[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

femke_harley

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:00

Ik ben eigenlijk een beetje 'bang' om mijn situatie uit te leggen, maar goed ik ga een poging wagen.

Mijn merrie is bijna 21 jaar. 1,5 jaar geleden zijn de huidproblemen bij haar begonnen. Daarvoor nergens last van gehad. Na heel veel onderzoek, 7 dierenartsen en diverse klinieken, zijn wij tot de conclusie gekomen dat ze extreem allergisch reageert. Tijdens haar hengstigheid is het erger. Voor een uitgebreid verhaal verwijs ik naar mijn topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=1786971

Ik heb met mijn handen in het haar gezeten. Er leek geen licht aan de eindeloze tunnel. Gelukkig (naja gelukkig ook weer niet) heeft ze nu medicatie die aanslaat. Helaas is dit de prednison. Ik ben bang voor de kwalen die ze hiervan kunnen krijgen. Al doet ze het overigens super goed en heeft ze er nooit zo goed uitgezien. Pas is er een discussie geweest dat dit geen paardwaardig leven zou zijn. Ik ben tegen (levenslange) medicatie.. maar ze kan nu alles weer; los zonder deken, los met soortgenoten, rustig in stal staan, rustig gepoetst worden, rijden, in de wei etc. etc. Ze blinkt als een spiegel. Mijn behandelde arts en artsen uit twee verschillende klinieken vinden het een wonder dat ze 'maar' op 1 capsule staat. Zij kennen veel paarden met allergieën die niet onder de 4 komen. Binnenkort gaan we proberen om iets af te bouwen, naar 1 om de dag.

Maargoed, mijn vraag: Zijn er ervaringen op het gebied van de alternatieve behandelingen met paarden met allergieën?

Ik hoop hierbij geen discussie op te roepen, dat de prednison slecht is, dat het geen paardwaardig leven zou zijn etc. Ik weet helaas wat voor troep het is, maar mijn paard is wel weer paard en ziet er goed uit.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:02

Zoals jullie weten grossier ik in interessante linkjes :))
Even in m'n oude studie-archief gedoken en vond iets interessants waar als je de tijd neemt, nierfalen of nierverstoringen ook aan de orde komt. Veel leesplezier!

http://www.de-em.nl/PDF/Endocrin.%20van ... 0paard.pdf

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:02

Femke-Harley: hoe groot/zwaar is je paard? Ik weet wel een alternatief om te proberen.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:08

Jannepauli schreef:
Femke-Harley: hoe groot/zwaar is je paard? Ik weet wel een alternatief om te proberen.

Ze is 1.52 en rond de 500/550 kg.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 16:14

Zwerte schreef:
Ik heb even heel veel moeite met dit verhaal. Je spreekt eerst van nierfalen en later dat er nog geen fysieke schade was. Dan was er dus GEEN nierfalen! Nierfalen is onherstelbaar, zoveel schade aan de nier dat het niet meer werkt. Dit is dus heel goed in het bloed te zien. Ik ben benieuwd wat ze dan aan bloeduitslagen hadden waar nierfalen uit bleek zonder fysieke schade? Vind ik erg bijzonder, aangezien je enzymen e.d. meet die specifiek voor de nier zijn en verhoogde waardes hiervan betekent teveel cellen kapot, even heel simpel gesteld. Nieren zijn nou juist dingen waarbij het simpel is: kapot is kapot en nieuwe cellen komen er niet meer.
Sowieso komen nierproblemen bij paarden relatief weinig voor en het bijzondere vind ik dat veel alternatieve therapeuten hier juist heel veel mee aankomen. Zodra er nieren om de hoek komen, wordt ik direct nog wat sceptischer eerlijk gezegd.

Daar mag jij moeite mee hebben :) . Ik schrijf precies wat de dierenarts mij vertelde. Ik ben blij dat er niet al schade te zien was want mij is verteld dat het dan gelijk ook heel erg moet zijn met de beschadiging van de nieren als dit in de bloedwaarden te zien is. Bewust ga ik de bloeduitslagen hier niet plaatsen want zoveel zinnen zoveel meningen en vaak weten we het allemaal het beste. Aan Geerke en Ria (na haar uitslag) heb ik de bloeduitslagen van de dierenarts gemaild zonder verhaal van de dierenarts erbij. Beiden vrouwen kwamen net als de dierenarts tot precies de zelfde conclusie en interpretatie van deze uitslagen. Voor mij betekent dit dat deze vrouwen (alle drie) verstand van zaken hebben en daar heb ik het dan ook verder bij gelaten.

