regulier versus alternatief: discussie, onderzoek e.d.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:05

papagroom schreef:
In principe zijn alle methodes die gebaseerd zijn op energiebanem aanvechtbaar ,er is nog nimmer een energiebaan in of op of om het menselijk lichaam vastgesteld,terwijl nou juist energie meetbaar is.
En om ontopic te blijven,dit geld ook voor paarden.

Het is maar hoe je het bekijkt. Zoals al eerder gezegd: wetenschappelijk bewijs van bijvoorbeeld bloedonderzoek is ook slechts een aanname.
Dus alles is aanvechtbaar.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:08

EstherHegt schreef:
Nikass schreef:
Sientje: Ik weet het antwoord mbt onderzochte bijwerkingen niet, maar ik ken wel de producten van Phytonics, eigen merk van kliniek Den Hoek in De Bilt,en ik weet wel dat daar alleen dierenartsen werken en dat die medicijnen alleen op recept van een dierenarts verkrijgbaar zijn, na het dier gezien te hebben en na het stellen van een diagnose.

Een google search leert dit http://startgoogle.startpagina.nl/?star ... ics&ts=ts6 en dit, http://www.diergeneesmiddelen.com/phytonics gewoon bij iedere webwinkel verkrijgbaar

De laatste is een site van een dierenartsenpraktijk... ;)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:26

EstherHegt schreef:
Nikass schreef:
Sientje: Ik weet het antwoord mbt onderzochte bijwerkingen niet, maar ik ken wel de producten van Phytonics, eigen merk van kliniek Den Hoek in De Bilt,en ik weet wel dat daar alleen dierenartsen werken en dat die medicijnen alleen op recept van een dierenarts verkrijgbaar zijn, na het dier gezien te hebben en na het stellen van een diagnose.

Een google search leert dit http://startgoogle.startpagina.nl/?star ... ics&ts=ts6 en dit, http://www.diergeneesmiddelen.com/phytonics gewoon bij iedere webwinkel verkrijgbaar

Yep, dat wordt inderdaad verteld Nikass. Maar ik heb nog niets kunnen vinden, wat niet vrij verkrijgbaar is... Maar goed, op zich leidt dit beleid (alleen zogenaamd op recept verkrijgbaar voor degenen die niet googelen) misschien wel tot een extra consultje...?
Zal trouwens ook vast te koop zijn in een zekere winkel in Haarlem, daar waar eea. werd bedacht in eerste instantie. ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:36

Dan heb je het over De Groene Os volgens mij.
Kijk je kunt vast alles krijgen als je het echt wilt en je kunt ook alles uitleggen zoals je het wilt... ("extra consultje")
Ik ben erg te spreken over Eric Laarakker en zijn artsen en de legio consulten die ik vroeger van Eric gratis kreeg (omdat mijn hond zo'n bijzonder geval was en ik zo arm als Job).
En nog steeds krijg ik regelmatig medicijnen gratis.
Hij kan het zich vast permitteren, met een goedlopende kliniek, zijn consulten zijn niet goedkoop, maar ik ben er altijd mee geholpen.
Heb één keer in nood een veearts laten komen: nadat mijn paard, die letterlijk geen stap kon zetten van de pijn, eindeloos rondjes moest strompelen van hem, kwam hij tot de legendarische conclusie dat het rechtsvoor was... (oh echt? Nou die had ik zelf al wel bedacht). Advies boxrust en metacam en rekening van 280 euro. Die man komt echt nooit meer aan mijn paard -:(-

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:39

Ik ben zelf geen voorstander van dierenartsen en therapeuten die hun eigen middeltjes en medicijnen verkopen. Dan is in mijn ogen het belang van de patiënt ondergeschikt aan de commercie. Maar goed, zo heeft iedereen z'n mening.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:41

chikohaa schreef:
Janneke2 schreef:
(En Phytonics ken ik als "de lijn" van Eric Laarakker - en ik vertrouw die goser wel, die doet niet aan knoeien en rommelen. Nou is dat geen wetenschappelijk argument, maar ;) wel waar.)

