Wat is nou eigenlijk kwakzalverij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:31

Wie zijn "wij" Nombrado? De geloofsgemeente waarvoor je preekt?

Balada, het betreft eenn betoog op basis waarmee ik ook de toepassing van alternatieve geneeskunde op dieren afwijs, zoals u de hele ervaring vermelde die u hebt gemaakt. DUS IN HET GEHEEL NIET OFF-TOPIC !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:38

Aaaai het blijft moeilijk voor me om niet meer te reageren....

Ik zou zeggen blijf vooral in sprookjes geloven en ik hoop dat jullie je gezonde verstand (blijven) gebruiken bij zieke dieren. Wat je met jezelf en/of je eigen lichaam doet, maakt me niet uit.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:39

Kadankovitch zou ziekte is niet alternatief te genezen...dat is te veel op celniveau en dan is het jammer dat het alternatieve circuit doet van wel, terwijl ze met tal van andere zaken wel wat kunnen bereiken

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:48

Kadankovitch schreef:
Wie zijn "wij" Nombrado? De geloofsgemeente waarvoor je preekt?

Balada, het betreft eenn betoog op basis waarmee ik ook de toepassing van alternatieve geneeskunde op dieren afwijs, zoals u de hele ervaring vermelde die u hebt gemaakt. DUS IN HET GEHEEL NIET OFF-TOPIC !!

Wij? je spreekt zelf 2 in het bijzonder aan. (overigens ken ik Balada niet, maar toevallig hebben we overeenkomsten in ons gevoel en ervaringen.)
Ga je nu een geloof aan mij als persoon hangen? (die overigens geen aanhangers wil of heeft, want iedereen moet maar lekker op eigen beentjes lopen en zelf de verantwoording voor eigen leven durven nemen)
ik geloof in 1 ding....mijzelf :D ;) :+ *D

gek, want er is namelijk een erkende opleiding voor mens en dier in homeopathie..
opleiding van 6 jaar.
Voor mij, en mijn dieren werkt de alternatieve geneeskunde prima. Hoe dat voor een anders is, moeten ze zelf uitmaken en beslissen.
Maar ga mij niet vertellen wat ik wel en niet moet doen of ben, dan heb je aan mij een verkeerde ;)

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:57

nombrado schreef:
gek, want er is namelijk een erkende opleiding voor mens en dier in homeopathie..
opleiding van 6 jaar.

Door wie is die opleiding erkend? Juist door de eigen branche maar niet door het ministerie van onderwijs hoor. Daarom krijg je er ook geen studiebeurs voor.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:03

Diergeneesmiddelenwet http://www.cbg-meb.nl/CBG/nl/diergenees ... efault.htm

en hier de geregistreerde diergeneesmiddelen http://www.cbg-meb.nl/CBG/nl/diergenees ... efault.htm

Een kort maar o zo belangrijk citaat :

Toelichting

1. Als gevolg van artikel 2 van de Diergeneesmiddelenwet is het verboden niet geregistreerde diergeneesmiddelen te bereiden, af te leveren of toe te passen. Ingevolge artikel 19 van de Diergeneesmiddelenwet is het verboden niet geregistreerde diergeneesmiddelen aan te bevelen of aan te prijzen.
2. Welke producten dit zijn kunt u terugvinden in die databank ( de tweede link die ik gaf)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:11

geen studiebeurs heeft alles te maken met de macht van de farmaceutische industrie (en het vermogen dat daar aan vast hangt) er is namelijk heel wat geld gemoeid met de geneesmiddelen die er rondgaan.
neem een pilletje zus, als je dan last krijgt van je maag, neem pilletje zo, voor je maag.
terwijl pilletje zus, juist die maagklachten veroorzaakt.
tja, en daar verdienen ze geld aan.
eeuwig zonde
er zijn zeker hele goede chemische geneesmiddelen uitgevonden, maar door het misbruiken van de machtspersonen rond de farmacie overspoeld worden . Waar geld is/kan meer geld gemaakt worden.....en dat gaat gepaard met behoorlijk wat agressie.
hoe homeopathie werkt ?
is voor mij hele duidelijke begrijpende taal
http://www.nvkh.nl/subpag/16/

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:28

EstherHegt schreef:
Diergeneesmiddelenwet http://www.cbg-meb.nl/CBG/nl/diergenees ... efault.htm

en hier de geregistreerde diergeneesmiddelen http://www.cbg-meb.nl/CBG/nl/diergenees ... efault.htm

Een kort maar o zo belangrijk citaat :

Toelichting

1. Als gevolg van artikel 2 van de Diergeneesmiddelenwet is het verboden niet geregistreerde diergeneesmiddelen te bereiden, af te leveren of toe te passen. Ingevolge artikel 19 van de Diergeneesmiddelenwet is het verboden niet geregistreerde diergeneesmiddelen aan te bevelen of aan te prijzen.
2. Welke producten dit zijn kunt u terugvinden in die databank ( de tweede link die ik gaf)

er zijn een paar jaar geleden heel wat homeopatische middelen via de wet aangenomen als "homeopatisch geneesmiddel voor mens en dier.

