BelleFleur schreef:Wat naar zeg Peelie, nu je andere paard weer. Hopelijk is het een flinke verstuiking (wishful thinking?) dat hadden we hier laatst ook na vastliggen.
Kan je me nog even herinneren hoe je Mara's wonde toen behandeld hebt? Aan de lucht/onder verband, hoe vast wisselen en nieuwe mesitran erop? Hier een hele vervelende wonde op het hoofd nl, ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken.
Ik gebruikte gemgee als wattenverband en hechtbandage van Kerbl (deze is lekker goedkoop). Ik spoelde de wond met warm water schoon, flinke stevige straal er op, totdat het bloede. Het bloeden stopte ik door de koelen met koud water. Dit deed ik om er voor te zorgen dat het echt schoon was. Dan smeerde ik de gamgee in met een dikke klodder mesitran (B merk, zal ik even opzoeken voor je). Dan de gamgee om het been en fixeren met de hechtbandage. Ik verwisselde het verband om de dag. Iedere dag was te veel, om de dag was precies goed. Het ruikt wel zuurig, dat is "normaal". Veel succes!
Anjafopma, morree ben ik bekend mee en handel ik naar. Waar haal jij vandaag dat ik alleen refereer naar de CWK en niet naar de TWK of zelfs LWK/SI?
De balans van het complete paard is van belang. Verder handel ik naar de inzichten en kennis van de pro.