prut uit 1 neusgat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 14:50

AmFe schreef:
Klinkt goed! Ik duim voor jullie.

Ik wacht nog op bericht van de arts na overleg met Utrecht. Zij denken weer aan een andere kies.. En ze snappen niet goed dat er niet getrokken is omdat je volgens hem wel duidelijk pus enzo ziet. Lastig hoor al die verschillende meningen. Maar goed het duurt nu al veel te lang en ondertussen stroomt het er uit soms en het is ook wat meer wit en soms gelig geworden. Sneu voor hem.. Als er zekerheid is over welke kies dan laten we hem op korte termijn trekken en kan hij daarvan mooi nog herstellen op de wei de komende maanden!

Maar op een ct moet toch altijd te zien zijn om welke kies t gaat..? Die onduidelijkheid is slopend! Nou ben benieuwd!

8nnemiek

Re: prut uit 1 neusgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:27

Dat is vervelend ja.. Bij zo'n rotte kies kun je natuurlijk nog zo veel medicijnen geven, maar die zal er niet vanzelf beter op worden. Ik hoop dat ze er snel achter zijn wat nu echt het probleem is.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:29

Stom he dat het niet zo duidelijk is! Ik dacht echt dat een ct scan alles liet zien! Valt dus ook weer vies tegen. Ben nu ook wel een beetje bang dat ze de verkeerde gaan trekken.
Maar de arts zou overleggen met een radioloog in Utrecht. Neem toch aan dat zij het niet zomaar mis zullen hebben?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 22:53

AmFe schreef:
Stom he dat het niet zo duidelijk is! Ik dacht echt dat een ct scan alles liet zien! Valt dus ook weer vies tegen. Ben nu ook wel een beetje bang dat ze de verkeerde gaan trekken.
Maar de arts zou overleggen met een radioloog in Utrecht. Neem toch aan dat zij het niet zomaar mis zullen hebben?

Nou daar ga ik ook vanuit! Bij mijn paard hebben ze er met meerdere radiologen naar gekeken..En ook de dag na de ct scan hebben meerdere mensen de scan bekeken.. Ik ga ervan uit dat ze iig hun uiterste best doen om de juiste diagnose te stellen..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 08:52

Jeetje AmFe wat vervelend zeg! nu weet je nog niks met zekerheid.
Maar zie je op een MRI scan niet meer dan op een CT scan?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 10:53

gohya schreef:
Jeetje AmFe wat vervelend zeg! nu weet je nog niks met zekerheid.
Maar zie je op een MRI scan niet meer dan op een CT scan?

Weet niet precies wat t verschil is?
Hoe is t met jou merrie gohya nu..? Is t acceptabel voor komende tijd?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:43

Het verschil is dat op een MRI nét iets meer te zien is dan op een CT scan.
De MRI scan voor mensen is een grote ronde dichte tunnel en de CT scan is een open cirkel zeg maar,geen tunnel dus.
Het gaat eigenlijk best goed met haar,als je haar zo ziet lopen kan je je niet voorstellen dat ze een grote tumor in de neusholte heeft. Buiten de bloedneus die ze soms heeft dan.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:14

Het verschil tussen mri en ct zit 'm niet in de grootte maar hebben een totaal andere werking van beeldvorming .
Ct werkt met röntgenstraling en je paard hoeft niet geheel over narcose (in Utrecht gaan ze met roesje staant een stukje in de ct).
Mri werkt met magnetisme waardoor je de wele delen beter kunt onderscheiden. Maar hierbij gaat je paard compleet plat.
Sorry moest even reageren hierop, ben zelf laborant namelijk en is dus mijn werk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:21

Oke duidelijk Angelkisssss, ik wist alleen dat een MRI meer beelden gaf dan een CT scan.
Niet w.b.t. welke straling.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:34

Dank jullie wel!

Volgens mij voegt een MRI scan niet veel meer toe. Er zijn zoooo veel plaatjes geschoten met die CT. Dat moet gewoon goed te zien zijn ga ik vanuit! Dit krijg je vaak: hoe meer mensen er naar kjjken, des te meer meningen.. Ik ga er vanuit dat de radiologen het goed kunnen beoordelen. Zij doen dat de hele dag.
Hoop snel meer te horen. Gisteren gelukkig wel een ietsje betere dag.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 21:51

AmFe schreef:
Dank jullie wel!

Volgens mij voegt een MRI scan niet veel meer toe. Er zijn zoooo veel plaatjes geschoten met die CT. Dat moet gewoon goed te zien zijn ga ik vanuit! Dit krijg je vaak: hoe meer mensen er naar kjjken, des te meer meningen.. Ik ga er vanuit dat de radiologen het goed kunnen beoordelen. Zij doen dat de hele dag.
Hoop snel meer te horen. Gisteren gelukkig wel een ietsje betere dag.

Zouden ze een mri ook niet meer voor ander soortige problemen gebruiken? Denk dat een ct afdoende moet zijn qua problematiek..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 21:32

Al meer duidelijkheid AmFe?

