Is dit normaal??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vinden jullie van deze manier van 'straffen'?

Normaal, zou ik ook doen
3 (2%)
het is haar paard, daar heb ik niets mee te maken
3 (2%)
Vindt het stom, zou het anders oplossen
7 (6%)
Zou haar echt wat kunnen doen, zoiets doe je toch niet????
92 (87%)

Totaal aantal stemmen: 105

Frantic

Re: Is dit normaal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:22

Ik voel me soms dan ook net Don Quichotte, Dit mag gewoon op Bokt! En er staan zoveel eenzijdige en vreselijk overdreven verhalen dat het soms gewoon gevaarlijk is....

Wat als degene, waarover TS het heeft, nu eens mee leest???
Ze is gemakkelijk zat te herkennen door insiders, iemand hoeft haar maar eens een hint te geven en TS staat met paard en al op straat!

Jongens let nou toch gewoon op wat je op internet pleurt! Zie ook het voorbeeld van Nadya! Doodgoede mensen die jullie afbranden.

Van roddels en achterklap is nog nooit iemand beter geworden!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:30

ravado schreef:
@n

PS; heeft iemand van jullie ook zoiets meegemaakt (mishandeling waar je bijstond e.d.)???

Ja! bij de buren was een meisje aan het rijden op het jonge paard van haar vriendin, dat paard werd super diep gelongeerd(HIJ WAS 4!)
Toen stapte ze er op en elke x als ze wat voelde ging ze hard praten: ophouden, nu doorlopen etc. Wij rijden in het land daarvoor waar zij dus in de bak reed van de buren, Wij hoefden niet eens meer te gaan rijden want we werden er knetter gek van.
Als hij iets fout deed(net het hoofd wat hoger), stapte ze af, gaf hem een mep met de zweep en ging hem weer diep longeren, en zo een ANDERHALF UUR lang. Toen heeft mijn moeder de buren gebeld, helaas was ze niet thuis, der dochter wel. die ging even kijken en vroeg aan der: ging het goed? Zei: nee, hij is zo druk en hartstikke vervelend, het kwam er op neer dat het een K*T knol was. Verdrietig
Hij was super lief, bokte nooit, etc.
Ik moest me van mijn moeder inhouden maar anders had ik het haar eens goed verteld!! Boos!

Edit; mijn paarden staan thuis dus daar heb ik geen last van : het op straat zetten.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:03

Ben iig benieuwd naar het verhaal van de persoon die in het verhaal 'de boosdoener' is, heb een beetje het gevoel dat het opgeblazen is....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:07

ik heb het verhaal inmiddels genomen......... en ik kan je vertellen dat het heel anders is.......

ik snap nu de staleigenaar een heel, heel stuk beter......... en misschien moet TS hier het ware verhaal neerzetten!

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:29

Ik vind het niet kunnen als een paard "zomaar" word afgeranseld in zijn stal. Helaas zitten wij hier achter de computer en kunnen dus niet zien/weten wat er daadwerkelijk aan voorafgegaan is.
En zoals KiWiKo zegt zitten er altijd 2 kanten aan een verhaal en informeer dus eerst bij de "dader"(indien bekend) waarom dat paard "geslagen"werd. Vanaf hier kan je alleen maar uitgaan van het verhaal van de TS en weet dus NOOIT zeker of het ook echt zo is. Vaak is er wel een "goede reden"om je paard zo te slaan, ook al ben ik zelf van mening dat 1 goede tik vaak al genoeg indruk maakt op een paard en dus geen afranseling nodig heeft zoals de TS heeft beschreven.
Maar nogmaals, oordeel niet voor je allebei de kanten van het verhaal hebt gehoord.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:31

peerd deelde eerst een rake klap uit, toen heeft hij er een terug gehad........ het voer werd uit de bak gehaald omdat het dier teveel verkeerd voer had gekregen

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:38

@ KiWiKo; dan is het zeker een ander verhaal. Als mijn (bijrijd)paard mij een schop geeft kan hij ook zeker een klap terug verwachten! Ik laat me niet door een dier schoppen terwijl ik het beste met hem voor heb.
En wat betreft het voer vind ik het niet meer als normaal dat als het verkeerd voer is, dat het uit de voerbak word gehaald.
@ TS; vraag voortaan eerst aan de eigenaar waarom het paard een klap krijgt alvorens het hier op bokt te gooien. Zo'n topic als dit kan echt mensen ruineren ook al realiseer je je dat misschien niet. Vergeet niet dat IEDEREEN toegang heeft tot het internet!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:42

Of vraag gewoon wat de bedoeling was van die actie. Ik heb vroeger met een heel dominant manegepaard ook wel eens meegemaakt dat de intructeur hem even flink aanpakte om de hierarchie weer duidelijk te krijgen. Dat legde hij me netjes uit en dat kon ik ook goed begrijpen want het bewuste paard was af en toe een echte darm die over iedereen heen zou denderen.
'pennies' langs de bak maakten er natuurlijk weer hun eigen verhaal van en zo komt het geklets in de groep.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:47

Ik heb ondertussen getemt, en zal vanavond de bewuste persoon op de hoogte brengen van dit verhaal, als ze weer bereikbaar is. Ik snap overigens niet dat TS ondertussen op stal mooi weer blijft spelen, en ondertussen dit soort verhalen op internet zet Het zal wellicht de jeugdigheid zijn dat ze de gevolgen van hun acties nog niet kunnen overzien.
Ik heb zelf niet zo de behoefte om iemand anders in het openbaar te verdedigen als derde partij, en zelf zal ze het niet doen, aangezien ze geen internet heeft. Meer info is eventueel via pb te verkrijgen.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:18

Nu is het hele verhaal opeens heel en heel anders, zo kunnen wij dat ook niet beoordelen, als de TS het ware verhaal hier niet neerzet.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:23

Edit: heb even bij gelezen en ga dus ook hier niet verder op in.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 07:12

En wederom een TS die de halve waarheid verteld.... Bedankt Kiwiko en Erleyne voor de rest van de situatie.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 07:48

TS, jammer dat je onwaarheden vertelt. Hier heeft helemaal niemand wat aan...... Scheve mond

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:10

Verward Van wie komt dat andere verhaal nu dan ?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:32

van andere getuigen, cq stalgenoten.
Lees de reacties maar door!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:34

Heb ik gedaan Huilen van het lachen
Maar snapte de reactie van Kiwiko niet Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:36

Kiwiko heeft ge Pb't met een stalgenoot cq kennis van de TS, vandaar dat zij weet waarom het paard op zijn nummer gezet werd...

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:37

Aah Vork Dan is het duidelijk, Bedankt

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:49

Moderatoropmerking:
Hier een slotje omdat een verhaal idd altijd twee kanten heeft en de andere kant zichzelf hier niet kan verdedigen!