Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Luziream schreef:Joepie beter weer!!!!!!!! Wanner meost je nou weer op controle met Whizz Fargo?
damian23 schreef:Fargo. Weer balen. Maar toch vreemd dat Whizz zo erg reageert op de omslag van het weer. Je hoort dat wel vaker, maar het fijne weet ik er niet van. Maar hoe doe jij dat met het op stal laten liggen? Gaat Whizz dan rustig liggen of gaat hij er ook bij rollen?
damian23 schreef:Bojangles, prachtige foto's. Woon je vlak bij de bossen? Dan ben ik wel een beetje jaloers hoor!!
fargo schreef:Lieve foto Latruda! Stiekem dus even naar buiten? Wat heeft Latruda voor afstamming, is ze soms Gelders??
damian23 schreef:Latruda, op hoeveel weken zit jij nu? die van mij mocht trouwens wel de box uit, maar rustig wandelen (ging niet).
Latruda schreef:Nog even snel een paar foto's..
Latruda dr buik toen ze nog in Wolvega stond.
En nu.
Zo staat ze lekker de hele dag..
Er hingen een heleboel ballonnen aan dr stal toen ze weer thuis kwam![]()
Alleen nu wel met een extra plank dr voor want truda dr voer is haar heilig en ze heeft het niet zo op blonde haflingers..
fargo schreef:Latruda; ja er zit wel degelijk een boel Gelders in: Sgldt is een afkorting voor het vroegere gelderse stamboek dat er was. Monarch is een afstammeling van Oregon een Gelderse hengst. En Hoogheid is een hele bekende Gelderse (tuiggefokte) hengst, die ook weer van Oregon komt. Als je dus op Monarch klikt of op Wouter of Proloog (=een zoon van Hoogheid, die weer een zoon is van Oregon) dan heb je het over bekende Gelders gefokte tuigpaarden.
Hoogheid geeft veel koffievossen en witte benen, een heel herkenbaar paard dat je overal in terugziet![]()
http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=4401
http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=5043
Als je dus op die mannen klikt dan zie je bij veel van hun familieleden Sgldt staan.
Renovo is ook een bekende hengst, hij is zoon van Cambridge Cole en dat is Hackney bloed dat gebruikt is om de tuigers op te frissen en nieuwe impulsen te geven. Voor veel Gelderse fokkers is dat bloed niet wenselijk omdat ze meer voor het originele gelderse (tuig)paard gaan, maar Renove en Cambridge Cole hebben veel invloed gehad en veel bekende kinderen.