Bedankt voor je link JP maar 69 bladzijde ga ik nu niet lezen. Ik heb het gedownload en opgeslagen wellicht interessant leesvoer voor de winter. Nu heb ik het daarvoor te druk in en rond de tuin en huis.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:19

femke_harley schreef:
Jannepauli schreef:

Ze is 1.52 en rond de 500/550 kg.

Je hebt een pb!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:35

Volgens mij stel ik een doodnormale vraag. Ik hoef echt de waardes niet te weten, zou ook nutteloos zijn aangezien die per lab nogal kunnen verschillen. Ik wilde weten WAT er dan gemeten is: enzymen, ureum... Maar als je zo'n simpele vraag niet wil beantwoorden is het voor mij wel duidelijk.
En gaan smijten met medische termen die volledig verkeerd worden gebruikt? Daar kan ik heel slecht tegen. Wie weet is het de volgende keer wel zn galblaas joh!
Ik trek me terug hier, ik hoopte op een serieus topic maar het wordt nu toch nog een 'hallelujah ik weet niet wat ik beleef, ik zweef!' topic en daar verspil ik mijn tijd niet aan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 16:42

Je stelt geen open vraag Zwerte want je stelt al bij voorbaat de conclusie dat er GEEN sprake was van nierfalen. En het woord nierfalen, wellicht verkeerd vertaald door mij vanuit het Engels, kwam van de dierenarts hier en Ria samen. Beiden waren daar heel duidelijk in. Dus van zweverij is geen sprake lijkt me.
Wel of niet deelnemen aan dit topic is vrije keus.

Heb nog eventjes gegoogled op het woord nierfalen en ik vond het volgende:

"De nieren zijn belangrijke organen in het menselijk lichaam. Je nieren zijn onder andere verantwoordelijk voor de zuivering van het bloed en afvoer van de afvalstoffen uit het lichaam. Als de nieren niet optimaal meer functioneren, heeft dit meerdere effecten op het lichaam. Het verminderd functioneren van de nieren wordt ook wel nierfalen genoemd. Maar hoe wordt dit precies veroorzaakt? En wat zijn de symptomen van nierfalen?
Waarom nieren kunnen falen

Nierfalen kan meerdere oorzaken hebben. Nieren kunnen zeer plotseling falen. Dit wordt dan acuut nierfalen genoemd. Meestal wordt acuut nierfalen door een van de volgende oorzaken teweeg gebracht:

Een verminderde bloedtoevoer naar de nieren. Dit kan bijvoorbeeld worden veroorzaakt door veel bloedverlies, een erg lage bloeddruk of een verminderde functie van het hart.
Vergiftiging van de nieren. De nieren halen afvalstoffen uit het bloed. Als er een grote hoeveelheid giftige stoffen in het bloed zitten, is er een kans dat deze giftige stoffen uiteindelijk allemaal in de nieren terecht komen. Een overdosis van medicijnen of drugs kan bijvoorbeeld acuut nierfalen veroorzaken.

Over het algemeen kunnen de nieren wel herstellen van acuut nierfalen."

Dus volgens mij heeft zowel de dierenarts als ik zelf dit woord correct gebruikt. De nieren faalde accuut (dit twee keer in een jaar tijd) en over het algemeen kunnen nieren wel herstellen van acuut nierfalen. Hetgeen ook gebeurd is.

Dus mijn post was wel degelijk correct en verdiend niet het predicaat "zweverigheid". Ik neem aan dat deze uitleg ook bij paarden geldt.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:23

Femke, een allergie is een symptoom. De oorzaak ligt vaak dieper. Is het een optie voor je om naar kliniek den Hoek te gaan?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:25

Ik hoor mijn therapeute ook wel eens over nierfalen bij paarden dus ik kijk er niet raar van op.

