06.00 - Hooi. 08.00 - Sportbrokken. 9.00/18.00 - gras. 19.00 - 1,5 kilo sportbrokken. 20.00 - Hooi 23.00 - Hooi en 0,5 kilo brokken.
Klinkt misschien veel, maar ik vind het wel belangrijk dat de paarden de hele dag door wat te eten hebben. En dik zijn ze niet, dus het gaat wel goed zo.
Om 9 uur: Halve schep pianissimo muslie , met een volgepropte schep grasmix , en een flinke berg paardenkuil.
Om 17.00 uur: Halve schep pianissimo muslie, met een volgepropte schep grasmix en een flinke berg paardenkuil.
Om 22.00 uur: Halve schep pianissimo muslie, met een volgepropte schep grasmix, een flinke berg paardenkuil en nog n voerbak vol grasmix. Heeft ze de rest van de avond wat te knagen.
Als tussendoortje af en toe een hapje stro een appeltje en begin volgende maand wortels/winterpenen.
Ja inderdaad Daniëlle, mijn paard wordt ook zo lekker de dag doorgevoerd. De tijden weet ik niet. Mijn paard wordt 6 keer per dag gevoerd. 4 x per dag ruwvoer. 2 x per dag krachtvoer (per keer 1 kg draversbrok van Havens) En daarnaast in weide nog gras natuurlijk
vandaag krijgen mijn maatjes; 9:00 2 kilo geplette haver, 1 kilo subli basis brok, schepje lijnzaad. * Daarna gaan ze op de wei. * 18:00 2 kilo geplette haver, 1 kilo subli basis brok. 19:00 dikke plak hooi 23: dikke plak hooi
Onze hengst staat de hele dag op de wei (behalve als het s'avonds koud is dan staat hij op stal dus hij krijgt geen hooi.)
kitty_gomez
Geplaatst: 23-09-08 17:51
.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt
me ene pony eet savonds en sochtends 1 kwart biks omdat ze niets doet en ziek op stal staat daarbij nog kwart musli en dan een appel of woter en kuilgras
de ander krijgt een kwart pavo summerfit koek en kwart biks en wortel en kuil ook omdat ze ziek op stal staat en zowieoz krijgt deze niet veel omdat als ze het al ruikt dik wordt haha:P
12:00 en 20:00 wat hooi bij, omdat het gras wel errug kort wordt bij ons en vandaag heeft madam na het werk een half schepje pavo basisbrok gehad ( peerd is op dieet, dus meer krijgt ze niet, ongelooflijk hoe erg je paard opblaast als je een week ivm met school geen tijd hebt om te rijden xD )
07:30 1 kilo biks 12:00 1 kilo biks 14:30 1 kilo pavo muesli + halve kilo haver (had 2 uur intensief gewerkt op wedsrijd) 17:00 1 kilo biks
Verder heeft hij de hele dag door hooi in zn stal liggen en 's avonds komt er een plakkaat bij, zodat hij 's nachts wat te knabbelen heeft. Is altijd ruim voldoende, soms ligt er 's ochtends nog een klein beetje in zn stal.