Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
LovingTweety schreef:Hier is ze ook niet kreupel gelukkig, ondanks ook de flinke vergroeiingen (vergelijkbaar met friesam). Ertussen kijken doe ik wel regelmatig, gelukkig is ze er heel makkelijk mee. Wanneer ik dan iets zie gelijk in de neocidol/sebacil. Staat ze veel te stampen weet ik al genoeg, dan kijk ik niet eens meer.
Hoe vaak gebruiken jullie sebacil? Er staat op het flesje 1x per week, bij de neocidol was het een schema op dag 1, 7 en 21.
Pippaa schreef:Heb ik ook over nagedacht, maar waarschijnlijk gaat ze daar nog doorheen? Ze heeft er echt een vreselijke hekel aan en schrik van en dan wordt ze beresterk.
De dierenarts had haar laatst met een injectie verdoofd met een injectie om de tanden te doen. Ze werd helemaal suf, terwijl haar friese vriendin na de injectie nog grapjes uit kon halen. Zal dit aangeven dat ze met zo'n gelletje misschien toch ook snel 'onder zeil' raakt? Of is het situatie gebonden?
Bedankt allemaal voor het meedenken. Jullie zijn lief
friesam schreef:Iemand ervaring met Metazoa voer?
geerke schreef:friesam schreef:Iemand ervaring met Metazoa voer?
Wat fijn dat je paard beter gaat!
Nee,geen ervaring met dat voer....ik maak al jaren mijn eigen voer.Eigelijk was ik daar toe genoodzaakt omdat hier in frankrijk 15 jaar geleden alleen maar biks en granen te krijgen was.
Nu is het iets beter,er is nu ook muslie....maar ik wil mijn paard niet volstoppen met zetmeel,suikers en anti schimmelmiddelen.
Dus vandaar dat ik het zo ''natuurlijk'' mogelijk doe op mijn eigen manier

) in.
Ik moest wel handschoenen aan, want anders kreeg ik zelf harde handen 
Ik kon er nog wat stukjes huid af pielen en verder heb ik die mousse er maar weer op gedaan.
Dus vandaar gewoon positief 
nog geen ontstekingen of bobbels of dikke benen.. Maar ik zit er wel aan te denken om de sokken weer te knippen als het zo vochtig en warm blijft zodat het sneller even gewassen kan worden.