hoe ernstige rotstraal behandelen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

giotto

Re: hoe ernstige rotstraal behandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 18:20

Ik zou voor te beginnen je paard op houtkrullen zetten.
Houtkrullen drogen de voeten harder uit dan stro.
Wel zoveel mogelijk de mestballen en natte plekken eruit halen,maar dat doe je nu ook al hé! Haha!

Dan zou ik een hoefmes kopen en zelf de lose,dode stukken eraf snijden.Als je enkel de losse stukken afsnijdt,kan je weinig verkeerd doen.Je kan desnoods je smid vragen of hij het je wilt leren.
Vervolgens de voet in een emmer bleekwater weken,goed afdrogen en dan ofwel egyptische zalf met een borstel of tandeborstel aanbrengen ofwel koordjes van een hooibaal weken in de egyptische zalf en in de straalgroeven steken...

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:54

giotto schreef:
...ofwel koordjes van een hooibaal weken in de egyptische zalf en in de straalgroeven steken...

Maar dan niet de nylon strotouwtjes die (iig in NL) veel gebruikt worden maar henneptouw! Nylon strotouw is echt te scherp, heb je kans dat het gaat snijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:57

ik heb het iedere dag uitgeborsteld met betadineshampoo, om de paar dagen in de biotex en iedere dag hoof and soolhardner erop gespoten en de rotstaal is nagenoeg weg!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:59

CTC-spray helpt super, via je DA te krijgen.
Eerst uit laten snijden door smid, dan insprayen en watje drenken in de spray en diep in de gaten duwen met bv de hoevenkrabber.
Watje laten zitten in de stal.
Dit paard dagen doen.
CTC-spray mag je niet een tijd achter elkaar gebruiken.

DryCow helpt ook. Gewoon een tubetje droogzetpeniciline vragen aan de DA en dit erin spuiten. Ook natuurlijk wanneer het gebied schoon en droog is.