Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wilmatj schreef:Omdat ik geen trailer of rijbewijs heb. Dus moet de dierenarts dat bij mij thuis doen en geen idee of ze dat doen.
En als er dan wat uit komt wat dan? Nog een jaar behandelen?
wilmatj schreef:Tuurlijk paardentaxi en scopie. Dat is alweer 200 euro in plaats 100.
Een Ik heb er al honderden uitgegeven. Dierenarts heeft alles al gegeven wat hun er voor kunnen geven. Uit Scopie kunnen zij geen ander middel geven.
Ik heb faculteit Utrecht helemaal uitgehoord.
Die zegt: scopie plus spoeling plus carantaine en veeeeeeel anthibiotica en dan nog kijken wat er aan de hand is.
Kosten plaatje: 1000 euro is er niks bij.
Dus nee denk niet dat dat nog een optie is.
Ze is al 21, is het dan eerlijk om haar weken op te sluiten en aan de ab te zetten?
En dan hopen dat ut klaar is?
wilmatj schreef:Longspoeling heeft ze ook al eens gehad en heeft maar tijdelijk gewerkt.
Over vervoer ja vast te regelen, maar vraag me dus af of het zin heeft.
wilmatj schreef:het gaat heel wisselend, van erg beroerd naar redelijk goed.
Ik longeer haar 2 keer daags. naja 1 keer per dag wandel ik 20 min met haar en 1 keer 10 min longe.
Met telkens een rondje draf, op goede dagen haalt ze 8 rondjes in 10 min, dus ongeveer 1 min.
En slechte dagen haalt ze er 4.
Tussen een rondje draf zitten dan minimaal 2 rondjes stap.
met draf haalt ze veel slijm naar boven wat ze op hoest en daarna doorslikt..
geerke schreef:wilmatj schreef:het gaat heel wisselend, van erg beroerd naar redelijk goed.
Ik longeer haar 2 keer daags. naja 1 keer per dag wandel ik 20 min met haar en 1 keer 10 min longe.
Met telkens een rondje draf, op goede dagen haalt ze 8 rondjes in 10 min, dus ongeveer 1 min.
En slechte dagen haalt ze er 4.
Tussen een rondje draf zitten dan minimaal 2 rondjes stap.
met draf haalt ze veel slijm naar boven wat ze op hoest en daarna doorslikt..
krijgt ze geen zuurstof tekort door inspanning?
Dat kan nare gevolgen hebben
marietje1000 schreef:Wilma, heb je wel de druppels besteld die ik je had aangeraden? Ik had graag gehoord wat het effect hiervan was geweest.
wilmatj schreef:marietje1000 schreef:Wilma, heb je wel de druppels besteld die ik je had aangeraden? Ik had graag gehoord wat het effect hiervan was geweest.
Ja die geef ik overigens nog steeds maar ik zie geen verschillen.
Aangezien ik per ongeluk 2 flesjes besteld had geef ik al mijn paarden druppels en bij geen 1 zie ik iets veranderen.
ik gaf haar gecontroleerde beweging om slijm los te krijgen, en hoopte dat haar lichamelijke conditie er dan niet meer op achteruit zou gaan.
Ze is de laatste paar maanden qua bespiering en vet, van mooi vol en gespierd naar magertjes en spierloos gegaan.. Ja ze heeft buikspieren
demo_love schreef:wilmatj schreef:
Ja die geef ik overigens nog steeds maar ik zie geen verschillen.
Aangezien ik per ongeluk 2 flesjes besteld had geef ik al mijn paarden druppels en bij geen 1 zie ik iets veranderen.
ik gaf haar gecontroleerde beweging om slijm los te krijgen, en hoopte dat haar lichamelijke conditie er dan niet meer op achteruit zou gaan.
Ze is de laatste paar maanden qua bespiering en vet, van mooi vol en gespierd naar magertjes en spierloos gegaan.. Ja ze heeft buikspieren
Helpt het niet om op het harde te stappen en te draven? Dat is toch een stuk minder zwaar dan zand en helpt mijn paard wel goed. Misschien dat het dan voor je paard iets makkelijker is om te ademen.
marietje1000 schreef:Wilma, heb je wel de druppels besteld die ik je had aangeraden? Ik had graag gehoord wat het effect hiervan was geweest.