met shetten is dat ook vaak zo, die worden zovaak niet geënt. Ik heb vier shetten en een KWPNer maar ik laat die shetlanders dus echt wel enten! verder heb ik alleen entingskosten gehad en de aankoopkeuringskosten dan van de KWPNer
maar Sultan veel meer. begin vorig jaar werd hij spierbevangen, alle bezoekjes en medicijnen daarvan kwamen ongeveer op 600 euro dacht ik en eind van het jaar had hij een paar bronchoscopieen nodig en medicijnen, geloof dat dat ongeveer op 800 euro kwam?? en dan nog die inenting(en) .
Dus Sultan is (vorig jaar althans) een duurder paard dan Nour
over de 1000 euro. Paard stond op stalrust met een snede in voorbeen en de dag voordat hij terug buiten mocht, heeft hij met zijn achterbeen door de muur gesjot. Dus ... Grote kosten..
Over de 1000 euro vorig jaar ivm peesblessures... Dit jaar ook alweer een rekening gehad van rond de 500 euro, maar gelukkig mankeerde ze helemaal niks! Dus hopen maar dat we dit jaar geen kosten meer gaan maken...
-Mijn paard, ik geloof een 100 euro. Behandeling wond onder de zool, incl. AB, blauwspray, Tranquigel en verdovingen. Enten moet binnenkort. -Welsh A. 31.50 enten. -Shetlander, nog niets moet ook binnenkort geent worden. Oh en een flesje Imaverol vanwege schimmel.
mijn moeder heeft de laatste maanden alweer bijna 2000 euro "verloren" aan mijn paard. hij heeft maagzweren gehad, eerst een dure behandeling die niet aansloeg dan naar de kliniek, daar 3 dagen geweest en gastroscopie 4 weken lang terug heel dure behandeling dan terug naar de kliniek en weer gastroscopie. nu is hij er vanaf maar we zullen nog wel een pot moeten gaan halen voor zijn spieren en nog een homeopatisch spul tegen stress. al bij al, genoeg
Rascha
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!
Ik durf het hier bijna niet te melden..... Ik schat dat ik tussen de €3000,- en de €6000,- ergens uitkom.... (wil het echt niet weten..) Ik heb zowiezo een medisch wonder, omdat ik geen enkel jaar dierenartskosten vij blijf met mijn apekop!! Deze kosten zijn varierend van een peesblessure tot hoesten en wondjes... ongv 8 jaar geleden raakte hij accuut ataxisch en zo nog veel meer ellende... Ik ben wel verzekerd, maar krijg elke keer maar fooitje terug... jammer... Maarja dieren heb je om te verzorgen, dus moet je ook de dierenarts erbij halen als nodig is...
De eerste twee jaar dat ik paarden had, geen kosten! Niks buiten entingen
Afgelopen jaar is het echter het een en ander geweest...
Alle drie paarden koliek, amore twee keer. Alle drie paarden bietenpulpvergiftiging. Twee paarden hoefblijn. Amore stuk vlees afgetrapt, genaaid en nazorg. Paard laten inslapen... Keuring van een nieuw paard. Nu hebben alle drie de paarden last van jeuk, dierenarts komt vanavond weer kijken, ben benieuwd!
Ruim 500 euro voor 1 pony ivm tumor. Duurste waren de lab onderzoeken van de tumor! Maar: dit was pas de eerste keer in 7 jaar dat hij echt iets ergs had wat veel koste Normaal zit ik op 30 euro
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 29-05-08 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Meer dan € 800,-. Mijn paard is geinsemineerd door de dierenarts en had een lastige cyclus. Is meerdere keren gescand en geinsemineerd a +/- 60,- per keer. Daarbij is ze ook 3x tegen rhino geent (5e, 7e en 9e maand van de dracht).
Verder de normale jaarlijkse kosten van enten en controle van de tanden (allebei de paarden).
Mijn jaarling is een week goed ziek geweest en daar is toen bijna dagelijks een VA bij geweest, dat koste ruim 350 euro, dus heb voor 400 euro gekozen. Voor de rest valt het vanaf januari erg mee (klopt meteen af).
Kijk je naar de afgelopen 12 maanden zit ik wel 'iets' hoger. Vorig jaar rond deze tijd kreeg ik droes op stal, maar zonder de bekende symtomen in het begin. Dat heeft me ruim 1000 euro (incl secti op m'n overleden kleuter) gekost. Reken je het over de afgelopen 12 maanden kom ik grofweg tussen de 1500 en 2000 euro (de grote genoemde dingen, plus nog wat kleine dingetjes, enten, ontstoken staartwortel enz).
veel kosten hier gehad in een jaar tijd. zit zeker ruim over de 1000 euro. twee keer koliek, waarvan eentje bijna fataal is geweest. schimmel infecties, mijt, inentingen, behandelingen voor zomer eczeem, tandarts kosten ( via dierenarts) en ik zal vast nog een hele waslijst vergeten zijn