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:50

Nee helaas. Zal er volgende week even achteraan bellen, maar volgens mij ging de arts dit weekend met een team mee. Maar hoop toch volgende week meer te weten, dan kunnen we ook een keer doorpakken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:59

Lijkt me erg frustrerend AmFe dat lange wachten. Laten we hopen dat je volgende week meer weet.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:19

Valt mee.. We wachten al heel lang. Maar als je weet dat er toch wat gaat gebeuren, dan is het wel fijn om dat dan ook maar gewoon snel aan te pakken nu.

Hoe gaat t bij jou pol?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 22:43

AmFe schreef:
Valt mee.. We wachten al heel lang. Maar als je weet dat er toch wat gaat gebeuren, dan is het wel fijn om dat dan ook maar gewoon snel aan te pakken nu.

Hoe gaat t bij jou pol?

Ja tot nu toe goed! Er zit nog een minimaal beetje doorzichtig vocht zo af en toe..Maar dat had Brommer ook gezegd dat dat vaak blijft..
Vandaag zelfs voor te eerst op de merrie gezeten!! Vanaf december niet meer opgezeten..fijn!!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 23:57

Ah super! Wat fijn! Ben blij voor jullie.

Ik ga morgen er achteraan om te kijken of er al meer bekend is. Hij heeft nu slechte dagen weer. Gelige / witte slierten en zie hem steeds vaker klooien met eten, dus hij krijgt nu wel last. Snel doorpakken maar wat mij betreft!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:27

Pol, super fijn dat het goed gaat, eindelijk echt genieten is je van harte gegund. En zo zeg die foto's van Livia <3 <3 <3 , wat een plaatje is het.

Amfe, heel veel beterschap hoop echt dat er nu een oplossing voor komt :(:)

cygnusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:56

Mooi dat het goed gaat :)

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:41

De arts wordt helaas nog steeds niet terug gebeld door Utrecht. Dus ik ga er maandag zelf maar achteraan. Ik vind het zo frustrerend nu te moeten wachten terwijl hij steeds meer last krijgt.. Hooelijk kunnen we snel de juiste kies er uit laten trekken!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 06:02

AmFe schreef:
De arts wordt helaas nog steeds niet terug gebeld door Utrecht. Dus ik ga er maandag zelf maar achteraan. Ik vind het zo frustrerend nu te moeten wachten terwijl hij steeds meer last krijgt.. Hooelijk kunnen we snel de juiste kies er uit laten trekken!

Jeetje dat is ook wat! Ik zou er idd ook maar even zelf achteraan gaan!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:45

Hoofd van de diagnostiek van Utrecht heeft contact gehad met m'n arts. Zij zijn 100 procent zeker dat het de een na achterste kies is. Dus die gaan we laten trekken. Waarschijnlijk dinsdag! Ik vind het heel erg spannend.. Na al die maanden.. Ik hoop zo dat het hem verlichting geeft! Zul je net zien dat het vanavond weer een klein beetje beter was. Maar goed, we gaan het nu gewoon doorzetten. Meteen zijn pees ook laten scannen en dan kunnen we hopelijk snel de goede kant op!
Weet iemand hoe het zit met eten ed na de tijd? Er gaat een soort dop in en dacht dat ze even geen vast voedsel mogen? Hij staat nog dag en nacht op de wei nu dus daar kan hij in alle rust herstellen straks..

Hoe gaat het bij de rest?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 21:54

AmFe schreef:
Hoofd van de diagnostiek van Utrecht heeft contact gehad met m'n arts. Zij zijn 100 procent zeker dat het de een na achterste kies is. Dus die gaan we laten trekken. Waarschijnlijk dinsdag! Ik vind het heel erg spannend.. Na al die maanden.. Ik hoop zo dat het hem verlichting geeft! Zul je net zien dat het vanavond weer een klein beetje beter was. Maar goed, we gaan het nu gewoon doorzetten. Meteen zijn pees ook laten scannen en dan kunnen we hopelijk snel de goede kant op!
Weet iemand hoe het zit met eten ed na de tijd? Er gaat een soort dop in en dacht dat ze even geen vast voedsel mogen? Hij staat nog dag en nacht op de wei nu dus daar kan hij in alle rust herstellen straks..

Hoe gaat het bij de rest?

Ah eindelijk iets gevonden!!! Hopelijk geeft hem dat verlichting! Waar wordt ie geholpen?

Hier gaat t godzijdank goed!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:11

AmFe miss. mag hij slobber hebben dan? daar hoeft hij niet op te kauwen. In de senioren slobber van masters zit alles in,ook ruwvoer,is ook voor paarden na een operatie.Dus niet alleen maar voor oude paarden.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:33

Amfe, een kies die geen tegendruk meer heeft vd onder of bovenliggende kies met kauwen zal niet slijten en dus 1 of 2 x per jaar wat bijgevijld moeten worden. Verder zal je niet veel in voer hoeven te veranderen hoor. Mocht eten wel een probleem zijn ben ik fan van Marstal wiessencobs zijn grasbrokken die je weekt, ik doe daar dan een beetje zemelen door en eventueel brok/ mix. Maar dat geef ik extra aan de 30+ welsh die een wat slechter gebit heeft door ouderdom.
Heel veel sterkte en idd nu doorpakken hoor