Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
nelis schreef:mensen in mijn regio hebben jullie suggestie qua smid?
springschoenen de gehele dag om in de wei vind ik niet zo'n succes gezien nattigheid en vuil wat daar tussen gaat zitten
Udo2001 schreef:nelis schreef:mensen in mijn regio hebben jullie suggestie qua smid?
springschoenen de gehele dag om in de wei vind ik niet zo'n succes gezien nattigheid en vuil wat daar tussen gaat zitten
Kan prima een springschoen, de paarden hebben daar totaal geen last van. Is echt een tip om te proberen.

ziggy_janet schreef:In welke regio woon jij?
nelis schreef:ziggy_janet schreef:In welke regio woon jij?
lees even het topic terug....
wat betreft blootvoets.. lees ook het topic terug! ivm moeten stiften draaien op sgw zal ik toch ijzers nodig hebben
tamary schreef:In marquis hoefschoenen kan je ook stiften draaien. Andere merken weet ik niet.
leniejj schreef:bij mij gaan de paarden ook naar binnen 's avonds en in de winter ook..
het land is te nat waardoor de hoeven nat worden/blijven..
en daarom laten de ijzers los.. dat is wat de hoefsmit mij vertelde..
dus zou ik hem/haar toch maar naar binnen halen..
meredith schreef:je zegt:Mijn paard staat overdag op de wei, en sinds 2.5 week vliegen de ijzers me onder de oren.
Wat is er dan verandert sinds 2.5wk? als ie het daarvoor nooit heeft gedaan en je hebt altijd de zelfde smid, waarom zou het niet gewoon kunnen dat je smid gelijk heeft. Mensen verwachten als een paard in de zeik natte wei staat (en dat is het daar ook) dat de ijzers er nog netjes onder blijven zitten. Op het moment dat het paard in de blubber staat zuigt het het ijzer er gewoon af, als het nat is en hij slipt in het lopen/rennen trapt hij ook zo,n ijzer af.
nelis schreef:weet je welke wei ik sta? nee...
kan je vanaf daar beoordelen of die zuigt, blubt etc ... nee
Sinds 2.5 week heeft ie nieuwe ijzers dat is zo'n beetje het einige wat verandert is.
pffff
DL_ schreef:Of je paard wat minder uurtjes op de wei?
femmefatale1 schreef:Ts..
Als je paard zijn ijzers eraf trapt, blijft zijn hoef dan wel mooi, of breken de stukken wand af met de nagels van het ijzer???
Arabesk schreef:DL_ schreef:Of je paard wat minder uurtjes op de wei?
Arabesk schreef:DL_ schreef:Of je paard wat minder uurtjes op de wei?