Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dees schreef:Maar je koopt wel een gebruikte auto met wat krasjes als die een lagere prijs heeft
Als de schade te herstellen is, en het prijsje is zacht...
...dan koop jij wellicht ook, Kiwiko
Mork schreef:Toch bijzonder als het paard maar in 1 been ocd heeft dat het niet meer geopereerd wordt?
Ik ken gevallen van paarden met meerdere kleine ocd-jes in 1 been die gewoon geopereerd zijn die ongecompliceerd verlopen zijn.
Heeft die arts dan echt niets anders gezien vraag ik me af?
naadje24 schreef:Mork schreef:Toch bijzonder als het paard maar in 1 been ocd heeft dat het niet meer geopereerd wordt?
Ik ken gevallen van paarden met meerdere kleine ocd-jes in 1 been die gewoon geopereerd zijn die ongecompliceerd verlopen zijn.
Heeft die arts dan echt niets anders gezien vraag ik me af?
mijn 5 jarige werd ook niet geopereerd (mocht wel maar werd ten zeerste afgeraden)
nou had hij aan beide knieeen ocd en aan 1 knie vrij zwaar en een botsplinter in de kogel (maar dat laatste was niet het grootste probleem)
Helaas heb ik hem vanwege de pijn in moeten laten slapen
TS mijn paard (bovenstaand stukje) werd als 3 jarige ook klinisch goedgekeurd
ik heb geen rontgelogische keuring gedaan...achteraf misschien stom (al had ik hem voor geen goud willen missen! )
maar jij weet het nu....ik zou het zelf dus niet doen! ik gun namelijk niemand die pijn van het verliezen van zo een jong en fantastisch dier (en gelukkig ben je nog niet gehecht! )
Citaat:maar jij weet het nu....ik zou het zelf dus niet doen! ik gun namelijk niemand die pijn van het verliezen van zo een jong en fantastisch dier (en gelukkig ben je nog niet gehecht! )
Citaat:Overigens, vaak zit ocd in beide benen, ondanks dat fotos uitwijzen dat het dier schoon is. Ik heb een merrie gehad die in de sprong ocd had en geopereerd is en uit voorzorg is de andere sprong ook opengemaakt, op de foto geen ocd te vinden maar tijdens de operatie wel.
Vajramani schreef:Wat zouden jullie dan doen als je een 6 jarige paard kon kopen met een bemerking op het spronggewricht, klinisch goed en loopt op M- niveau.
Zouden jullie deze laten staan? DA zegt dat dit paard hier geen last meer van krijgt want dan had dit al eerder moeten gebeuren. Opereren raadt hij juist af.
femmefatale1 schreef:Vajramani schreef:Wat zouden jullie dan doen als je een 6 jarige paard kon kopen met een bemerking op het spronggewricht, klinisch goed en loopt op M- niveau.
Zouden jullie deze laten staan? DA zegt dat dit paard hier geen last meer van krijgt want dan had dit al eerder moeten gebeuren. Opereren raadt hij juist af.
Dat ligt eraan of de ocd nog zweeft, of dat hij inmiddels ingekapseld is..
femmefatale1 schreef:Vajramani schreef:Wat zouden jullie dan doen als je een 6 jarige paard kon kopen met een bemerking op het spronggewricht, klinisch goed en loopt op M- niveau.
Dat ligt eraan of de ocd nog zweeft, of dat hij inmiddels ingekapseld is..