Van wratje naar sarcoïde naar genezing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Re: Van wratje naar sarcoïde naar genezing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 22:35

Huh? Wat een geld zeg!! Ik denk dat die zalf (maar pin me er alsjeblieft niet op vast) een keer max €100.- heeft gekost. Die van Knottenbelt dus hè?

Mijn laatste dierenartsrekening voor die luchtweginfectie was €300,- (andere DA) en dáár schrok ik pas van!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 22:39

tita schreef:
Ik kom even binnenvallen

Wat betaalden de mensen voor de liverpool zalf
Ik kreeg te horen dat het paard in Bodegraven op de kliniek moest staan en dat de zalf al 800 euro kost, krijg de zalf niet mee, en de kans is groot dat het terug komt (paard van vriendin)

Oh echt? Wat een onzin!!! Dat is écht niet waar! Geldklopperij en een totaal uit de lucht getrokken mening! Gebaseerd op niks en zeker niet op de waarheid. Belachelijk van die kliniek Bodegraven.

En daarbij; ik heb al in geen dik drie jaar een sarcoide terug gezien.

Informeren bij je gewone dierenarts en Knottenbelt mailen. Dat is wat ik zou doen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:42

Hier dus van 4 naar 3 bulten. 1 dus weg, 1 wordt steeds kleiner, 1 groter en 1 lijkt gelijk te blijven.
Maar ik blijf nog maar ff smeren, gezien het zich wel ontwikkeld (2 positief, 1 neutraal en 1 negatief)
Werkt het allemaal niet, dan ga ik ook voor de zalf.
Ik ben benieuwd welke prijzen hier worden gerekend.

Nath010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:45

Ja het is een hoop geld als het waar is. Nu ben ik wel verzekerd, maar toch. Ik dacht ga eerst een goedkopere en minder agressieve en pijnlijke manier proberen (met wel een langere weg). Ik ga is informeren, ook bij een andere dierenarts. Ben nou wel benieuwd naar de kosten. Ik zal het nog wel laten weten.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:47

Was ook mijn gedachte Nath.
Hebben ze er bij jullie ook last van als je het erop smeert? Oftewel; zijn de bulten gevoelig?
De huid rondom de sarcoid is weer helemaal gaaf overigens, nog geen haargroei, maar geen droge/korrelige huid meer.

Nath010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:53

@jotoma. We hebben nog wel even te gaan met smeren. Andere bokkers hebben gemiddeld 6-12 maanden gesmeerd en smeerden zelfs meerdere keren per dag.

Ik heb het geduld wel. Kijk het aan hoe het zich ontwikkeld..

De plek vervelt heel erg nu. Dit is gevoelig, mag de velletjes er niet vanaf trekken. Dus op dit moment ook een gevoelige plek nu. Hoop dat dit een goed teken is.

Ja de huid word zacht he :-)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:55

Dat is inderdaad ook waarom ik na wikken en wegen voor virex heb gekozen.
Ook omdat onduidelijk was of het oo het hoofd wel behandeld kon worden ivm zenuwen.
Maar ook omdat, mede door de locatie, aangeraden werd mijn paard apart te zetten, die chemozalf moet natuurlijk niet op andere paarden komen.
Olympia96, naar wat ik me kan herinneren was de zalf zeker duurder dan die 100 euro. Maar weet het niet zeker. Denk dat de kans wel groot is dat die zalf inmiddels veel prijziger is geworden dan 3 jaar geleden...

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 23:43

Nee echt niet Madelief. Misschien zit ik er een paar tientjes naast, maar veel kan het niet zijn. Prijsstijging van honderden euro's zoals Bodegraven zegt geloof ik niet. Dat is afzetterij.

Kortste klap is Knottenbelt even mailen.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:51

Dat de zalf zelf 800 euro kost geloof ik ook niet.
Maar ik denk dat je onderschat hoeveel duurder zoiets kan worden, 3 jaar is een lange tijd en ook is de zalf inmiddels meer bewezen. Overigens, even hem mailen zat er bij mij ook niet in. Kreeg een mailtje van zijn assistente toen terug dat het contact via mijn dierenarts moest lopen. Dus dat lijkt mij ook al anders dan drie jaar geleden...

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 00:07

Nee dat klopt wel. Mijn DA deed eerste contact en ik heb het overgenomen tijdens de behandeling.

Heeft geen zin om te speculeren over de prijs en mensen af te schrikken met surrealistische bedragen of veronderstellingen. Beter aan Knottenbelt zelf vragen.

Ik zou absoluut weer voor Liverpoolcreme kiezen. BCG en wegsnijden zijn in mijn beleving geen betere alternatieven.

Ook Virex twijfel ik aan als ik de resultaten hier hoor, maar daar weet ik te weinig van.

