West-Nile virus: muggenbeet veroorzaakt encefalitis bij paar

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chikiboy

Re: Paard wandelt als zatlap...neurologisch...wie herkent dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 11:25

IZEP schreef:
Wat ontzettend heftig. En jemig wat doe je ontzettend je best voor Negro. Ik zou hetzelfde doen hoor voor mijn dier maar niet iedereen heeft zoveel voor zijn dieren over. Fantastisch trouwens dat je zo snel hulp krijgt van die amerikaanse arts. Lang leve internet! Ik ga heel erg hard hopen dat al je moeite en liefde beloond gaat worden! Heel veel sterkte met Negro.

Strict juridisch gezien is Negro helemaal niet mijn Paard maar van mijn voormalige vriend.
Maar we hebben destijds de paarden samen gekocht...en mijn Chikiboy kan absoluut niet zonder zijn maatje...en ze staan bij me thuis voor mijn huis...dus uiteraard zorg ik voor Negro al was het mijn eigen paard.

Zijn baasje ziet al die trammelant niet zo zitten.

Zijn reactie was heel rationeel: "als de DA zegt dat Negro gaat sterven, waarom zou ik daar dan aan twijfelen ? Waarom homeopathische druppels geven als ik er toch niet in geloof ? Waarom op internet verder zoeken ? De DA heeft er al die jaren voor gestudeerd, hij zal het dus wel het beste weten...."

Vandaar dat ik er vaak alleen voorsta...omdat mijn geest niet rationeel werkt (vrouwen komen van Venus hé Haha! ) en ik niet geloof dat een DA alles weet en ik ook verzot ben om bijleren en internet voor mij één grote bibliotheek is... Knipoog

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 11:45

An_J schreef:
Ik zou persoonlijk eerst informeren wat het doel is om de Cozaar te verhogen. In de lijst van medicatie die jullie geven is dit echt een hele specifieke. Het kan misschien zijn dat het door de prednisolon wat minder effectief lijkt. Immers prednisolon legt bijna alle processen stil. Zoals ik nu de situatie lees hebben jullie weinig te verliezen.

Ik heb de Amerikaanse arts gisteren gemaild dat ik de dosis niet meer zou verdubbelen bij gebreke aan info over de mogelijke gevolgen.
Bij al zijn testgevallen werd een dosis van 1000 mg per dag (voor een paard van 500 kg.) toegediend.
Negro zit nu al 2000 mg (1000 s ochtends en 1000 s avonds), dus het dubbele van een normale dosis.

Nu nog eens verdubbelen naar 4000 mg...zonder enig voorafgaand onderzoek, zonder testresultaten...zomaar blindelings... Boos! NEE dat doe ik niet...het voelt niet goed...
In normale omstandigheden zou ik zelfs een "nog niet bewezen" medicijn NOOIT gebruiken....

Negro had nu wel alles nodig gelet op de slechte voorspelling van de DA, dus hebben we het gegeven...

Maar daarom ga ik nu ook geen verdere risico's nemen en hem als testobject gebruiken... mijn instinct zegt dat het fout is....en ik vertrouw "my guts"...
Negro krijgt zijn 1000mg s morgens en s avonds....
Vandaag is zijn laatste dag TRIMETROPRIN SULFAMETOXAZOL .
Vanochtend heeft hij weer prednisolona gehad (om de 48 uur nu) en dat krijgt hij nog de komende week.

Verder geef ik hem nog elk uur rescue druppels ....en regelmatig wat aandacht...
Ik blijf vechten voor hem Haha!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:10

Chikiboy schreef:
RandyOrton25 schreef:
hey

ik zag al dat je met icreo geschreven had
ik geloof best dat er daar een tussen zit die over wil komen.

(

Wat bedoel je juist ?
Ervaring met hen ?

nog geen persoonlijke ervaring maar er zijn een hoop meiden hier op bokt die wel ervaring hebben met een osteopaat van hun
en ik neem aan dat er vast wel 1 tussen zit die voor jou over wil vliegen de kosten verhalen ze uit eindelijk toch op jou dus ik neem aan dat dat geen probleem hoeft te zijn.

zo bedoelde ik het.

hoe gaat het nu verder???

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 21:10

Na 2 mindere dagen gaat het weer beter met Negro
Hij was vandaag trouwens in geweldige vorm gelet op zijn ziekte Lekker ambetant zijn, willen uitbreken om te gaan grazen, brood uit mijn handen rukken... Haha!

Sprak gisteren met het hoofd van de paardenkliniek...

