_eenmalig_ schreef:omdat ik nu al bruikbare tips heb binnen gekregen! Daarom dus.
Waar de DA dus niet opgekomen is, neem ik aan.

Goh, toch wel weer prettig te zien hoe bokt ook kan werken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_eenmalig_ schreef:omdat ik nu al bruikbare tips heb binnen gekregen! Daarom dus.
_eenmalig_ schreef:Djilan dank je wel!
Hij drinkt wel goed. Is in iedergeval niet uitgedroogt.
Foto's van de benen zijn denk ik niet geschikt voor hier op bokt.
De eigenaren wisten dat het niet goed ging met het paard, maar wilde niet ingrijpen vanwege de kosten.
pol013 schreef:![]()
Bietenpulp is juist hetgeen wat (na gras) het beste past bij de darmflora van een paard.
puur krachtvoer kan nu de darmflora juist nog meer uit balans brengen.
_eenmalig_ schreef:Morgen komen ze met rontgenapparatuur hierheen om foto's te maken van de 4 quadraten in de kaak. Daarna komt direct een zeer goede paardentandarts, die aan de hand van de foto's die digitaal op schijf gezet worden gaat kijken of hij in kan grijpen.
Let wel, hebben we weer het volgend probleem, dat het paard niet sterk genoeg is voor een sedatie, dus sta ik voor de keuze of ik hem mega veel pijn ga laten aandoen, maar wel kan behandelen, of wachten met het risico dat hij alsnog zal sterven.
Paard kan mond niet opendoen, maar ook al prop ik het achterin dan laat ie het uiteindelijk weer vallen.
Hij maakt nog wel een klein beetje de schaar beweging van het kauwen. Pakt voer met de tanden, maar tong doet ook relatief niets.
_eenmalig_ schreef:Ik krijg zeer veel PB met de vraag naar een hoofdfoto of beenfoto's.
Nogmaals die ga ik niet plaatsen. Ik heb de mods deze foto's verzonden, en in overleg is er besloten deze niet te plaatsen.
Wat ik wel zal proberen te doen is morgen de rontgenfoto's te plaatsen.
Liss@ Hij heeft zijn kaak ook gebroken. Echter we weten niet of het nog gebroken is of verkeerd is aangegroeid.
En we willen weten waarom de gaten in zijn mond niet dicht zijn gegaan, en hij zijn tong niet naar behoren kan functioneren. Hij kan niet likken, zijn tong kan ook niet naar buiten.
Ik heb hem net wat electrolyten (voorzichtig klein beetje) gemengd met water gegeven, en dat dronk ie wel.
Hij krijgt elke dag een vitaminespuit, antibiotica en pijnstilling.
Pijnstilling bouwen we wel af, daar ik anders niet kan inschatten hoe erg de pijn is, en of verdere behandeling wel zinvol is.
Rest mij nu nog de keuze qua sedatie morgen...............