Ik kan het toch niet laten om hier te reageren... Arme, arme Odette...
Ik heb Odette tot 2 jaar geleden verzorgd, toen ik met haar stopte reed ik wedstrijden (L1) met haar, en zag ze er prima uit (voor foto's zie mijn profiel). Ik ben gestopt met het verzorgen van haar na haar 2 jaar bijna iedere dag verzorgd te hebben omdat ik niet langer met de eigenaar door 1 deur kon. (2 jaar lang heb ik gedacht 'het ene oor in, het andere uit' maar op een gegeven moment ging hij zo vreselijk tekeer tegen me, dat ik wel moest besluiten om daar mijn grens te trekken).
Als je het hele verhaal wil lezen klik dan hier. Ook kon ik niet meer tegen alle ellende daar, ik hoop nooit meer op een stal te komen waar zo vreselijk slecht voor de paarden gezorgd wordt. ik heb echt dingen meegemaakt, ongelofelijk. Natuurlijk was het daardoor juist ook weer extra moeilijk om Odette achter te laten, want ik was er bijna zeker van dat ze er dan binnen no-time net zo slecht bij zou staan als alle andere paarden..

Bijna niemand houdt het daar namelijk langer dan een paar maanden vol (heb heel veel mensen zien komen en gaan in die 2 jaar), en bovendien was Odette achter onregelmatig, en weigerde de eigenaar daar een veearts bij te halen...
Mijn ergste nachtmerrie is dus uitgekomen

Een paar weken geleden ben ik weer eens bij haar gaan kijken, ik heb het nu nog moeilijk met wat ik aantrof... Ze had op de voorkant van BEIDE kogels van de voorbenen open wonden van het liggen op het beton (er ligt namelijk nauwelijks stro in stal), ze stond verschrikkelijk op haar hoeven, er was duidelijk erg lang niets meer aan gedaan. Haar linkervoorhoef die altijd al heel stijl was zag er nu meer uit als een bokhoef, zo stijl. Ze had echt amper bespiering, ze had een vreselijk punt kontje gekregen, helemaal ingevallen. Ze had ontzettend dikke achterbenen, en toen ze wilde draaien in haar stal deed ze dat alleen door voor om te stappen, haar achterbenen 'schoven' daardoor mee, ze tilde ze niet op. Mijn vriend heeft met zijn telefoon 1 foto gemaakt, maar die is behoorlijk onscherp. Toch kun je daar de benen wel zien, en de kale stal. Ik ga die foto hier niet neerzetten, maar als iemand hem wil hebben pm je me maar.
Ik heb een week later gehoord dat de eigenaar op vakantie was, en er nu andere mensen tijdelijk verantwoordelijk waren voor de paarden DIE mensen hebben de hoefsmid laten komen voor alle paarden, niet de eigenaar.
En aan de TS: haal alsjeblieft uit je hoofd dat de eigenaar vergeet om de hoefsmid te bellen, hij doet het gewoon niet. Hij bekapte en besloeg tot een jaar geleden ongeveer nog zelf, en bekappen deed hij bij bijna geen enkel paard, en bij odette zette hij er standaard te kleine ijzers onder zodat ze ze er niet af zou trappen!
Verder geloof ik echt wel dat de TS het beste voor heeft met Odette, ik ben ook blij dat Odette weer wat aandacht krijgt en dat er eindelijk weer ijzers onder haar voorste hoeven zitten! Ik denk dat ze het ook heerlijk vindt om weer eens haar stal uit te komen.
Sonja schreef:Langzaam opbouwen omdat ze niet veel gewend zijn is normaal. Aan het begin van het weideseizoen.
Zeg ik iets nieuws als ik meld dat het eind augustus is?
Ik vind het maar een raar en vaag verhaal zo bij elkaar.
De paarden die vooraan op het terrein staan komen normaal nauwelijks hun stal uit. In de 2 jaar dat ik er rondliep kwamen zelfs de jonge paarden (1-3 jaar) er soms wel eens meer dan een week niet uit, we deden dat zelf wel zoveel mogelijk, maar je had er niet altijd tijd voor, het mocht ook vaak niet, en het waren er te veel om alleen te doen.... Alleen de fokmerries staan in de zomer met hun veulens op de wei, en de paarden die bij de binnenbak staan, want die worden door de pensionklanten gedaan.
Sorry, het is een heel lang verhaal geworden! Het is niet mijn bedoeling om slecht te spreken over de TS, of over wie dan ook, ik noem ook bewust GEEN namen, maar ik wilde toch ook mijn kant van het verhaal laten horen... Er zijn genoeg mensen die dit kunnen bevestigen, en wat ik hier heb neergezet is nog maar het topje van de ijsberg van wat ik in 2 jaar heb meegemaakt, ik zou er een boek over kunnen schrijven!
En dit is het paard waar het hier om gaat... (wel bijna 3 jaar geleden)