Pijn, kosten en angst voor terugkerende sarcoides zijn voor mij geen doorslaggevende of bewezen argumenten de zalf niet te gebruiken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 07:18

Hoe kan ik aan Liverpool zalf komen?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 10:09

Naar een gewone paarden DA gaan, vertellen van Knottenbelt en de zalf, foto's maken en vragen of die DA naar Knottenbelt mailt met zijn diagnose en de vraag of Knottenbelt wil kijken en een behandelplan wil opstellen.
Ik heb toendertijd alle info opgezocht en in een pakketje bij DA aangeleverd. Hoefde hij niet te zoeken naar een emailadres bijvoorbeeld. Zo makkelijk mogelijk maken voor je DA ;-)

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:19

Mijn merrie heeft ook een behandeling met de zalf van prof. Knottenbelt gehad, en dat is absoluut niet zo duur als bepaalde bedragen die ik zie passeren. Zalf + consult + werk van mijn veearts samen was zo'n €120 dacht ik.
Het duurste (en dat zei prof. Knottenbelt ook) is het feit dat je eigen dierenarts elke dag moet komen om die zal aan te brengen, dus die voorrijkosten lopen al snel op! Als je net als Olympia96 een deal kan sluiten en 1 vaste prijs kan afspreken... lijkt me dat ook goed haalbaar. (Zelf de zalf aanbrengen mag in principe niet omdat het erg agressief spul is).

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 18:06

Ha fijn Kiekje.be, dat is namelijk ook wat ik me herinner, alleen de exacte bedragen weet ik niet meer.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:02

Hoe vaak is de dierenarts komen smeren bij jullie?

Wilde nog steeds foto's plaatsen, nu even tijd. Ik heb niet echt een overzichtje qua verschil, maar wel een paar van hoe het was en hoe het nu is (= je ziet echt niets). Ik was heel benieuwd met het scheren of ik nog wat zou zien onder het haar, maar echt 0.0.

Behandeling met Virex:

Van dichtbij, weet niet meer precies wanneer (ergens tijdens de behandeling, je ziet al een stukje dat is losgelaten:

Afbeelding

2013:
Afbeelding

Zomer 2014:

Afbeelding

En nu:

Afbeelding

Nath010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:33

@Madelief:

Wat een fantastisch resultaat bij jouw paard met Virex! Ik hoop dat het bij mijn paard ook zo gaat uitpakken.

Zat de sarcoid er al lang voordat je begon met smeren? Hoelang heb jij gesmeerd? En hoe vaak smeerde jij de zalf op de plek in? Gaf je jouw paard nog wat extra's bv kruiden?

Groetjes Nathalie

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:25

Ja mooi he, ben er ook ontzettend blij mee. Dat 'ding' stoorde me echt ontzettend en kreeg er ook altijd vragen over, het viel zo op en deed echt af aan z'n knappe koppie.

Het zat er al zeker 2 jaar en was heel langzaam gegroeid, zo langzaam dat je het niet doorhad zeg maar. Ik heb zeker een half jaar gesmeerd, en smeerde 1x per dag (in het begin wel eens 2x, voor en na het rijden bv). Gaf verder niets extra's, weerstand gewoon verbeterd door beter voerbeleid etc.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:53

Werd het bij jou ook groter? Bij mij werden het er vier, na 8 weken smeren zijn het er 3 (bijna 2), maar 1 is erg aan het groeien.
Er is me wek verteld dat ze van virex eerst erger worden voor t beter wordt, maar ik twijfel erg of ik niet moet ingrijpen..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 08:11

Aan liverpool zalf komen is nog niet zo makkelijk.
Ik heb geen echte da en de gene die af en toe komt die werkt niet mee.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:03

Afbeelding
Is dit een sarcoid? Ben aan het smeren met zovirax maar dan de andere met zelfde werkzame stof. Hij lijkt alleen groter te worden. Ervoor zitten er nog 2 kleine bultjes en heb daarboven nog 2 kleintjes ontdekt.

Nath010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 11:31

@bel91 Het lijkt inderdaad op een sarcoid. Maar als je zekerheid wil, zou ik de dierenarts laten kijken. Zit de plek er al lang?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:34

Het is een hele tijd een klein bultje geweest wat begon als een kale plek. Toen heeft ze hem open geschuurd met rollen toen is hij groter geworden. Ze is een 23 jarige merrie met cushing.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:31

Dit lijkt mij inderdaad ook een sarcoid. Gezien de leeftijd en medische mankementen van jouw merrie, zou ik voorzichtig zijn met behandelen..

Waar zit het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:39

Afbeelding
Op haar hals. Met rollen houd ze nu haar deken op.