hoefschoenen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jakary

Re: hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:04

Ja, het is hier ondertussen weer drie weken geleden dat de smid is komen bekappen, dus dan kan ik misschien beter wachten tot hij de volgende keer geweest is om de hoeven op te meten.
Alleen gaat dat vrees ik nog een tijdje duren...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:45

Die van mij blijf trouwens met hoefschoenen gevoelig lopen op steentjes dus weet nu zeker dat het een tussen de orenkwestie is. Ach hij is blond ook. Tong uitsteken Clown

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:18

@ Marcella; herkenbaar! Dat had mjin merrie in het begin met hoefschoenen ook. Ging ze op de rem, en dan heeeel voorzichtig moeilijk de steentjes over. Maar nu heeft ze door dat het met schoenen gewoon kan, en stapt ze gewoon vlot erover. Al gaan we soms ook wel eens ozonder schoenen, en moeten we dat stukje ook over, en vergeet ze soms dat ze geen schoenen aan heeft...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:33

Plassen daarintegen vind hij super met schoenen en dan lekker hard stampend erdoorheen. Clown

Rij ook wel eens zonder. Hoef de hoefsmid weer even niet te komen. Tong uitsteken Hij loop alleen niet gevoelig op steentjes als er in de omgeving iets spannends gebeur. Tong uitsteken

Deighton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:27

Marcella schreef:
Die van mij blijf trouwens met hoefschoenen gevoelig lopen op steentjes dus weet nu zeker dat het een tussen de orenkwestie is. Ach hij is blond ook. Tong uitsteken Clown

Hoi Marcella,

Ik ken dat.
Paard van een klant van me bleef zonder ijzers gevoelig lopen als hij over het grind het erf af moest.
hoefschoenene van Smi aangemeten en vervolgens bleef hij gevoelig lopen op die bepaald plek.
Tussen de oren kan een hele grote invloed hebben.
Als ik bij een gevoelig paard kom, trek ik ze altijd even hoefschoenen aan om te kijken of er verbetering is.

Gr Simon

nutella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:24

Wie heeft ervaring met de hoefschoenen van Agradi? En hoe bepaal je de juiste maat?