Ik heb toch wel een bult geknoei en gerommel van ie gozer gezien hoor!
Citaat:
Druppeltje hier, zalfje daar...........[/
quote]

Sorry dit zegt me helemaal niets, hooguit dat jij waarschijnlijk niet snapte waar hij mee bezig was en het daarom maar geknoei vond.
Eric beloofd nooit iets wat hij niet kan waarmaken. En je kunt van te voren even vragen wat het kost. Dan kies je er zelf voor om je dier er te laten behandelen.

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:41

marietje1000 schreef:
Ik ben zelf geen voorstander van dierenartsen en therapeuten die hun eigen middeltjes en medicijnen verkopen. Dan is in mijn ogen het belang van de patiënt ondergeschikt aan de commercie. Maar goed, zo heeft iedereen z'n mening.

En je eigen diensten aanbieden is niet precies hetzelfde :?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:42

marietje1000 schreef:

Behalve als die dierenarts die middelen ontwikkeld bij gebrek aan bestaande middelen die geschikt zijn?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:42

chikohaa schreef:
marietje1000 schreef:

Citaat:

Ja precies ;)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:43

Had het over vd Pigge, de Os helft van de Groene Os idd. En ja, ik ben verbaasd over het dingen op recept uitgeven enerzijds, en via medpets gewoon op i-net te koop zetten. En qua ingrediënten op een aantal vlakken de volledige receptuur van de voormalige Groene Os overnemen... Maar goed, da's mijn verbazing, hoeft verder niemand van wakker te liggen.

Heb zelf trouwens nog nooit voor een gewone visite een rekening van 280 euro voor een kreupel paard gekregen, al dan niet met metacam. Dus wat is daar nog meer gebeurd dat tot zo'n rekening heeft kunnen leiden? Of snijd je hier nu de bocht af? ;)

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:43

Nikass schreef:
Sorry dit zegt me helemaal niets, hooguit dat jij waarschijnlijk niet snapte waar hij mee bezig was en het daarom maar geknoei vond.
Eric beloofd nooit iets wat hij niet kan waarmaken. En je kunt van te voren even vragen wat het kost. Dan kies je er zelf voor om je dier er te laten behandelen.

Ik heb de gevolgen op stal gezien Nikass, paarden die afgemaakt hadden moeten worden omdat ze zo vreselijk veel pijn hadden in een onomkeerbaar proces en waarbij hij toch nog maar een paar druppeltjes voorschreef ipv het dier door te verwijzen om rontgenbeelden te maken om te zien dat er iets gebroken was, nee hij moest volgens hem gewoon zijn organen zuiveren........ En dat is niet het enige geval wat ik heb gezien.

Zeg niet dat ik iets niet begrijp, ik begrijp kwakzalverij over de rug van een dier heel goed!

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:46

Vind ik idd een groot verschil. In mijn diensten zitten eventuele middelen gewoon bij de prijs inbegrepen. En diensten kun je simpel weigeren en aan je voorbij laten gaan. Met middelen die door je behandelaar worden geadviseerd of voorgeschreven ligt dat toch heel anders.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:47

marietje1000 schreef:
Vind ik idd een groot verschil. In mijn diensten zitten eventuele middelen gewoon bij de prijs inbegrepen. En diensten kun je simpel weigeren en aan je voorbij laten gaan. Met middelen die door je behandelaar worden geadviseerd of voorgeschreven ligt dat toch heel anders.

Please, ga het nu niet weer op jezelf betrekken... ;) Of heb het gewoon even niet over jouw diensten...

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:49

chikohaa schreef:
marietje1000 schreef:

eehhhhhhhh?????

Het hele topic, 21 pagina's, gaat over persoonlijke ervaringen en ik mag daar niet aan meedoen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:51

Sientje schreef:
Had het over vd Pigge, de Os helft van de Groene Os idd. En ja, ik ben verbaasd over het dingen op recept uitgeven enerzijds, en via medpets gewoon op i-net te koop zetten. En qua ingrediënten op een aantal vlakken de volledige receptuur van de voormalige Groene Os overnemen... Maar goed, da's mijn verbazing, hoeft verder niemand van wakker te liggen.

