Singelwondjes, help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

disney

Re: Singelwondjes, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:24

idd zand kan ook de boosdoener zijn!

ik ben nog even bij mijn ma gaan horen en ze heeft onlangs in haar apotheek een klant gehad die een paardje had met een wondje op zijn buik, juist waar je been zit. mijn ma heeft nu een nieuw middeltje: pleisterspray . Die mevrouw heeft het uitgetest en ze was er heel tevreden over.

Pleisterspray is eigelijk bedoeld voor mensen, maar het werkt dus bij paarden ook. Het is een soort vloeistof die een film over de wonde legt en tegelijk ook ontsmet. Het is eigelijk hetzelfde als een pleister, maar een gewone pleister kan je niet op alle plaatsen plakken. De pleisterspray is ook waterproof, wat je van een gewone pleister ook niet kan zeggen.

disney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:26

Floran schreef:
ik zou zowiezo wachten tot de wond weer helemaal hersteld is voordat je er weer een singel omheen doet!! verder helpt calendulan (volgens mij schrijf je het zo Vork ) ook vrij goed.
Verder kun je, als het wondje bijna/net weer helemaal dicht zit er ook ff een zachte doek tussen doen.. maar als je een bontje hebt, zal dat ook wel goed gaan denk ik.

ik zou wel ff kijken of er een oorzaak voor het wondje is, misschien veel zand oid tussen de singel??

calendulan is dat niet een homeopathisch middel tegen schuurwonden, huidirritaties?

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:28

oei, moet je wel erg oppassen met pleisterspray Knipoog Bij mij brand het altijd ontzettend, vooral een open wond, dus hou je paard maar goed vast als je het erop zou gaan spuiten Duivel

disney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:36

xxxAmyxxx schreef:
oei, moet je wel erg oppassen met pleisterspray Knipoog Bij mij brand het altijd ontzettend, vooral een open wond, dus hou je paard maar goed vast als je het erop zou gaan spuiten Duivel

haha meen je dat? kheb het persoonlijk nog niet uitgetest, maar die mevrouw was er wel blij mee, duss
maar als het gaat branden dan wil het wel zeggen dat het ontsmet!! Haha!
misschien hangt het er ook vanaf welk merk je gebruikt...

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:40

disney schreef:
xxxAmyxxx schreef:

haha meen je dat? kheb het persoonlijk nog niet uitgetest, maar die mevrouw was er wel blij mee, duss
misschien hangt het er ook vanaf welk merk je gebruikt...

Wij hebben aardig wat merken al verzameld en geporbeerd haha. Mijn broertje heeft altijd wel ergens een plekje door voetballen enz. je kent het wel Knipoog De goedkope merken zou ik dan niet nemen, Hansaplast werkt goed en blijft lang zitten. Lijkt me ook voor je paard dan fijner zodat je hem niet steeds moet onderspuiten met die zooi Clown

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:47

[/quote]

misschien hangt het er ook vanaf welk merk je gebruikt...[/quote]

Een wondje zeker oppervlakkig geneest sneller als je deze niet af gaat sluiten met een spray of een zalfje. Het is altijd verstandig als een wondje bij de singel zoals bij TS ontstaat proberen te achterhalen waardoor die is ontstaan om te voorkomen dat het vaker gaat ontstaan.

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 15:33

Ik heb zelf ook dat probleem gehad toen ik nog een pony had. Je moet de wond helemaal laten dichtgroeien, dat kan wel één of twee weken duren (moet je ook een zalfje smeren). Als het wondje dicht is moet je een bontje voor om de singel kopen, dan heb je bijna geen kans meer dat het nog een keer open gaat. In de tussentijd kun je veel oefenen met zonder zadel rijden en longeren, of join-up! Succes.

kiimmiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 18:10

degene die zeggen je moet een bontje kopen hebben niet goed gelezen want ik heb al een bontje, gelukkig s de wond al over alleen moet er nog haar op groeien!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 15:24

Om te zorgen dat de huidplooien/haren niet dubbel blijven zitten kun je nadat je hebt aangesingeld zijn/haar benen optillen en naar voren 'uitstrekken'. Die van mij heeft het ook gehad(combinatie zand, lange haren, touwsingel) en ik doe dat 'strekken' nu ook elke keer. Je moet wel afstappen, maar beter dan dat je paard weer wondjes heeft.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:33

Misschien zat de huid er tussen,

dan moet je voor het rijden

even het voorbeen optillen en naar voor bewegen

Groetjes