Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
MISTRAL94 schreef:Voor de mensen die kiezen voor slachten ben ik wel benieuwd waarom ze daarvoor kiezen? Het gezeul daar naar toe ed waarom niet thuis in de vertrouwde omgeving in alle rust? Is geen aanval alleen ik ben daar gewoon benieuwd naar
Teuntje111 schreef:MISTRAL94 schreef:Voor de mensen die kiezen voor slachten ben ik wel benieuwd waarom ze daarvoor kiezen? Het gezeul daar naar toe ed waarom niet thuis in de vertrouwde omgeving in alle rust? Is geen aanval alleen ik ben daar gewoon benieuwd naar
punt 1, paarden hebben het meestal niet op de dierenarts dus in alle rust is het al niet. Het enige vertrouwde wat er dan is, is hun eigen stal en de baas.
punt 2, de trailerrit, mijn merrie weet dat als ze de trailer op gaat ze iets leuks gaat doen, we zijn nog maar 2 keer naar de dierenarts toe gereden, verder alleen maar strand en bosritten. Bovendien zie ik niet veel verschil in een trailerrit naar de dierenarts om je paard beter proberen te krijgen als een trailerrit naar de slager om hem af te laten schieten, het blijft een trailerrit. Hun vertrouwde baas zal er tot het einde bij zijn, althans ik wel.
punt 3, er zitten meerdere slachters die paarden doen vrij dicht in de buurt op maximaal 20 trailerminuten, naar de dierenarts is al 40 minuten
punt 4, ik vond juist het gezeul na het inslapen verschrikkelijk en ook de discussie die met Rendac gevoerd moest worden, omdat onze berm te smal was om mijn paard daar neer te leggen en ze pertinent niet het terrein op komen. Mijn dode paard moest toen alsnog naar de dierenarts terug om daar opgeslagen te worden in de koelcel en een dag later opgehaald te worden door Rendac. Ben blij dat mijn stalgenoot toen gebeld heeft met rendac, want dat had ik echt niet getrokken. Bij de slager wordt alles verder geregeld en heb je geen nasleep meer.
punt 5, mijn paarden zijn niet geschikt voor humane consumptie, ze krijgen alle medicijnen welke nodig zijn en wil ze niet te kort doen door alleen de medicijnen te mogen geven welke geen wachttijd hebben voor humane consumptie. Mijn paarden zullen dus daar afgeschoten worden en vervolgens opgehaald worden door Rendac en niet worden opgegeten. Het kost mij dus in beide gevallen geld.
punt 6, al het bovenstaande gaat uiteraard niet door als mijn paarden niet (goed) meer kunnen lopen of dermate veel pijn hebben dat een trailerrit erg onaangenaam wordt.
punt 7, zowel slachten als in laten slapen hebben voor- en nadelen. Voor mijn persoonlijke gevoel heeft in laten slapen iets meer nadelen als laten slachten.
suleilitha schreef:Gaat niet altijd op, Kakoo. Die van mij is niet te houden als de klep van de trailer openstaat!!!
Jij vind het verder een naar idee dat je paard wordt geschoten maar het is de snelste manier, je bent zeker van een snelle dood.
Ik heb zelf een enorme afkeer van af laten spuiten, een keer moeten zien dat het een kwartier duurde voor de dood intrad.
Sonja_vR schreef:ik denk dat het heel erg aan de situatie ligt
als het dier comfortabel vervoerd kan worden , dan is slachten ene optie
zodra het vervoer niet meer comfortabel kan dan zal het eerder DA worden
Mizora schreef:Ook is het waarschijnlijk fijn om te weten, dat bij slachten je paard hoogstwaarschijnlijk toch niet voor consumptie geschikt is. Als je wilt dat je het paard niet gebruikt wordt moet je het gewoon zeggen en dan gaat het alsnog met de rendac. Voor vrijwel ieder paard is slachten een prettigere oplossing dan inslapen.
Ireen_ schreef:Volgensmij kan inslapen niet vergoed worden, tenzij je paard echt niet meer te vervoeren is.
En die pin kan het paard niet zien, aangezien een paard niet zo dichtbij recht voor zich kan kijken. Het paard is dan direct hersendood, dus daar zal hij niet veel van merken.
De trailer en het in een vreemde ruimte zijn, dat zijn voor mij, bij mijn pony, de belangrijkste redenen om voor inslapen te kiezen.
Het laatste beeld wat ik er zelf van mee krijg speelt ook wel een beetje mee denk ik, want ik zou er sowieso bij blijven.
C_arola schreef:Mizora schreef:Ook is het waarschijnlijk fijn om te weten, dat bij slachten je paard hoogstwaarschijnlijk toch niet voor consumptie geschikt is. Als je wilt dat je het paard niet gebruikt wordt moet je het gewoon zeggen en dan gaat het alsnog met de rendac. Voor vrijwel ieder paard is slachten een prettigere oplossing dan inslapen.
Weet je hoe een slachting in praktijk gaat??Het paard krijgt plat gezegd een pen in zijn hoofd geramd en hoopt erop dat hij meteen sterft. Het laatste dat hij ziet is een pen dat door zijn voorhoofd gaat.Lijkt me absoluut niet prettiger dan met de baas naar een plek te gaan en rustig in slaap word gebracht.
Als je je paard verzekert hebt worden beiden vaak vergoed. Ik zou voor inslapen gaan, je krijgt je geld toch wel als je ervoor verzekert bent en je paard slaapt rustig in met 2 spuiten. Maar dat is mijn mening..
Mitchall schreef:Ik heb een verhaal gehoord van een meisje uit mijn klas.
Er was een paard dat had iets met z'n been gedaan, en moest doodgemaakt worden[ afgemaakt vind ik zo hard klinken]
Mijn manege eigenaar kwam tot een moeilijke beslissing, de slager of inslapen.
De manege eigenaar wist echt niet wat zij moest kiezen, ze koos toch maar voor het inslapen...het leek haar fijner voor het paard om ingeslapen te worden, komt die dierenarts daar.
Eer krijgt ze zo'n prik om het dier te kalmeren ofz. , dan komt de echte prik, net als hij wil prikken staat het dier op zijn voet, schiet hij uit, prikt hij ergens waar het echt niet mag.
Weer naar de doos waar al die spullen in liggen, nieuw spul erin.
Maar dan paard is opeens heel gek aan het doen, begint razendsnel mijn zijn staart te zwiepen, naja, gewoon iets raars...
Die manege eigenaar vond dit zo verschrikkelijk !
Het paard heet een 2e prik gekregen, maar die blik in zijn ogen vergeet de manege eigenaar nooit !
Ze brengt ze voortaan naar de slager, ze vind dat ofz. beter, omdat er dan minder fout kan gaan of zo iets...
Vaag verhaal, maar zo zei mijn vriendinnetje het..
Ik zou zelf nog steeds voor inslapen kiezen, het lijkt mij gewoon beter...