Overigens zijn de nieren van mijn paard (en van mij) een zwak punt dus ik heb altijd kidney comp in huis.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:53

Per definitie en letterlijk genomen heeft Zwerte absoluut gelijk - als er sprake is van nierfalen ( renal failure) dan is het echt einde verhaal. Ik vermoed dat jouw DA, Pien, dit niet zo letterlijk bedoeld heeft, maar dat ze om de een of andere reden constateerde uit de bloedwaarden dat er iets met de nieren of de uitscheidingsprocessen aan de hand zou kunnen zijn. Dus, naar de letter van de wet, is dit verkeerd omschreven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 18:19

Jannepauli schreef:
Per definitie en letterlijk genomen heeft Zwerte absoluut gelijk - als er sprake is van nierfalen ( renal failure) dan is het echt einde verhaal. Ik vermoed dat jouw DA, Pien, dit niet zo letterlijk bedoeld heeft, maar dat ze om de een of andere reden constateerde uit de bloedwaarden dat er iets met de nieren of de uitscheidingsprocessen aan de hand zou kunnen zijn. Dus, naar de letter van de wet, is dit verkeerd omschreven.

OK Zweerte heeft gelijk en google en de dierenarts zitten ernaast als het gaat om de letter van de wet. }>

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:04

Ach doe niet zo flauw Pien, de term 'nierfalen' kun je net zo zien als 'hartfalen'. Letterlijk genomen betekent dat totale uitval van de nierfunctie.
Maar zoals ik al zei, de term falen kan je ook anders interpreteren of gebruiken om de lekenpatient of in dit geval eigenaar, duidelijk te maken dat het bloedbeeld iets aangeeft dat de nier niet 100% functioneert.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:06

Joolien schreef:
Ik moet zeggen dat ik ook vaak een onderbuik gevoel heb die dan terecht is wat betreft paarden die da dan bevestigen. Best eng eigenlijk.
Ik heb het zelf meegemaakt dat ik met onverklaarbare klachten kwam te zitten. Ben bij een mannetje geweest die allerlei kruiden, stoffen en steentjes op mijn lijf legde en me een paar potten met duur spul mee gaf, maar ik hoorde hem niet over mijn psychische toestand, wat het achteraf bleek. Ook de magnetiseur heeft me nooit aangesproken op mijn psychische vermoeidheid en zocht het ook in mijn lijf. Mijn chakra's zouden energie lekken?

Gewone artsen gaan niet voor niks 6 jaar naar school, die zullen daar vast niet leren vanuit een onderbuik gevoel te handelen :P

Hier wil ik graag even op reageren. Zodra je met "onverklaarbare" klachten komt te zitten, is mijn ervaring in het reguliere circuit niet altijd even positief.
De drie dingen die ik vet heb gemaakt kunnen wel zeker met elkaar te maken hebben. Wanneer de klachten goed "gelezen" worden, kunnen ze wel degelijk iets vertellen over waar je klachten vandaan komen bijvoorbeeld een psychisch of emotioneel oorzaak dat zich uit in lichamelijke klachten.
Ik weet bijvoorbeeld van de Trance Healing dat ieder chakra verbonden is aan een klier/orgaan om en dat die op hun beurt ook weer vertellen waar je probleem zou kunnen liggen. Dan heeft het ook nog te maken of het rechts of links in je lichaam is. Een Trance Healer kan daar in duiken en samen met jou kijken of er iets aan gedaan kan worden.
Maar ik vind het wel belangrijk dat een healer wel duidelijk aan blijft geven dat hij/zij geen ziektes of aandoeningen verhelpt. Dat hij/zij geen arts en ook geen vervanging van een arts is. Het blijft belangrijk om bij klachten/twijfel altijd eerst de huisarts te raadplegen. Wel kunnen healing en het reguliere circuit naast elkaar plaats vinden en wellicht juist elkaar versterken.

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:16

Leuk een paar mensen terug te zien!
En verder zal ik undercover blijven :-) en proberen wat uit te leggen.

