Accute paniek aanvallen? of ergens pijn?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Arie

Re: Accute paniek aanvallen? of ergens pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 16:09

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 16:42

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 20:48

Ik wil iedereen bedanken voor de steun en het meedenken en geven van tips deze laatste tijd.

Ik hoop dat er rustiger tijden zullen komen, ik weet zeker dat ik de juiste beslissing heb genomen, binnenkort zullen we allebei vrij zijn.

Nogmaals dank allemaal!

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:10

kom tot rust lieve Gees, hij heeft al rust, geniet van de herinneringen, en geniet nu voor 200% van Mister, Smoke zou dat ook zo willen. Smoke wordt nooit vergeten, ook niet door mij, en heb hem nooit ontmoet...

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:40

#zit stiekem mee te snikken#

Heel veel sterkte.....

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:20

Wat een leuke foto's van op het strand!

Heel veel sterkte Gees... Je hebt echt alles voor m gedaan! :(:)

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 17:40

Jeetje wat een verhaal... Heel veel sterkte met het verlies van je grote vriend. Het blijft altijd aan je knagen... had ik niet beter dat of iets anders kunnen doen of zeggen. Maar je moet in je achterhoofd houden dat het goed is zo.
Weet precies hoe je je voelt. Bij mijn kanjer ging het ook niet helemaal zoals ik bedacht had, maar denk dat je dat altijd wel hebt.
Het is vreselijk om je jonge paardje weg te brengen terwijl ze er van buiten zo goed en gezond uitzien.
Jou paardje loopt nou met een hele grote kudde in een mooie wei te genieten zonder pijn.

ElsJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:15

Ik heb helaas ongeveer hetzelfde meegemaakt, en begrijp heel goed wat je mee maakt.
Ik wens je heel erg veel sterkte en moed!
Ook al weet je 100% dat je juist hebt gehandeld, het schuldgevoel blijft op de loer liggen.
Ik hou me dan vast aan de gedachte dat Tex nu geen pijn en angst meer heeft. En dat hij op een dag op mij wacht.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 22:43

Ik denk dat allebei de manieren van je paard laten doden moeilijk zijn, en je hoort over allebei de manieren enge verhalen van scenario's die je zelf nooit mee wil maken.

Nu achteraf had ik het anders gedaan.
Maar ik weet met heel mijn hart dat ik daar met die situatie er het beste van heb gemaakt voor mijzelf en voor hem.

Nu kan ik er niks meer aan veranderen....

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 08:14

Ik had je topic al even niet meer gevolgd en zie ineens Smoke in je onderschrift staan!
Wat een verhaal zeg, je zal emotioneel wel op zijn. Heel erg veel sterkte.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 16:48

Vanmorgen keek ik in mijn mailbox en ik bleek een mail van moerbeke te hebben ontvangen, ik had daar sinds vorige week maamdag niks meer van gehoord, dus was heel benieuwd.

De da had contact gehad met Richard Coomer (de da uit Engeland) en ze hadden samen Smoke zijn x-rays bekeken, en Smoke blijkt een hele goede kandidaat te zijn. Richard is zelfs bereid om naar Moerbeke te komen om zelf de ingreep uit te voeren op Smoke.

Ik heb naar allebei een mail gestuurd om ze te vertellen dat het niet meer van toepassing is, en ze heel erg bedank voor alle moeite die ze voor me hebben gedaan.

Ik heb nu geen spijt van mijn beslissing! Hij mankeerde nog meer dan alleen de ks, maar toch schrik je ervan.

Maar ik kan iedereen alleen maar adviseren om gewoon direct naar de betreffende da te zoeken die een onderzoek heeft gedaan, en daar contact mee opnemen.
Ik ben echt heel fijn geholpen door zowel de Bosdreef als Richard Coomer!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:28

smoke had meer dan KS.
ik ben blij dat je geen spijt hebt want nu weet je zeker dat je echt achter je beslissing staat.
je doet het knap. :(:)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 19:42

Ik kreeg net een hele lieve en fijne mail terug van Richard.
Hij vond het heel erg om te horen, maar gaf gelijk aan dat je ten alle tijden je gevoel moet blijven volgen. Daarnaast hoopt hij voor me dat ik nooit meer in contact zal komen met ks, maar mocht ik bij een ander paard nog maar het minste vermoeden had dat ik gelijk contact weer met hem moet opnemen (als ik dat wil natuurlijk).

Echt super lief en fijn te lezen!
Zulke da mogen we in nl en belgie wel wat meer hebben! Da met nuchter gevoel, maar wel wat medeleven, en serieus.

Dus nogmaals alle lof voor Richard Coomer!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:15

Mister , even slikken denk ik, als je zo'n mail krijgt... Maar hij had idd ook andere problemen en gezien zijn achtergrond had hij gewoon geen goede vooruitzichten bij geboorte. Heb zelf ook twee van die kneusjes gehad, waarvan er nog maaar 1 leeft (maar dus ook niet oud wordt)

Over het dood laten maken... het maakt niet uit waar je voor kiest; het kan altijd anders lopen dan verwacht. Ik heb nachtmerries van de pony die ik hier thuis liet inslapen. Dat ging niet goed en ik geloof zeker dat het veel heftiger was, dan jouw verhaal. Die dingen heb je niet in de hand. Maar het is zoals het is en ik denk dat het hele gebeuren voor jou het moeilijkste was. Smoke is nu vrij van dat onwillige lichaam.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:26

