hey,
het is afhankelijk van heel veel factoren.
ik heb ene die op zijn 7 begon te schuren, alles geprobeerd van zalfjes en dekens, nu met aanpassing van voeding, appelazijn en voor zon onder binnen en na zon op buiten.
Hier geen sprake meer van schuren.
maak je geen zorgen.
Begin met voeding met laag eiwit en je voorkomt al veel problemen.
groetjes
Nagano schreef:hoi
ik heb een vraagje weet niet of dit al gesteld is hier
maar ik vraag me af hoe het nou echt zit
ik heb een haflinger van net 1 jaar en mij word verteld als hij binnen dit jaar geen zomereczeem heeft gehad dan krijgt hij dit ook niet
en de ander zecht dat hij het ook als hij pas 8 is nog kan krijgen
ik snap er niet meer van wie weet hier meer van
groetjes nagano
hey,
ik geef preventief appelazijn, heeft de zelfde werking. Ik geef het heel de zomer in lage dosis. (hierbij laag eiwit in de voeding en ebkel tussen zon op en zon onder buiten) Mijn paard is zo vrij van exeem.
succes,
_hill_ schreef:Hee, ik zit ook met een eczeempaard. Maar die is nog niet begonnen met jeuken oid. Nou had ik even een vraagje over ervaringen van jullie met drainage compositum en puur culico?! Mijn hoefsmid raadde puur culico aan omdat, dat bij hun paard heel goed werkt maar ik ben benieuwd naar meer ervaringen

Als de paarden te veel eiwit krijgen (voorjaarsgras), en deze als afvalstof niet goed kunnen afvoeren zijn ze gemakkelijker gevoelig voor allergie of exeem.
Je hoeft niet veel te veranderen in de voeding, geef iets bij dat afvalstoffen doet afdrijven.
_hill_ schreef:Als het aan de voeding ligt wat is dan de reden dat de paarden het vaak in de lente en zomer krijgen. En schijnbaar nergens last van hebben na sept. t/m april/mei (spreek ik van mijn paard)