runningkawa schreef:@PP Sommige paarden krijgen ook van kuil stalbenen, zelfs met veel buiten.
Daar zou je eens naar kunnen kijken
Maar je zegt dat ze op leeftijd is, dan komen er idd ook zo wel eens kwaaltjes om de hoek kijken.
Maar je zou dat paard van jou dan niet op stal moeten zetten, dan krijgt ze helemaal olifanten poten.
Mijn paard krijgt idd 2x per dag kuil te eten, en 3x per dag biks. De mensen die er voeren (dat wordt door de manege gedaan) weten dat hij maar een halve schep per keer mag, maar soms krijgt hij toch teveel omdat er slordig gevoerd wordt door sommige mensen. Hierover naar de manegebaas stappen heeft geen zin, want zelf doet hij het ook en ik zie hem zowat nooit, behalve in de bar als ie zit te zuipen. Bordjes ophangen heeft geen zin. Dus denk nou niet allemaal meteen dat het aan MIJN keuze van stalling ligt en geen weidegang, want dat is echt niet alles. En bovendien denk ik er ook over na om hem naar een manege te verhuizen waar wel paddocks zijn, maar daar moet ik nog contact mee opnemen. Ik zeg ook niet dat ik dit leuk vind voor mijn paard, maar soms heb je gewoon geen andere optie. En blijkbaar denken jullie anders over dierenmishandeling dan ik, want dat vind ik het echt niet. Hoeveel paarden in NL zouden er nou op de wei staan en hoeveel op stal ? Kijk maar naar maneges. Ik denk dat meer dan de helft van alle paarden hier in NL ook op stal staat. Mss kunnen jullie die beter lastig vallen met dat ze de wei op moeten, ipv iemand die om advies vraagt over stalbenen.