Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wilmatj

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 16:24

Tuurlijk paardentaxi en scopie. Dat is alweer 200 euro in plaats 100.
Een Ik heb er al honderden uitgegeven. Dierenarts heeft alles al gegeven wat hun er voor kunnen geven. Uit Scopie kunnen zij geen ander middel geven.

Ik heb faculteit Utrecht helemaal uitgehoord.
Die zegt: scopie plus spoeling plus carantaine en veeeeeeel anthibiotica en dan nog kijken wat er aan de hand is.
Kosten plaatje: 1000 euro is er niks bij.

Dus nee denk niet dat dat nog een optie is.

Ze is al 21, is het dan eerlijk om haar weken op te sluiten en aan de ab te zetten?
En dan hopen dat ut klaar is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:28

wilmatj schreef:
Omdat ik geen trailer of rijbewijs heb. Dus moet de dierenarts dat bij mij thuis doen en geen idee of ze dat doen.
En als er dan wat uit komt wat dan? Nog een jaar behandelen?

Dan weet je wat je aan het doen ben, want wellicht heeft het ind geen zin meer of je bent op de verkeerde weg.

Meten is weten.

Trailer is ind een praktisch probleem, is er echt niemand die je wil helpen daarmee? In geval van nood staan wij altijd klaar, maar bij jouw in de buurt dan niemand? Buurtgenoten, stalgenoten, bokkers?

Uiteraard is het jouw keuze therapieën te stoppen en dier los te laten, alleen jij kan inschatten hoe zwaar het paard het nu heeft...

Paardentaxi is ook een optie...zelf denk ik dat er altijd een paardenmens in de buurt is om te helpen, dan zijn het alleen de benzine kosten...aan de hand van de scopie kan je beslissen om niet verder te behandelen..spoelen is vaak een laatste redmiddel en of je dat wil is plan B.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 19:33

Longspoeling heeft ze ook al eens gehad en heeft maar tijdelijk gewerkt.
Over vervoer ja vast te regelen, maar vraag me dus af of het zin heeft.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:05

wilmatj schreef:
Tuurlijk paardentaxi en scopie. Dat is alweer 200 euro in plaats 100.
Een Ik heb er al honderden uitgegeven. Dierenarts heeft alles al gegeven wat hun er voor kunnen geven. Uit Scopie kunnen zij geen ander middel geven.

Ik heb faculteit Utrecht helemaal uitgehoord.
Die zegt: scopie plus spoeling plus carantaine en veeeeeeel anthibiotica en dan nog kijken wat er aan de hand is.
Kosten plaatje: 1000 euro is er niks bij.

Dus nee denk niet dat dat nog een optie is.

Ze is al 21, is het dan eerlijk om haar weken op te sluiten en aan de ab te zetten?
En dan hopen dat ut klaar is?

Ja, dan is de keuze toch duidelijk? Het is misschien niet de vraag of het eerlijk is om ze nog een keer een longspoeling te geven. Te kijken wat voor bacterie er zit en of die bestreden kan worden. In hoeverre ze dampig is etc. Het kan allemaal wel. Maar er zit wel een prijskaartje aan. Bovendien blijft het een zwakke plek en is verbetering misschien maar voor even. Het blijft tobben. Je wil misschien van ons horen of het eerlijk is of niet eerlijk ten opzichte van het paard. Behandelen kan en in dat opzicht is dat eerlijk. Maar niet behandelen en er een einde aan maken is imo misschien wel net zo eerlijk.
Meid, je hoeft je echt niet te schamen als je ermee stopt. Ik zou dat waarschijnlijk ook doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:32

Als je je naar je gevoel luistert, dan weet je het. Uit liefde voor een dier kiezen omdat kwaliteit van leven er nauwelijks nog is is dan fairder...

Succes met beslissen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:43

Even een .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:02

Moeilijk Wilma, sterkte met keuzes maken, ik benijd je helemaal niets!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:21

wilmatj schreef:
Longspoeling heeft ze ook al eens gehad en heeft maar tijdelijk gewerkt.
Over vervoer ja vast te regelen, maar vraag me dus af of het zin heeft.

Een herhaling van zetten heeft idd weinig zin. ..
Als een nieuw onderzoek eigenlijk geen echte nieuwe wegen lijkt op te leveren, kun je die optie van je lijstje schrappen.

En: hoe je het ook wendt of keert: je hebt vreselijk veel voor Shirley gedaan.
Als het zo is dat de mogelijkheden nu op zijn, dan is dat uiteraard heel verdrietig. Maar jou valt niets te verwijten - je hebt meer dan je best gedaan.

Sterkte.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:36

Tsja... wat sip. Maar kan het wel begrijpen, dat je onder deze omstandigheden tot deze keuze komt. De manier van huisvesten kun je niet veranderen, hoe jammer ook. Dit maakt het voor therapeuten (arts of alternatief) ook moeilijker het dier te behandelen. Wens je veel sterkte toe.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:10

ik denk ook niet dat ts zo heel veel meerbkan doen, beestje staat op vlas, of de wei. krijgt geweekt hooi. de meeste overbelastingsfactoren zijn daar wel mee uitgesloten. soms is t niet anders

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:36

Hoe gaat het nu?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:56

Ja ben ik ook benieuwd naar?

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 18:18

het gaat heel wisselend, van erg beroerd naar redelijk goed.