Wat lief van Richard Gees!
Je hebt uiteindelijk je keuze gemaakt en die was niet alleen maar gebaseerd op zijn hebben van KS, tevens was de rest niet ok.
Hij heeft nu rust, en ik hoop dat jij dat ook steeds een beetje meer krijgt.
Nog maar een dikke :(:) :(:) :(:)

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:02

inderdaad verfrissend zo'n reactie van een DA, wow!
En je weet dat ik er ook zo over denk, Smoke had een lijf waar ie niet op kon vertrouwen, wat is er ergen voor een vluchtdier van nature? gelukkig heeft hij jou als mens gekozen, en niet zonder reden,hij wist dat jij het juiste zou kiezen voor hem, en je hebt dat gedaan, dikke knuffel

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 10:34

ik heb gisteren van mijn mams een fotoboek gekregen met alle foto's van onze strand wandeling erin! echt zo prachtig om te zien, maar ook heel moeilijk.
het was natuurlijk weer gelijk brullen.

ik zit een beetje in de fase van: als je er niet aan krabt wordt het ook niet erger.
dus gewoon lekker links laten liggen en niet aan denken want dan voel ik me slecht.

ik heb besloten om zijn dekens te gaan geven aan een opvang voor verwaarloosde paarden, welke weet ik nog niet precies, dus opties zijn welkom!

ik ga toch geen nieuw paard kopen en weet op die manier dat ik er andere paarden mee kan helpen die het nodig hebben. anders verkoop ik ze op internet, maar dat geld interreseert me helemaal niks, dan beter ze op zo'n manier laten gebruiken door stakkers die ze nodig hebben.

ik heb nog niet op mijn bankrekening durven kijken wat ik voor Smoke heb "gekregen", het is niet in geld uit te drukken wat hij voor mij heeft betekend, en ik zal er alleen maar een vieze smaak van krijgen denk ik als ik het zie. maar van dat geld ga ik een mooie armband laten maken, samen met het haar van zijn mammie en broertje, dan heb ik (en mijn beste vriendin) een heel mooi aandenken aan 3 geweldige paarden die ons leven hebben veranderd in positieve manier!

het wordt een beetje een "ik" verhaal geloof ik als ik het zo terug lees, sorry daarvoor.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:57

Geeft niks ik denk dat iedereen het wel leest en voor jou is het goed om het een beetje van je af te schrijven denk ik..Blijft vast nog wel even moeilijk zon lege plek,maar het is goed zo!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:05

ik kan het heel goed begrijpen.

waarom geen nieuw paard meer [puur interesse]
bang voor meer ellende of geen zin meer?

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 11:15

@ Mariska: nou, ik heb mijn handen op dit moment ook wel ene beetje vol met Mister en zijn artrose. en we willen graag een gezinnetje over een tijdje. dan heb ik liever 1 paard die ik dan genoeg liefde en aandacht kan geven dan 2 die misschien net te kort komen.

en ik heb aan Mister echt een pracht paard, hij is grappig ,eigenwijs, harde werker, en heel erg op mij gericht.

maar mocht sinterklaas een quarter van 2 jaar oud, reining/cutting lijnen, schofthoogte rond de 1.50 mtr, helemaal gezond, in mijn schoentje stopt dan zal ik geen nee zeggen := :=
nee hoor, het is goed zo.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:19

goede reden. ;)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 11:28

pleiada schreef:
Geeft niks ik denk dat iedereen het wel leest en voor jou is het goed om het een beetje van je af te schrijven denk ik..Blijft vast nog wel even moeilijk zon lege plek,maar het is goed zo!

dat is idd af en toe wel heel fijn om even het een en ander zo neer te zetten, zonder dat je praat zeg maar.
dan kan je gewoon even schrijven zoals je het voelt en hebt je niet te maken met de reactie van de ander, hoe lief dan ook.

het is nog steeds heel vreemd om zijn lege box te zien.

gister lag en een hoop stront in zijn box, dus ik gelijk: heeft er een paard in Smoke zijn box gestaan??????????
dat was ook zo, de buurman had koliek gehad en moest even in een lege stal staan, dus die was even verzet, heel logisch natuurlijk, maar het voelde even heel raar voor mij.

binnenkort zal Mister in Smoke zijn stal komen te staan.
Smoke stond aan Mister zijn linkerkant, maar de paarden aan zijn rechterkant gaan over 1,5 week verhuizen naar een andere stal, dus dan staat hij helemaal alleen zonder direct buren. dat is niet leuk, dus dan schuift hij een box op, maar dat zal voor ons allebei wel heel raar zijn.

ik heb zelf al mijn spullen opgeruimd, en zijn box leeg gemaakt, en aangegeven bij de staleigenaresse dat ze de box weer kan gebruiken, maar het zal altijd Smoke zijn box blijven voor mij.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 11:44

net stapte mijn baas binnen (is een vriend van Martin de Kok) en ze hadden het nog over Smoke gehad, dat het zo'n mooi paard was. ja zulke zag je er toch niet zoveel.

ik ben gelijk misselijk!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:00

Mister01 schreef:
net stapte mijn baas binnen (is een vriend van Martin de Kok) en ze hadden het nog over Smoke gehad, dat het zo'n mooi paard was. ja zulke zag je er toch niet zoveel.

ik ben gelijk misselijk!

:(:) dit heeft gewoon tijd nodig.... |(

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:09

Ja dat heeft inderdaad tijd nodig :(:) Ik kon de eerste weken na het overlijden van mijn paard en ook van mijn hondje echt ook zo ineens overstuur zijn,ik had echt afleiding nodig anders liep ik de hele dag te janken..