Contact maken via de foto doe ik door mij te concentreren op de foto door deze tussen mijn handen vast te houden. Zo behandel ik ook op afstand.
Dat contact maken doe je via telephatie; eigenlijk een soort gedachtenzenden zeg maar. Dit contact maken lukt soms beter soms minder. Belangrijkste is dat je hoofd "leeg" is en bij voorkeur zonder emotie. Bij mensen die dicht bij je staan is dit aanmerkelijk moeilijker om dit ongekleurd binnen te krijgen.

Foto lezen op gebreken:
Daarna ga ik met mijn vinger over de foto om te zien waar het dier last van heeft. Dat wordt geleid de vinger gaat als antenne. Evenzo gaat dat met live behandelen. De hand gaat als het ware vanzelf en dat is lastig uit te leggen waarom dat zo is voor iemand die met paranormaal geen ervaring heeft.
Overigens is in het echt gemakkelijker de vinger op de zere plek te leggen dan via de foto.

Een DA is degene die mijns inziens eerst geraadpleegd moet worden; een alternatief genezer kan prima aanvullend mee behandelen zeker als een oorzaak lastig kan worden gevonden.

Ik hoop dat ik de regels van de TS niet heb overtreden en netjes binnen de lijntjes ben gebleven.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:20

.. en dan natuurlijk weer een vraag: leg je dit contact met of zonder voorkennis/informatie over de patient?

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:28

Jannepauli schreef:
.. en dan natuurlijk weer een vraag: leg je dit contact met of zonder voorkennis/informatie over de patient?

Zonder voorkennis!
Ik wil vooraf niets weten. Dat is de enige zekerheid die ik kan bieden aan iemand dat hetgeen ik zeg hout snijdt. Maar zoals ik probeerde duidelijk te maken ik gebruik het met name om psychische en lichamelijke gebreken op te sporen en hier iets aan te doen.
Ik gebruik het niet als medium omdat mijn gave zich meer leent voor het helen dan voor dat van medium.
Daar is nl. nog wel verschil in. Je hebt eigenlijk 3 zaken: helder zien, helder horen en helder voelen.

Helder zien is het krijgen van beelden

Helder horen moet je zien als het verkrijgen van gedachten die niet de jouw kunnen zijn (daarom zijn mensen van veraf veel makkelijker)

Helder voelen is het trekken van jouw hand naar de plek waar het nodig is tot het letterlijk voelen van de pijn van de degene die je behandelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:28

Aangezien ik nogal pessimistisch ben, zou je een foto van een paard van mij willen readen? Geen behandeling, alleen zeggen wat je voelt?

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:32

ja dat ik wel doen, maar ... ik ben op dit moment wat verkouden en dat gaat het ietsje minder. Maar stuur mij maar een foto per pb en ik ga je deze week zsm antwoorden.
Het mag ook je buurman, jezelf of ... zijn. Liefst iemand die ik natuurlijk niet hier uitgebreid op bokt staat.

Enne.. Jolien was eerst, want de vorige keer dat ik dit zei kreeg ik 30 foto's en daar heb ik weer van geleerd zeg maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:35

Ok ga ik doen! Nog een bepaalde foto nodig? Foto met het lichaam er helemaal op?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:37

Ah Joolien, je bent me voor! :)
Welnu.. ben erg benieuwd!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:39

Ok, dan ben toch benieuwd tot welke groep ik hoor :+

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:48

Naast helder voelen, helder zien en helder horen is er ook nog helder weten ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:49

pmagnetiseur schreef:
ja dat ik wel doen, maar ... ik ben op dit moment wat verkouden en dat gaat het ietsje minder. Maar stuur mij maar een foto per pb en ik ga je deze week zsm antwoorden.
Het mag ook je buurman, jezelf of ... zijn. Liefst iemand die ik natuurlijk niet hier uitgebreid op bokt staat.

Enne.. Jolien was eerst, want de vorige keer dat ik dit zei kreeg ik 30 foto's en daar heb ik weer van geleerd zeg maar...

>;) moet jij je nou gaan bewijzen hier?

je hebt toch zat mensen waar je een paard bij behandelt hebt en je daar dankbaar voor zijn :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:51

pmagnetiseur schreef:

je hebt mij toen erg geholpen met mijn ekster :j