Ik longeer haar 2 keer daags. naja 1 keer per dag wandel ik 20 min met haar en 1 keer 10 min longe.
Met telkens een rondje draf, op goede dagen haalt ze 8 rondjes in 10 min, dus ongeveer 1 min.
En slechte dagen haalt ze er 4.
Tussen een rondje draf zitten dan minimaal 2 rondjes stap.

met draf haalt ze veel slijm naar boven wat ze op hoest en daarna doorslikt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:13

Het ophoesten en doorslikken is mooi, als je kan zorgen voor slijmoplossers zodat slijm mooi dun is en goed los komt, hoop ik voor dat ze gaat verbeteren. Je probeert het allemaal, hoop voor dat het lukt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:18

Heb je niet een soort van fluimicil voor paarden?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:45

wilmatj schreef:

Ik longeer haar 2 keer daags. naja 1 keer per dag wandel ik 20 min met haar en 1 keer 10 min longe.
Met telkens een rondje draf, op goede dagen haalt ze 8 rondjes in 10 min, dus ongeveer 1 min.

krijgt ze geen zuurstof tekort door inspanning?
Dat kan nare gevolgen hebben :7

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:44

Mindim schreef:
Heb je niet een soort van fluimicil voor paarden?

Ja, Sputolysin, heb ik al eerder geopperd, TS zei toen dat dat eerder niet had gewerkt, maar misschien inderdaad nog maar een keertje proberen.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 22:25

geerke schreef:
wilmatj schreef:

krijgt ze geen zuurstof tekort door inspanning?
Dat kan nare gevolgen hebben :7

Geen idee, hiervoor stond ze stil, toen werd hier gezegt dat goed voor haar is dat slijm los komt en dat ze kan ophoesten.
Door gecontroleerde beweging.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:32

het hart heeft toch zuurstof nodig om het bloed rond te pompen,als er geen zuurstof genoeg in het bloed komt lijkt mij dat niet zonder risico....maar goed de dierenarts zal het wel weten.
Die schrijft immers ook prednison voor om een bacterieele infectie te bestrijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:25

Ik neem aan dat TS het paard niet in de ademnood longeert. Daarom gecontroleerde beweging...niets doen is altijd slecht voor een paard.
Mijn adviezen zijn ook gebaseerd op ervaring met zelf zo een paard. Maar paard had wel medicijnen, slijmoplossers, en voor die tijd 2 weken lang AB spuiten en ontstekingsremmers spuiten in de borst...wandelen, heel de dag buiten en daarna elke dag Gecontroleerde beweging. Maar ik heb nadat ik van DA diagnose dampig kreeg er in laten kijken en kreeg goede prognose, mits ik consequent alles opvolgde.m

Paard TS is wellicht al te ver heen. Zolang TS het de moeite vind om paard een kans te geven, zal ze iets moeten doen, stappen aan de longe en een half rondje draf, rondje op adem en weer half rondje draf, zodat paard slijm kan ophoesten...neem aan dat TS dat zelf heel goed kan beoordelen...het principe van dit is achterste luchtwegen gezond gouden en slijm ophoesten, maar deze adviezen zijn al vaneen aantal weken terug.

Elke week kan een paard meer achter uit gaan.

TS kan dat zelf beoordelen.

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:54

Wilma, heb je wel de druppels besteld die ik je had aangeraden? Ik had graag gehoord wat het effect hiervan was geweest.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 21:51

marietje1000 schreef:
Wilma, heb je wel de druppels besteld die ik je had aangeraden? Ik had graag gehoord wat het effect hiervan was geweest.

Ja die geef ik overigens nog steeds maar ik zie geen verschillen.
Aangezien ik per ongeluk 2 flesjes besteld had geef ik al mijn paarden druppels en bij geen 1 zie ik iets veranderen.

ik gaf haar gecontroleerde beweging om slijm los te krijgen, en hoopte dat haar lichamelijke conditie er dan niet meer op achteruit zou gaan.
Ze is de laatste paar maanden qua bespiering en vet, van mooi vol en gespierd naar magertjes en spierloos gegaan.. Ja ze heeft buikspieren ;(

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:08

wilmatj schreef:
marietje1000 schreef:

Aangezien ik per ongeluk 2 flesjes besteld had geef ik al mijn paarden druppels en bij geen 1 zie ik iets veranderen.

ik gaf haar gecontroleerde beweging om slijm los te krijgen, en hoopte dat haar lichamelijke conditie er dan niet meer op achteruit zou gaan.
Ze is de laatste paar maanden qua bespiering en vet, van mooi vol en gespierd naar magertjes en spierloos gegaan.. Ja ze heeft buikspieren ;(

Helpt het niet om op het harde te stappen en te draven? Dat is toch een stuk minder zwaar dan zand en helpt mijn paard wel goed. Misschien dat het dan voor je paard iets makkelijker is om te ademen.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 22:10

demo_love schreef:
wilmatj schreef:

Helpt het niet om op het harde te stappen en te draven? Dat is toch een stuk minder zwaar dan zand en helpt mijn paard wel goed. Misschien dat het dan voor je paard iets makkelijker is om te ademen.

mijn bak is verre weg van zwaar, maar de keer dat ik alleen ga stappen dan wandel ik over de weg heen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:27

marietje1000 schreef:

Professioneel gezien vind ik dit een opmerkelijke post, je had je toch terug getrokken Marietje? Het siert TS dat ze op jouw vraag reageert, maar misschien had je deze vraag beter via de door jou zo geliefde pb kunnen stellen, dan was het op mij persoonlijk wat minder knullig over gekomen.