Negro heeft de behandeling van een week overleefd dus de kans is groot dat hij er door komt :cheer: De antibiotica-ontstekingsremmers zijn op, nu nog een week prednisolona om de 2 dagen en cozaar voor nog een tijdje...

Alleen...alleen kan het een jaar of 2 duren vooraleer hij terug stabiel gaat zijn en we zullen weten wat hij kan...en nooit meer zal kunnen Huilen

De osteopate komt 2 september overgevlogen om Negro te behandelen...mijn paard Chikiboy laaat ik ook ineens behandelen en waarschijnlijk wel een hond ... de hele kliek (8 stuks) is net wat teveel van het goede Knipoog Cool

Ja ja...ik voel me goed vandaag....dankzij Negro...moet er alleen nog aan wennen dat hij goede, slechte en zeer slachte dagen kan hebben....we houden de MOED erin Ach gut

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:21

Fijn! Ik volg je zowel hier als op AA, maar dit is goed nieuws!

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:31

fijn heb het vanaf het begin af aan meegelezen maar nooit gereageerd gelukkig is hij de eerste week goed doorgekomen en nu duimen maar ik vind het super wat je doet en ik hoop dat het allemaal enigzins weer goed komt en dat hij in iedere geval zonder pijn verder kan sterkte en neem zelf ook je rust Ach gut

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 11:45

Afschuwelijk wat ik daarnet zag...zo slecht heeft hij nog nooit gestapt...

Zijn achterbenen stonden gekruisd om te stappen in x vorm...heb ik nog nooit gezien...och wat voelde ik me slecht...dat hij niet is omgevallen snap ik niet....

Ik weet niet meer wat ik denken moet... Huilen

Gisteren was hij zo goed...begon zelfs 10 stappen te draven (en nog goed ook, maar wat we vermijden) toen hij mij zag afkomen met eten...en nu dit...

Ik heb de dosis cozaar direct terug verhoogd... ik weet het niet meer

Ik vind ook zo weinig info op t net over de sekwellen van encefalitis...wat er gebeurd is in zijn kopje weten we ook niet.... Bloos

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:02

het kan ook erger zijn omdat hij verzwakt raakt door het ziek zijn he.
mijn pony is nu bijvoorbeeld ziek (of naja, niet fit, verkouden en sloompjes).
ze lijkt altijd wat atactisch in de achterbenen, het ging laatst een tijd goed, maar nu ze zich wat zwakjes voelt begint het weer op te spelen..

je bent al wel een hele tijd aan het dokteren he, met het paard,
zit er wel vooruitgang in?
of blijft het hetzelfde/wordt het erger?

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:58

Misschien een terugslag doordat hij gisteren iets over zijn grens heen is gegaan. Het beeld zal wisselend blijven, voorlopig.
Sterkte weer!

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 20:02

Komende donderdag zijn we 2 weken bezig met de medicijnen...

Vanaf de eerste dag was er een verbetering, hetzij mentaal en dan ook lichamelijk...

Enkele dagen beter en dan een kleine terugstap...die je doet twijfelen...dan terug vooruitgang tot gisteren...

En nu....zo slecht stappen...heb ik nooit gezien...

Nu vanavond was hij ook vrij brutaal...echt eten (appeltje met medicijnen, worteltje etc...) uit mijn hand rukken...niks voorzichtig of wat dan ook... Hij was niet zo als anders....Maar bon dat ben ik vandaag ook niet...ik zit er eventjes serieus door Huilen

Als je hem vooruit ziet gaan, weet je waarom je het allemaal doet...maar als je zo'n achteruitgang ziet...dan valt je moeheid als een blok steen op je neer... Bloos

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:09

Chikiboy, zorg je wel voor voldoende nachtrust etc?
heb je misschien iemand met wie je de zorg kan afwisselen?

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 20:18

Ach ...ik denk dat zijn baasje er niet meer in gelooft, eigenlijk al vanaf het begin niet...dus hij ziet het nut er ook niet in...

Dus nee, ik kan het met niemand delen...

Volgende dinsdag komt de osteopaat...ik hoop dat Negro terug verbetert tegen dan...anders denk ik niet dat zijn baasje hem nog lang laat doorgaan zo...

(PS, nee Negro heeft geen pijn en ik hou hem niet nodeloos in leven...)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:49

Gatverdarrie wat een rotnieuws. Wat verdrietig als het ondanks al die zorg toch niet verbetert. Wat tof dat je een osteopaat laat overkomen. (Weet niet waar je woont maar tziet er niet echt uit alsof het om de hoek is.) Ik hoop dat hij het redt tot die tijd en dan afwachten maar weer. Mijn duimpjes draaien door.

