help mijn paard heeft taxus gegeten!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lieke_M

Re: help mijn paard heeft taxus gegeten!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:29

Zijn naaldjes van een denneboom ook zo giftig als taxus?

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:29

ninz schreef:
wij hebben de DA straks gebeld en die zei dat ze zo weinig (hoogstens 2,3 naaldjes) binnen had dat ze er waarschijnlijk geen alst van zou krijgen. en we hebben haar dus dat tegengif gegeven

Fijn dat je in de toekoms kan kijken Knipoog

Hoe weet hij/zij hoeveel je paard binnen heeft gekregen, als je het zelf nog niet eens weet?

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 13:30

fury schreef:
Ik ben best voor homeopatische middelen en je hoeft van mij ook niet meteen de da te bellen bij ieder banketstaaf iets. Maar als hij echt taxus heeft gegeten, da bellen. Nu meteen! Ga niet zelf aankloten met middelen of advies vragen op internet. je hebt een dierenarts nodig, taxus is zo dodelijk als wat voor een paard.

het is iets wat een kennis van ons heeft ontwikkeld en die heeft zijn eigen paard daarmee dus gered terwijl de dierenartsen zeiden dat hij zou doodgaan ( die was dus ontsnapt en had veel taxus binnengekregen)

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:32

ninz schreef:
fury schreef:
Ik ben best voor homeopatische middelen en je hoeft van mij ook niet meteen de da te bellen bij ieder banketstaaf iets. Maar als hij echt taxus heeft gegeten, da bellen. Nu meteen! Ga niet zelf aankloten met middelen of advies vragen op internet. je hebt een dierenarts nodig, taxus is zo dodelijk als wat voor een paard.

het is iets wat een kennis van ons heeft ontwikkeld en die heeft zijn eigen paard daarmee dus gered terwijl de dierenartsen zeiden dat hij zou doodgaan ( die was dus ontsnapt en had veel taxus binnengekregen)

Ben ik toch wel benieuwd naar. Hoe heeft het dan? Mag ik het eens een keertje zien anders?

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:34

Sorry hoor maar wat gaan sommige "slordig" om met hun paard. Je weet niet zeker hoeveel je paard binnen heeft gekregen en wacht het maar gewoon af? Sorry hoor maar ik zou op zijn van de zenuwen en 100% zeker willen weten hoeveel hij binnen heeft gekregen en wat er eventueel nog aan gedaan kan worden. Je gaat toch niet afwachten maar meteen stappen onder nemen of ben ik nou zo idioot?

Beter voorkomen dan genezen! Wat betreft het weitje!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:35

Sheran schreef:
LiVetime schreef:
Er bestaat EEN kans dat ze er niet dood aan gaan. Maar wil je die kans afwachten? Voor geen goud zou k mijn dieren daar neer zetten.

Ik heb de keus tussen onmiddellijk naar de slacht brengen en haar in het weitje zetten. Dus ik kies voor het weitje. Natuurlijk zal ik er nog alles aan proberen te doen om die taxus daar weg te halen, maar paarden zijn ook niet volledig idioot...

sorry ik kan niet geloven dat dat de twee opties zijn dieje hebt? En ik ken tjody die er ook aan overleden is, die was idd verre van idioot hoor!! Toch kan het zo gebeuren... ik zou mn paard er gewoon niet neerzetten en verder kijken naar andere oplossingen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:36

runningkawa schreef:
wat ik niet snap is dat mensen eerst gaan bokken en dan pas een da gaan bellen...

dat verhaal van jou herrinner ik me ook nog wel monique

Dat was wat ik ook wilde typen.

Waarom eerst bokken en navragen op Bokt. Je had toen allang de DA moeten bellen!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:38

ninz schreef:
fury schreef:

?? Koe uhuh

waarom heeft hij dat nog niet verder ontwikkeld dan? Waarom heeft hij dat middel niet laten bekijken door dierenartsen? Waarom vertrouw je daar sowieso op? Kijk ik geloof echt wel dat het kan, de meeste medicijnen zijn zo ontstaan, maar dan moet het nog wel getest worden??? En dan vertrouw je er toch niet zomaar op? Ik snap echt niet dat je idd gaat zitten bokken ipv de da te bellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:39

Marchador schreef:
runningkawa schreef:
wat ik niet snap is dat mensen eerst gaan bokken en dan pas een da gaan bellen...

dat verhaal van jou herrinner ik me ook nog wel monique

Dat was wat ik ook wilde typen.

Waarom eerst bokken en navragen op Bokt. Je had toen allang de DA moeten bellen!

