Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarjanB schreef:@ Lante, ik denk zelf dat als het een gevolg is van een val dat de wervels zo beschadigd zijn dat ze er niks meer aan kunnen doen. Ik zou dan ook alleen maar foto's laten maken, als het heel erg beschadigd is weet je genoeg. Is het "gewoon" de stand van de rug dan zou ik het paard nog een jaar de tijd geven om te kijken of het wat verbeterd.
MarjanB schreef:Rapido, er zijn dan wel heel veel paarden waar je niet op mag rijden, hoeveel paarden hebben niet een afwijkende rug, beenstand of weet ik wat! Als een paard geen pijn heeft kan je wat mij betreft gewoon rijden! En tja niet iedereen is hier een paardenknuffelaar en is gewoon wat realistischer.
juliedo24 schreef:[ Afbeelding ]
Knert schreef:Ik woon relatief in de buurt, als jij met paard naar Zeddam wil. WIl ik wel rijden. Ik heb BE rijbewijs en rijd al jaren wekelijks met aanhanger. Auto en trailer zul je dan moeten lenen.
Vergis je niet in dat je heel veel mag met alleen een b rijbewijs. Dus ook heel snel door jezelf te realiseren.
Zoek maar eens op een dergelijk topic.
rapido schreef:oh nu is het weer een zeldzame afwijking??
Ik noem dat mismaakt en niet geschikt voor gebruik als rijpaard.
Dat er niet veel mensen zijn die ervaring met dit soort paarden hebben vind ik heel normaal aangezien mensen met een beetje gevoel en verstand niet op een paard met afwijkende rug WILLEN zitten!
rapido schreef:waar heb jij het nu over? Dat paard kan met goeie training WEL geholpen worden. En in de paardensport neem je altijd risico'ssnap niet dat ik nog reageer maar doe het toch. Ik heb nu al heel wat jaren ervaring met mijn paarden die ik heb en gehad heb om te zeggen dat je ergens beter geen geld meer in kan steken omdat het wss uitzichtloos is hoe veel je ook van het dier houd. Klinkt in Lante dr oortjes heel negatief schijnt maar mss is het wel eens verstandig te luisteren naar mensen die er nuchter t.o staan. Kun je ook een hoop van leren namelijk. Daar ben ik zelf ook veel te laat achter gekomen.
En neen geen haar op mijn hoofd die er maar aan denkt om op een paard met een veel te holle rug te gaan zitten. Denk dat niemand met een gezond verstand dat zou willen maar dat terzijde
ik wens de eigenaar veel succes en wijsheid.