Wist je dat men vanuit de farmacie , eerst op dieren gaat uittesten (via dierenartsen) en het vervolgens , soms jaren later, ook tegenkomt voor de mensen?
zouden ze het op die manier eerst eens uittesten op de dieren?

kheb even je linkje aangeklikt
tiepte een homeopathisch middel in !
http://www.cbg-meb.nl/CBG/nl/diergenees ... efault.htm

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:33

nombrado schreef:
hoe homeopathie werkt ?
is voor mij hele duidelijke begrijpende taal
http://www.nvkh.nl/subpag/16/

Voor mij als tegenstander van homeopathie staat daar iets wat nog het dichtste bij een parabel of een allegorie komt, maar dus niet 'hoe het werkt'.

ps: dacht je dat homeopathie aan de bomen groeit? Dat wordt geproduceerd door een paar bedrijven die hun zakken vullen met het verkopen van praatjes en geschud water..van misbruik en geld maken gesproken. Een eindeloze winstmarge gevoed door duizenden naïeve marketinggevoelige volgelingen die liever geloven als studeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:37

http://www.carrieretijger.nl/opleiding/ ... pleidingen

Hier wordt uitgelegd wat bekostigde en niet-bekostigde opleidingen zijn, alleen bekostigde opleidingen krijg de je studiefinanciering, maar dat zegt niets over accreditatie...hogescholen zijn geaccrediteerd, maar particuliere scholen kunnen dat ook zijn, zonder studiefinanciering....maar wel degelijk erkend en hbo...dus zo ook een particuliere opleiding voor homeopaat, die geaccrediteerd is door DE bevoegde instantie...nog steeds is dan het niveau dat de accreditatie waardig moet zijn ,hbo of mbo

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:29

irmaz schreef:
Balada schreef:
@sevke: zomaar klasseren en bullshit noemen getuigt van een bekrompen persoonlijkheid hoor!

Wie weet heb je 1 van de dingen in je lijstje nog wel eens nodig in de toekomst hhiihii.

Als de reguliere dierenarts er niet meer uitkomt dan laat sevke zijn paarden gewoon regulier inslapen. Ben wel reuze benieuwd wat Sevke gaat doen wanneer hij zelf op een gegeven moment iets gaat mankeren wat de reguliere geneeskunde niet kan oplossen met een pil :=

Misschien wel. Ik,ga mij iig niet tig euros armer laten maken door een hele hoop windverkopers.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:39

het zou handiger zijn, je eerst eens daadwerkelijk te verdiepen in hoe homeopathie werkt alvorens als kippen zonder kop dit soort roddels de lucht in te werpen.
daar heb ik in een eerdere post een link naartoe verwezen
Hahnemann is niet de eerste de beste homeopaat
en de traumeel bv voor mijn dieren en mijzelf is niet meer uit mijn eerste hulpkast weg te denken.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:43

Homeopathie werkt niet, daar is legio wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Homeopathie werkt soms wel als een placebo. Er is geen aantoonbare werkzame stof meer in terug te vinden.
Hahnemannn was in zijn tijd van aderlating en bloedzuigers wel goedbedoelend, bij kwalen die van zelf overgingen kreeg hij dus ook de credits.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:49

russel schreef:
http://www.carrieretijger.nl/opleiding/ ... pleidingen

Hier wordt uitgelegd wat bekostigde en niet-bekostigde opleidingen zijn, alleen bekostigde opleidingen krijg de je studiefinanciering, maar dat zegt niets over accreditatie...hogescholen zijn geaccrediteerd, maar particuliere scholen kunnen dat ook zijn, zonder studiefinanciering....maar wel degelijk erkend en hbo...dus zo ook een particuliere opleiding voor homeopaat, die geaccrediteerd is door DE bevoegde instantie...nog steeds is dan het niveau dat de accreditatie waardig moet zijn ,hbo of mbo

Hier is het al eerder over gegaan in dit topic, maar er is dus geen enkele homeopathische opleiding die geaccrediteerd is door de staat.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:50

Hermelientje schreef:
Ze zei over hun enorme winstkanon Oscillococcinum dat het 100% zeker geen bijwerkingen had aangezien het geen werkzame bestanddelen bevatte.

