Goedaardige droes? +foto's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: Goedaardige droes? +foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:37

Ze stond te schuren aan een boom met processierupsen? Is dit aan de veearts verteld?

Het lijkt mij namelijk ook een huidaandoening, die in sneltreinvaart is vergroot door de processierupsen.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:45

Titsia schreef:
Heeft misschien ook iets te maken met het feit dat er daar processierupsen zitten, rottige beestjes, waar je gigantisch veel jeuk van krijgt.

Dit lijkt me een heel goede verklaring voor de plekken! De brandhaartjes van de processierupsen kunnen hele flinke huidirritaties veroorzaken (zeker ook bij de mens!) en het laten verwijderen van die rupsen lijkt me een eerste noodzaak. Best kans dat de plekken die ze heeft daardoor ofwel veroorzaakt zijn ofwel verergerd zijn. Over het wel/niet in jouw trailer vervoeren daar zou ik eerst zelf met een dierenarts over hebben (foto's laten zien aan je eigen dierenarts?). Met de informatie die je nu hebt zou ik het niet doen.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 14:20

Utixo de DA was hier zelf me op de proppen gekomen, aangezien er daar rond de weide enorm veel eikenbomen staan (en in de weide) en er daar processierupsen gesignaliseerd zijn.

Lontje ik denk niet een DA op basis van wat foto's een diagnose kan stellen heb eigenlijk hier trouwens verkeerde foto's opgezet, ze heeft nl ook plekken onder de kaak, keel deze had ik zelf nog niet opgemerkt!

Sowieso wordt het paard nog door eigen DA nagekeken en ook pas opgehaald als de plekken weg zijn.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:57

bij droes raken de klieren bij de kaak opgezwelt en krijgt een paard daar rond plekken.. heb het iig nog nooit bij de hals gezien .. kijk maar eens op google als je die foto's vergelijkt lijkt het er in de verste verte niet op.
Ik denk zelf ook eerder aan een huidaandoening bij dit paard en die processierupsen verklaart ook alles wel wat meer...

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:53

Fijn dat jullie eigen VA nog even komt kijken, ben benieuwd wat het precies is. Hopelijk trekt het snel weg en kan het paard mee naar huis!

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:05

Kan het geen combinatie zijn van droes en een huidaandoening (ringworm of de rupsen). Als het paard door het ene een lagere weerstand heeft, kan hij het andere makkelijker krijgen...
Beterschap voor het dier in elk geval! En als je het paard meeneemt als het over is, kan het verder geen kwaad om het te vervoeren volgens mij. Het komt toch ook ergens op stal te staan, dus zolang het besmettelijk zou kunnen zijn, neem je het paard toch niet mee!