Heb zelf trouwens nog nooit voor een gewone visite een rekening van 280 euro voor een kreupel paard gekregen, al dan niet met metacam. Dus wat is daar nog meer gebeurd dat tot zo'n rekening heeft kunnen leiden? Of snijd je hier nu de bocht af? ;)

Nee zeker niet, kan je de naam van deze kwakzalver (oeps arts...) zo geven.
Op de rekening stonden nog heel wat termen: motorisch onderzoek, 1 x uitverdoven, voorrijkosten, consultkosten, weet ik veel wat voor kosten (hij is tenslotte een minuut of 20 geweest, ik heb m nauwelijks wat zien doen) en natuurlijk de dure metacam, die bij Eric Laarakker een tientje minder kost per flesje :D (zeker omdat hij het nooit voorschrijft _/-\o_ )

Eric heeft mee ontwikkeld aan De Groene Os dus het is niet zo raar dat er een en ander is overgenomen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:55

chikohaa schreef:
Nikass schreef:

Ik heb de gevolgen op stal gezien Nikass, paarden die afgemaakt hadden moeten worden omdat ze zo vreselijk veel pijn hadden in een onomkeerbaar proces en waarbij hij toch nog maar een paar druppeltjes voorschreef ipv het dier door te verwijzen om rontgenbeelden te maken om te zien dat er iets gebroken was, nee hij moest volgens hem gewoon zijn organen zuiveren........ En dat is niet het enige geval wat ik heb gezien.

Zeg niet dat ik iets niet begrijp, ik begrijp kwakzalverij over de rug van een dier heel goed!

Ja, ik ken dit verhaal en wel uit Eriks' eigen mond.
Dat hij nogal eens paarden aangeboden kreeg die eigenlijk al opgegeven waren, maar dat de stalmeester hem om raad vroeg.
Uiteraard heeft hij niet al die dieren kunnen redden. Hij is zelf wel blij met de kans om te experimenteren.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:56

chikohaa schreef:
Nikass schreef:

Ik wilde je niet aanvallen hoor, maar ik ken de andere kant. Paarden die onnodig worden afgemaakt, op jonge leeftijd. Ik ken jou beschreven gevallen niet, dus ik kan daar ook geen oordeel over geven (maar kan jij dat wel? - ben je dierenarts?). Eric is geen tovenaar, maar hij werkt wel met hart voor de dieren. Ik ben door Eric wel doorverwezen voor foto's en dergelijke, dus ik denk dat hij dat wel doet als dat nodig is. Ook heeft hij wel eens "een ouderwetse buigproef" bij mijn paard gedaan. Eric is niet tegen regulier, hij heeft er zelf voor gestudeerd en werkt er ook nog zelf mee.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:57

Wat mij betreft mag er naast regulier en alternatief nog een gradatie toegevoegd worden....laten we die bv traditioneel noemen.
Er zijn vele traditionele dingen die vroeger gebruikt werden,en nog steeds werkzaam zijn.
Neem als voorbeeld de heilzame werking van algrijk zeewater,maar ook de werking van vele huismiddeltjes.
Je kunt op traditionele,vaak biologische wijze veelkwaaltjes prima te lijf gaan,mits we het niet over levensbedreigende ziektes hebben,en alternatief wil ik dat niet noemen.
De meeste van deze middeltjes zijn ook wetenschappelijk te verklaren.
vandaar dat ik plijt voor een derde catagorie.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:58

Nikass schreef:

Zeg niet dat ik iets niet begrijp, ik begrijp kwakzalverij over de rug van een dier heel goed![/quote]

Citaat:
Ja, ik ken dit verhaal en wel uit Eriks' eigen mond.
Dat hij nogal eens paarden aangeboden kreeg die eigenlijk al opgegeven waren, maar dat de stalmeester hem om raad vroeg.
Uiteraard heeft hij niet al die dieren kunnen redden. Hij is zelf wel blij met de kans om te experimenteren.
[/quote]
En de paarden die wel gered konden worden waren ook blij denk ik *\o/*
Sorry hoor, maar ik geloof echt niet dat Eric een breuk niet herkend, dat vind ik echt een broodje aap verhaal.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 23:25

Citaat:

Eigenlijk begrijp ik het niet helemaal... de paarden moesten afgemaakt worden maar er moesten eigenlijk nog röntgenfoto's gemaakt worden om de diagnose te stellen...? Wie had er dan al - zonder diagnose - vastgesteld dat de enige optie nog afmaken was?

