook weer gemakkelijk los krijgt. Verder is het een fijne dunne singel die de druk goed verdeeld en geen irritatie veroorzaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:37

Ik was in de war: bij Fedimax heb ik inderdaad ook gewoon overgemaakt, maar gek genoeg hadden ze het daar wel binnen een dag terwijl ze bij andere bedrijven er soms meerdere dagen over doen om het geld te ontvangen.

[***] heeft trouwens ook een BOT singel met elastiek en negeert die gewoon terwijl hij bij andere singels toch vaak wel even achterom kijkt of zijn buik enorm uitzet. Hij wordt ook veel warmer onder die singel dan onder de andere. De singel blijft ook perfect op zijn plek liggen en schuift niet zoals anderen wel bij hem doen. Het enige stomme vind ik dat ze de elastieken niet gewoon zwart hebben gemaakt maar dat ze zo'n suf gekleurd randje hebben.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:06

Zeker 2 jaar heb er meerdere en worden veel gedragen maar zeker 1 x per week gewassen allemaal

Jotoma schreef:
Sjafrane schreef:

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:20

Dank Sjafrane, dat is toch zeker wel acceptabel!

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:21

Ik ben echt heel blij met de coltrui, ik heb toen met korting gekocht bij Doc Horse voor 55 euro geloof ik. Echt geen moment spijt van gehad. Jotoma zeker met jouw klachten zou ik het wel doen. De trui draagt erg prettig en niet te warm of verstikkend. Mijn nek en rugspieren zijn echt beter geworden door de trui.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:53

VWestra schreef:
Ik ben echt heel blij met de coltrui, ik heb toen met korting gekocht bij Doc Horse voor 55 euro geloof ik. Echt geen moment spijt van gehad. Jotoma zeker met jouw klachten zou ik het wel doen. De trui draagt erg prettig en niet te warm of verstikkend. Mijn nek en rugspieren zijn echt beter geworden door de trui.

Ik wil er zeker voor gaan, maar ik ben nog even in afwachting van een 25% korting actie. En dan sla ik mn slag :D
Vallen ze een beetje normaal de coltruien?