straalbeen ?! wel kopen of niet

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: straalbeen ?! wel kopen of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 23:59

Een paard met een opmerking op een straalbeen zou ik niet laten staan, een paard met een opmerking op een straalbeen zou ik wel laten staan als hij 6500 Euro zou moeten kosten.

Erfelijkheid kan een rol spelen, maar er kan nog zoveel gebeuren waardoor een dergelijke afwijking ontstaat. Vraag een keuringsarts en hij zal je vertellen dat er heel veel paarden zijn met afwijkingen op de foto die de sterren van de hemel lopen, maar ook paarden waar op de foto niets aan te zien is, en die toch onverklaarbaar kreupel lopen.

Ik heb zelf een geval met een 2 a 3 op een straalbeen, gelukkig stabiel en nog geen dag kreupel op geweest. Ik heb gedurende een aantal jaren controlefoto's laten maken en het verslechterde niet. Paard is inmiddels 14. Ze was 4 jaar dat ik haar kocht.

joyna

Re: straalbeen ?! wel kopen of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 19:50

Alabaster schreef:
Heb je inmiddels een besilssing genomen?? Ik ben best wel benieuwd of je hem nou wel of niet gekocht heb.

ik heb hem niet gekocht maar toen ik daar ging kijken voor een ander paard was hij al verkocht