is mijn paard gewoon overbouwd of blijft dit zo??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: is mijn paard gewoon overbouwd of blijft dit zo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:19

Hoewel ik ervaring met een dergelijke rug heb, vraag ik me toch af hoeveel schade een dergelijke klap kan veroorzaken. Paard dat ik kende was zo gebouwd en niet door een ongeval veroorzaakt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:23

oh nu is het weer een zeldzame afwijking??
Ik noem dat mismaakt en niet geschikt voor gebruik als rijpaard.

Dat er niet veel mensen zijn die ervaring met dit soort paarden hebben vind ik heel normaal aangezien mensen met een beetje gevoel en verstand niet op een paard met afwijkende rug WILLEN zitten!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:26

@MarjanB: Ik denk dit ook niet als ik heel eerlijk ben. TS heeft het niet eerder genoemd ook, maar komt er nu opeens mee. Het kan zijn dat het paard gevallen is; maar ik denk zelf niet dat dit het gevolg daarvan is, maar ik kan het ook mis hebben, zo vaak komt het niet voor. Ik vind TS wat vaag in haar info, maar goed van haar dat ze het laat onderzoeken. +:)+ Met de tijd zullen we het wel horen en ik hoop oprecht dat ze nog net zoveel plezier van haar paardje kan hebben als wij destijds hadden met de onze. :)

En Rapido, op jou ga ik vanaf nu echt niet meer serieus reageren aangezien ik het heel kwetsend vind voor TS dat je haar paard mismaakt noemt. Ik noem mensen of dieren met een afwijking nooit mismaakt, want dat is erg kwetsend en respectloos.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:50

@ Lante, ik denk zelf dat als het een gevolg is van een val dat de wervels zo beschadigd zijn dat ze er niks meer aan kunnen doen. Ik zou dan ook alleen maar foto's laten maken, als het heel erg beschadigd is weet je genoeg. Is het "gewoon" de stand van de rug dan zou ik het paard nog een jaar de tijd geven om te kijken of het wat verbeterd.

Rapido, er zijn dan wel heel veel paarden waar je niet op mag rijden, hoeveel paarden hebben niet een afwijkende rug, beenstand of weet ik wat! Als een paard geen pijn heeft kan je wat mij betreft gewoon rijden! En tja niet iedereen is hier een paardenknuffelaar en is gewoon wat realistischer.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:52

Meeste rug afwijkingen komen voort vanaf de geboorte.
En eigenlijk hebben bijna alle paarden een licht afwijkende rug.

Ik denk dat het verstandig is om eerst er voor te zorgen dat er foto's gemaakt worden en advizen te krijgen of dit paard echt inderdaad de sport niet meer in kan.

We kunnen nu wel van alles gaan roepen en schreeuwen, maar alleen fotos en woorden van de DA kan ons vertellen of dit opgelost kan worden.

TS: Heb je ook foto's van de huidige situatie?

Is het vooruit gegaan?

Wat voor werken doe je nu al? Bijvoorbeeld wandelen, of miss al longeren of nog helemaal niets?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:18

MarjanB schreef:
@ Lante, ik denk zelf dat als het een gevolg is van een val dat de wervels zo beschadigd zijn dat ze er niks meer aan kunnen doen. Ik zou dan ook alleen maar foto's laten maken, als het heel erg beschadigd is weet je genoeg. Is het "gewoon" de stand van de rug dan zou ik het paard nog een jaar de tijd geven om te kijken of het wat verbeterd.

Ik ben het helemaal met je eens. :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:29

MarjanB schreef:
Rapido, er zijn dan wel heel veel paarden waar je niet op mag rijden, hoeveel paarden hebben niet een afwijkende rug, beenstand of weet ik wat! Als een paard geen pijn heeft kan je wat mij betreft gewoon rijden! En tja niet iedereen is hier een paardenknuffelaar en is gewoon wat realistischer.

er is nogal een verschil tussen afwijkend en afwijkend.

Sorry hoor maar ga ons ook niet wijs maken dat dit door een val gekomen is!! Beestje is gewoon zo ongelukkig geboren.

Zet een topic over dit paard neer incl foto's met de vraag ,,dit paard kopen of niet?,, en velen zullen je aanraden lekker laten staan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:37

Nou, dat advies heeft ts echt wat aan ja. :+ ze heeft 'm al.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:59

Afbeelding[/quote]
sorry dat ik hier zo laat mee kom, maar dit van die fries geloof ik pas als ik het met eigen ogen zie!

het paard van ts is niet mismaakt ofzo. als je de foto's van een jaar geleden en van nu ziet, gaat het wel veel beter! ik denk dat het nog wel wat meer bijtrekt :j .