Dit is iets wat ik mij al heeeel lang afvraag, je moet voor de gein eens op BB en Medisch in de gaten houden hoeveel mensen eerst achter hun PC kruipen en dán pas de DA bellen (op verzoek van meerdere bokkers). Ik vind het werkelijk waar schandalig dat mensen liever eerst alles op een forum gaan zitten nakijken ipv als een speer de telefoon te pakken en de DA te bellen

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 13:41

@ esperance even nagevrraagd aan mam ( is namelijk homeopathe) het is gepotentieerde (weet niet zeker of je het zo schrijft) taxus
ofzoiets maar bij homeopathie kun je je eigen middelen zeg maar ontwikkelen we hebben bijv. ook gepotentieerde processierups enz. tegen die jeuk en bultjes enz . daarom is het dus ook niet algemeen verkrijgbaar... ik snap trouwens zelf ook niet helemaal hoe dat allemaal precies zit hoor met testen enz.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:42

Volgens mij denken veel te veel mensen dat bokt 1 en al DA is en via de PC kunnen genezen ofzo. Heel jammer dat sommige mensen zo slordig zijn... Je hebt gekozen voor een dier en dus ook voor eventuele bijkomende kosten, je bent verantwoordelijk voor zijn leven!

Marchador

Zal wel goedkoper zijn? Gestoord
Hoe vaak zijn er nou niet mensen die "eerst maar even afwachten, de dierenartsrekeningen zijn altijd zo hoog"..
Dat gaat er bij mij niet in Lachen

Exodus

Ik hoop dat je paardje dit overleeft meid. Ik ben het echt niet eens met jullie handelen.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:43

ach ik zeg altijd tegen mijn paard dat het tussen zijn oren zit... !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:45

Quellian schreef:
Volgens mij denken veel te veel mensen dat bokt 1 en al DA is en via de PC kunnen genezen ofzo. Heel jammer dat sommige mensen zo slordig zijn... Je hebt gekozen voor een dier en dus ook voor eventuele bijkomende kosten, je bent verantwoordelijk voor zijn leven!

Better safe than sorry toch? Knipoog

Idd, wij hebben een dier in huis genomen en die dieren staan altijd voor ons klaar. In goede en in slechte tijden, ik vind dat de DA bellen op momenten dat het nodig is wel het mínste is dat je terug kan doen...

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:45

hm ik ga hier maar niet meer reageren,wordt naar mijn idee te makkelijk mee omgegaan en helaas ligt dat bij mij ERG gevoelig na wat ons is overkomen.
helaas is er bij satour dus maar 1 besje in zijn maaginhoud gevonden en er toch aan overleden dus ik zou maar gewoon oppassen.
maar ja wie ben ik.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:46

Marjo_Wystan schreef:
ach ik zeg altijd tegen mijn paard dat het tussen zijn oren zit... !

Ah en ik maar niet begrijpen waarom bij mij thuis altijd alles maar dood gaat Knipoog (grapje)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:46

Jeetje, als je een paard koopt, neem er dan ook gewoon de verantwoording bij.
Erg trieste maniet van handelen dit, sorry dat ik het zeg.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:48

moniquebosch schreef:
hm ik ga hier maar niet meer reageren,wordt naar mijn idee te makkelijk mee omgegaan en helaas ligt dat bij mij ERG gevoelig na wat ons is overkomen.
helaas is er bij satour dus maar 1 besje in zijn maaginhoud gevonden en er toch aan overleden dus ik zou maar gewoon oppassen.
maar ja wie ben ik.

Kan ik me HEEL goed voorstellen.

Vind dit ook geen manier van handelen en als ik er een dier aan verloren zou zijn, dan zou ik me helemaal irriteren aan het gemak van TS.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 13:49

tja onze dierenarts zegt dat het geen zin heeft om te komen omat het pas vanaf 100 gram dodelijk zou zijn en zoveel heeft ze echt niet binnegekregen

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 13:50

dus as die dat zegt zal het wel zo zijn lijkt me..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:50

moniquebosch schreef:
maar ja wie ben ik.

Sterkte Ach gut Het is niet niets om zo je paard (in dit geval 2 paarden) te verliezen, dat een ander daar dan zo laks mee omgaat is natuurlijk heel erg om te lezen

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 13:50

en het is zeker niet zo van de da rekeningen zijn zo hoog het is puur omdat de da zegt het heeft geen zin om te komen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:50

ninz schreef:
tja onze dierenarts zegt dat het geen zin heeft om te komen omat het pas vanaf 100 gram dodelijk zou zijn en zoveel heeft ze echt niet binnegekregen

moniquebosch schreef:

Zou dus maar een andere DA bellen, hierboven de post van een ervaringsdeskundige en ik geloof er niets van dat jij ook ervaringsdeskundige wilt worden -hoewel je me wel laat twijfelen-.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:51

Eerst geef je zelf aan niet te weten hoeveel je paard binnen heeft gekregen.................
100gram is echt niet veel.