Dat er geen werkzame bestanddelen in zitten is gelijk ook de reden waarom er in de diergeneeskunde die niet om troetelbeesten gaat, maar om melk of vleesproductie, nergens homeopathie gebruikt wordt. Zou nochtans een voordeel zijn, behandelen zonder dat er vervelende stoffen achter blijven in het vlees of de melk.
Maar regulier blijven er meer in leven. En regulier kan je iets dagdagelijks als mastitis behandelen, terwijl zo'n koe met homeopathie wekenlang walgelijk pijn zou leiden.

Homeopathie 'werkt' alleen bij vage chronische klachten bij dieren met baasjes die er in geloven en die tijd krijgen om van zichzelf te herstellen. Voor al het andere heb je wetenschap nodig.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:55

@ Nombrado: als je ook blij bent met Traumeel, ken je Rettevspitz? Ook goed voor paardebeentjes.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:58

Balada schreef:
@ Nombrado: als je ook blij bent met Traumeel, ken je? Ook goed voor paardebeentjes.

nee, ken ik niet
ff opzoeken

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:00

Balada schreef:
@ Nombrado: als je ook blij bent met Traumeel, ken je Rettevspitz? Ook goed voor paardebeentjes.

Zelfs Google kent dit niet, graag wel een goede bronvermelding, het topic gaat om wat is kwakzalverij, kennelijk is dus Rettevspitz een goed voorbeeld.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:03

EstherHegt schreef:
Balada schreef:

Zelfs Google kent dit niet, graag wel een goede bronvermelding, het topic gaat om wat is kwakzalverij, kennelijk is dus Rettevspitz een goed voorbeeld.

http://www.traumeel.nl/
als dat kwakzalverij is?
want het gaat er zomaar door over.......en mijn huisarts geeft het mij ook....hm, vreemd.

is erik laarakker dan ook een kwakzalver volgens jou mening?

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:05

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:07

Er is al tig keren wetenschappelijk aangetoond dat homeopathie NIET werkt. Als je water zo sterk verdunt heb je.... Juist : water. Ik geef geen geld uit aan iets dat ik uit de kraan kan halen. De "pro-homeopathie"aanhangers hebben hun mond vol over de farmaceutische mafia. Wat denken jullie dan over bedrijven die water in een gekleurd flesje verkopen voor veel geld ?
In Belgie bestaat er een organisatie SKEPP (waar ik ideematig best lid zou van kunnen zijn) die een heel grote geldprijs uitloven aan iemand die kan bewijzen dat die paranormale en alternatieve toestanden echt werken. Tot op heden zonder succes, helaas.
Dus vergeet al die readers, handopleggers en andere oplichters en keer terug naar de aarde.
Dat er "grote namen" gebruik van maken wil niks zeggen. Hoeveel sporters geloven niet in de ene of andere talisman ? It's all in the mind...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:09

Balada

Re: Wat is nou eigenlijk kwakzalverij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:11

ja, dat weet ik ook. Maar ook goed voor paardebeentjes :)
Heb beiden steeds op voorraad.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:14

sevke schreef:
Er is al tig keren wetenschappelijk aangetoond dat homeopathie NIET werkt. Als je water zo sterk verdunt heb je.... Juist : water. Ik geef geen geld uit aan iets dat ik uit de kraan kan halen. De "pro-homeopathie"aanhangers hebben hun mond vol over de farmaceutische mafia. Wat denken jullie dan over bedrijven die water in een gekleurd flesje verkopen voor veel geld ?
In Belgie bestaat er een organisatie SKEPP (waar ik ideematig best lid zou van kunnen zijn) die een heel grote geldprijs uitloven aan iemand die kan bewijzen dat die paranormale en alternatieve toestanden echt werken. Tot op heden zonder succes, helaas.
Dus vergeet al die readers, handopleggers en andere oplichters en keer terug naar de aarde.
Dat er "grote namen" gebruik van maken wil niks zeggen. Hoeveel sporters geloven niet in de ene of andere talisman ? It's all in the mind...

uhm...kheb hier in voorafgaande pagina een link gestuurd over wetenschappelijke onderzoeken betreffende homeopathie.
waar is jou wetenschap of kennis hierover gebaseerd?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:14

Balada schreef:
ja, dat weet ik ook. Maar ook goed voor paardebeentjes :)
Heb beiden steeds op voorraad.

volgens mij ruikt het ook best lekker :D