Yinari schreef:Steefjevos schreef:Hallal is een traditionele manier van slachten. De dieren worden gesneden in de hals, de slagader wordt hierbij doorgesneden. De dieren bloeden dood, ze worden niet eerst met een kogel door het hoofd geschoten zoals in de andere slachthuizen in NL.
Het is misschien een ándere manier van slachten, maar het duurt alsnog niet lang voordat het dier dood is. Het mag in NL alleen in gecertificeerde slachthuizen.
IK persoonlijk vindt het ook geen prettige gedachte, maar het is onderdeel van een geloof en daar moet je soms maar gewoon respect voor hebben. Als het echt vreselijk was, was het in NL wel verboden geweest.
Op deze site staat een heel verhaal met uitleg:
http://www.animalfreedom.org/paginas/op ... feest.html
LET OP: ER STAAT ONDERAAN WEL EEN PLAATJE. Op het plaatje zie je dode schapen liggen (niet veel bloed ofzo, maar voor het geval er mensen van schrikken vermeld ik het maar)
Daar ben ik het niet mee eens. Ik ben vaak in slachthuizen geweest en Hallalslachten is walgelijk, een verschrikking. De dieren moeten vaak ook nog eens in een toestel wat ze omkeerd waardoor ze het vreselijk benauwd krijgen doordat de pens op de longen drukt.
Ik vind deze manier van slachten ouderwets, achterhaald en mensen die dit volgens hun geloof eten moeten hun hersens maar eens gaan gebruiken en bedenken dat vlees op de moderne manier geslacht, ook prima uitgebloed en dus 'rein' is!
Idd ik ben ook geen fan van het hallal slachten. Andere slachting gebeuren behoorlijk netjes vind ik. Maar het hangt nog altijd van het slachthuis af.
Ik denk dat de topicschrijfster haar verhalen een beetje erg overdreven zijn.
@topicschrijfster: je moet weten dat tien jaar geleden het slachten helemaal anders gebeurde dan nu. Nu zijn er zoooooveeel wetten hierrond dat het heel wat beter gebeurt ivm dierenwelzijn. dus je kunt je verhalen van 10 jaar geleden zeker niet vergelijken met nu.
Akelig slachthuis, wil er echt niet in de buurt komen...