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 11:05

juliedo24 schreef:

sorry dat ik hier zo laat mee kom, maar dit van die fries geloof ik pas als ik het met eigen ogen zie!

het paard van ts is niet mismaakt ofzo. als je de foto's van een jaar geleden en van nu ziet, gaat het wel veel beter! ik denk dat het nog wel wat meer bijtrekt :j .[/quote]

Zo erg is mijn paard gelukkig niet
ik vraag me af of deze pijnvrij is

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:12

Hoop niet voor die mensen dat de merrie het ver erfd...anders kunnen de veulens er ook last van hebben

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:14

Ik ken het verhaal en het paard heeft er geen pijn aan. Volgens mij is het bij die Fries wel verergerd door de veulens (althans het drachtig zijn) en het zou mijn keus niet zijn om met zo'n paard te fokken al is de afwijking meestal niet erfelijk heb ik destijds begrepen van de dierenartsen. Ons paard niet in het stamboek opgenomen vanwege de rug.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:28

Ik woon relatief in de buurt, als jij met paard naar Zeddam wil. WIl ik wel rijden. Ik heb BE rijbewijs en rijd al jaren wekelijks met aanhanger. Auto en trailer zul je dan moeten lenen.

Vergis je niet in dat je heel veel mag met alleen een b rijbewijs. Dus ook heel snel door jezelf te realiseren.
Zoek maar eens op een dergelijk topic.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 20:31

Knert schreef:
Ik woon relatief in de buurt, als jij met paard naar Zeddam wil. WIl ik wel rijden. Ik heb BE rijbewijs en rijd al jaren wekelijks met aanhanger. Auto en trailer zul je dan moeten lenen.

Vergis je niet in dat je heel veel mag met alleen een b rijbewijs. Dus ook heel snel door jezelf te realiseren.
Zoek maar eens op een dergelijk topic.

ik heb je een bp gestuurd

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 13:16

aangezien ik het telang vind duren met vervoer te zoeken naar utrecht zit ik te twijvelen om naar lingehoeve tegaan in lienden
alleen ik twijvel zal ik gewoon naar utrecht gaan of naar lingehoeve in lienden?
welke vinden jullie beter ?
andere dierenartsen hoef ik niet naartoe tegaan
ik ben erachter gekomen dat waarschijnlijk lingehoeve dit ook kan maar ik heb ze al een mailtje gestuurd om te informeren
ik ben ook verschikkelijk boos dat dit zolang moet duren maar helaas heb ik geen keus omdat ik gebonden ben aan mensen die willen rijden
aub geen negatieve berichten over dit en andere dierenartsen alvast bedankt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:35

Die van ons is ook naar de Lingehoeve in Lienden geweest; daar heeft ze een tijd gestaan zelfs toen er nog een hengstenhouderij was. :)

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 13:40

Lante schreef:
Die van ons is ook naar de Lingehoeve in Lienden geweest; daar heeft ze een tijd gestaan zelfs toen er nog een hengstenhouderij was. :)

Oke en ben je positief met lingehoeve?

Dirtylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:34

Met wat logeer trainingen later gaat zijn rug vanzelf wel goed .

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 23:29

Dirtylove schreef:

Heb je dit wel eens gezien?

Dirtylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 06:56

rapido schreef:
oh nu is het weer een zeldzame afwijking??
Ik noem dat mismaakt en niet geschikt voor gebruik als rijpaard.

Dat er niet veel mensen zijn die ervaring met dit soort paarden hebben vind ik heel normaal aangezien mensen met een beetje gevoel en verstand niet op een paard met afwijkende rug WILLEN zitten!

Als jullie dit meisje willen helpen geef dan geen onzin reactie's!! Daar help je haar echt niet mee .

Dirtylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:03

rapido schreef:
snap niet dat ik nog reageer maar doe het toch. Ik heb nu al heel wat jaren ervaring met mijn paarden die ik heb en gehad heb om te zeggen dat je ergens beter geen geld meer in kan steken omdat het wss uitzichtloos is hoe veel je ook van het dier houd. Klinkt in Lante dr oortjes heel negatief schijnt maar mss is het wel eens verstandig te luisteren naar mensen die er nuchter t.o staan. Kun je ook een hoop van leren namelijk. Daar ben ik zelf ook veel te laat achter gekomen.

En neen geen haar op mijn hoofd die er maar aan denkt om op een paard met een veel te holle rug te gaan zitten. Denk dat niemand met een gezond verstand dat zou willen maar dat terzijde

ik wens de eigenaar veel succes en wijsheid.
waar heb jij het nu over? Dat paard kan met goeie training WEL geholpen worden. En in de paardensport neem je altijd risico's

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:05

140509 schreef:
Lante schreef:

Oke en ben je positief met lingehoeve?

Ja.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:41

Dirtylove schreef:

en hoe weet jij dit zo zeker??

@ts: ik hoop dat je snel naar de kliniek kan zodat je zelf ook weet waar je aan toe bent

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 23:05

swoeky schreef:
Dirtylove schreef:

en hoe weet jij dit zo zeker??

@ts: ik hoop dat je snel naar de kliniek kan zodat je zelf ook weet waar je aan toe bent

Dat hoop ik ook

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 13:57

eindelijk heb ik iemand gevonden die wil rijden en alles is geregeld *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
ik moet even de inenting in orde maken en dan gaat ze binnen deze maand naar utrecht *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
ik hou jullie op de hoogte.
gr