Heel veel sterkte en probeer ook een beetje aan jezelf te denken.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 20:28

We zijn twee weken bezig...Negro is er nog... maar hoe ?

Kopje en voorste helft lijkt prima, staart ook trouwens...maar de achterbenen...hij is wel beter tegenover eergisteren maar belange nog niet terug zo goed als maandag...
Gelukkig lijkt hij geen pijn te hebben...zijn humeur is wel wat variabel...

Ik doe op t zelfde ritme voort tot dinsdag, tot de osteopate komt....ik hoop dat zij ons zal kunnen zeggen wat we nog verwachten mogen.
Eventueel dan nog een cranio-sacraal therapeut laten komen... En dan...dan zien we wat we moeten doen.

Deze ochtend ben ik begonnen met inspuitingen van vitamine 1,6,12: deze zouden goed zijn voor de zenuwen en spieren...

We proberen maar hé... Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:01

Ja dat wilde ik net zeggen, misschien B12 proberen. Ik heb ook een paard op dit moment met een neurologisch beeld, weliswaar met een andere oorsprong. Ik probeer hem ook te ondersteunen met Vitamine B complex en magnetisch veld. Ook onder het mom, baat het niet......
Ik wens je heel veel succes!!!!

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:32

Gelukkig er is nieuws. Was vanmorgen al eens komen kijken maar dacht wacht nog even af voor ik ernaar ga vragen. Ik weet niet zo goed wat ik er nog verder op moet zeggen. Alleen dat ik met jullie meeleef en het blijf volgen natuurlijk. Heel erg veel sterkte maar weer.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 12:28

We zijn maandag...maaaaaaaaandag...

Nog één nachtje slapen en dan komt de osteopate...Morgen komt inderdaad Ellen Martens (www.hetwaterhof.com).
Ze was diegene die het snelst kon komen en heeft al heel wat bereikt en Negro kon nu eenmaal niet wachten.

Ik dank ook Heleen en de anderen voor hun aanbod om naar hier te komen Knipoog

Ja, morgen...was het al maar morgen... Haha!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:00

Ik ben blij te lezen dat Negro aan de andere kant van het weekend is gekomen.
Ik ben ook blij dat Ellen morgen al komt. Hoe eerder hoe beter.
Ik vertrek morgen op vakantie. Ik hoop daarna een positief verslag te horen.
Doe Ellen de groeten van me!

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 20:19

heleenxx schreef:
Ik ben blij te lezen dat Negro aan de andere kant van het weekend is gekomen.
Ik ben ook blij dat Ellen morgen al komt. Hoe eerder hoe beter.
Ik vertrek morgen op vakantie. Ik hoop daarna een positief verslag te horen.
Doe Ellen de groeten van me!

Zal ik doen Heleen...enne prettige vakantie ! Haha!

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 07:57

Heeeeeeeeeeeeeeeel veel succes vandaag hoor! Ik duim me te pletter!!!

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:45

Hier nog een die voor jullie duimt. 'k Hoop echt dat de ostheopaat wat voor Negro kan betekenen.
Heel veel succes en hou ons op de hoogte!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:51

Heel veel sucses vandaag en ik hoop voor je dat Negro er baat bij heeft!

marielle76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:42

heel veel succes vandaag ik duim voor jullie.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:47

Ik duim ook voor jullie. Toppie wat je allemaal voor hem doet!

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:55

Hallo,

Ik heb het ook meegemaakt met mijn paard ongeveer zo'n 3,5 maand geleden. We zijn nu weer op de goede weg. Het is bij ons door hoogstwaarschijnlijk een val in de wei gekomen. Hij had een zenuwbeknelling, een kneuzing in de L1 Wervel en een haarscheur in de bekken.
Dat wat jij zegt met dat zwalken als een dronken man hebben wij ook meegemaakt. Uiteindelijk naar een kliniek gegaan van voor tot achter nagekeken 4 dagen niks uitgekomen en een arts via een vriendin van mij wist het in een half uur. Veel rust, op stal, wandelen en medicijnen hebben hem nu weer op de rit gekregen.
Achterbenen Ging hij nog een tijdje slecht mee, heel wiebelig maar ook dat is ondertussen nu goed bijgetrokken.

Ik hoop dat het bij jouw ook goed afloopt Ach gut

Mocht je nog iets willen weten je mag me altijd pb en.

Groetjes