Toen mijn paard vorig jaar stokje kreupel was wist de één zeker dat ze hoefkatrol had, waarna de ander aangaf een weitje te weten waar ze de rest van haar leven kon slijten en de volgende vroeg me wat ik zou doen als Eric zou adviseren om haar in te laten slapen. (ik had al laten weten dat ik naar hem toe zou gaan - na het zeer teleurstellende consult van de veearts met het geweldige advies van boxrust en metacam - al even eerder genoemd)
Gelukkig adviseerde Eric dat niet, maar stelde vast dat ze een ontsteking aan de sesambeentjes had en mijn lieve paard liep na behandeling en drie maanden weidegang weer als vanouds. Eric adviseerde vooral géén boxrust. In het begin kon ze echt vrijwel niet lopen, maar elke stap die ze wilde zetten mocht ze zetten. Dat was in eerste instantie drie stappen uit stal en uren met mij op de binnenplaats staan kijken naar alles en iedereen die voorbij kwam (of niet als het 's avonds laat was :D ) en dan weer drie stappen terug...

chikohaa

Re: regulier versus alternatief: discussie, onderzoek e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 23:35

Nikass jij weet heel goed wat er bedoelt wordt. Moet ik dat echt voor je uitkauwen? Bepaalde gebroken botjes zie je niet van buitenaf he! Dat moet ondersteunt worden door een rontgenbeeld.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 00:06

Dat snap ik wel, dat bedoel ik niet. Ik lees alleen dat jij zegt dat die foto's niet gemaakt zijn maar dat al wel geconcludeerd werd dat het paard moest worden ingeslapen. Dat is dan toch niet logisch?

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 00:08

Nikass schreef:
Dat snap ik wel, dat bedoel ik niet. Ik lees alleen dat jij zegt dat die foto's niet gemaakt zijn maar dat al wel geconcludeerd werd dat het paard moest worden ingeslapen. Dat is dan toch niet logisch?

Bij Erik werden er geen foto's gemaakt, maar kreeg het paard druppeltjes. Een dag daarna is de eigenaar aangespoort door o.a. mij, om het dier in een reguliere kliniek te onderzoeken, daar zijn rontgenfotos gemaakt en bleek er een flinke breuk te zitten en is het paard gelukkig uit zijn lijden verlost.

Een totaal verkeerde diagnose dus! En dit is niet het enige geval!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 00:10

Ik begrijp je strekking ook wel, maar je schrijft paarden die afgemaakt hadden moeten worden omdat ze zo vreselijk veel pijn hadden in een onomkeerbaar proces waarom moesten ze dan toch nog doorverwezen worden?

Overigens zeg ik niet dat Eric perfect is. Ik geloof alleen wel in zijn intentie en ik heb zelf ALLEEN MAAR GOEDE ERVARINGEN met hem en zijn artsen. Zowel met mijn eigen dieren als wat ik gezien heb bij andere dieren.
Daarbij vind ik zijn kijk op dieren prettig en logisch.
Maar mijn mening is niet wetenschappelijk onderbouwd ofzo :D

chikohaa

Re: regulier versus alternatief: discussie, onderzoek e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 00:12

Zoals ik al eerder schreef, omdat Den Hoek een totaal verkeerde diagnose gaf en de eigenaar nogal veel hoop gaf, terwijl dit in de verste verte niets met dierenliefde en diervriendelijkheid te maken had. En dat die eigenaren erachter kwamen wat er werkelijk aan de hand was, was omdat zo slim waren om uiteindelijk naar een reguliere kliniek te gaan.