Pony kraken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fnie

Re: Pony kraken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 20:00

am13 schreef:
Ik zou zeggen: waar wacht je op???

Heb net een e-mailtje gestuurd naar haar Lachen
Nu wachten op een antwoord..

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:10

Mijn haflinger is stijf in haar nek zou kraken een optie zijn?

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:25

Je kunt haar in ieder geval even laten nakijken door een osteopaat en die kan dan bepalen wat de oorzaak van de stijfheid is en hoe dit te verhelpen is.
Je kunt een osteopaat vinden op www.icreo.com

Fnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 18:51

Maikaatje schreef:
Mijn haflinger is stijf in haar nek zou kraken een optie zijn?

De mijne ook Lachen Maar ook wat in z'n rug denken we
Ik heb een mailtje gestuurd en voor 1 behandeling is het 70 euro Lachen
En het hangt van de pony af hoeveel maal er moet gekomen worden Tong uitsteken

Guzzista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:01

Misschien domme vraag, maar ben je zeker dat het zadel past? Dat de pony niet scheef is?

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:14

Guzzista schreef:
Misschien domme vraag, maar ben je zeker dat het zadel past? Dat de pony niet scheef is?

Helemaal geen domme vraag, want het is natuurlijk heel erg belangrijk dat je zadel goed past, maar je kunt beter eerst je pony recht zien te krijgen, dan je zadel scheef laten vullen zodat hij op de scheve pony past... daar maak je het probleem alleen maar groter mee

Guzzista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:22

am13 schreef:
Guzzista schreef:

Helemaal geen domme vraag, want het is natuurlijk heel erg belangrijk dat je zadel goed past, maar je kunt beter eerst je pony recht zien te krijgen, dan je zadel scheef laten vullen zodat hij op de scheve pony past... daar maak je het probleem alleen maar groter mee

Da's waar, maar misschien best even nagaan dat er niet terug gereden wordt met een zadel dat misschien pijn doet, ondanks dat de pony gekraakt geweest is. Is allemaal nogal moeilijk via forum, wil me niet moeien hoor...

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:28

Het is wel duur maar zeker de moeite waard.
Ik heb al jaren dezelfde osteopaat.
Bij mijn vorige haflinger kwam ze ook.

Fnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 18:31

Ik had eerst een gewoon zadel , en toen ben ik over gestapt naar een soort haflingerzadel.
Misschien zou het kunnen dat het een slecht zadel is.. Maar als ik zonder zadel rij dan is het ongeveer hetzelfde , maar eigenlijk toch iets beter.. Ik weet het niet, maar als de osteopaat zou komen , zou er dan over het zadel gesproken worden?

Guzzista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:40

Fnie schreef:
Ik had eerst een gewoon zadel , en toen ben ik over gestapt naar een soort haflingerzadel.
Misschien zou het kunnen dat het een slecht zadel is.. Maar als ik zonder zadel rij dan is het ongeveer hetzelfde , maar eigenlijk toch iets beter.. Ik weet het niet, maar als de osteopaat zou komen , zou er dan over het zadel gesproken worden?

Hopelijk voor je paardje dat er wel over gesproken wordt... misschien is dat wel 1 van de oorzaken. Eventjes een paar minuten zonder zadel rijden kan geen kwaad en hij heeft dan nergens knelling van het zadel
(kan zijn dat je paardje z'n rug wegdrukt omdat hij zich niet gemakkellijk voelt met zadel, of hij is aan ene schouder meer ontwikkeld dan aan andere schouder waardoor zadelboom aan die kant meer duwt omdat er meer spiermassa is, of omdat je je weet nooit...)
, maar het is toch ook niet zo goed voor z'n rug ivm drukverdeling van jou gewicht. Zijn rug doet duidelijk pijn, hopelijk wordt hij geholpen door die osteopaat. Ik heb ook zo'n leuke dikkerd en het is nogal moeilijk om voor zo'n ronde rug een passend zadel te vinden.
Succes meid Knipoog

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:11

Heb je al een afspraak staan bij de osteopaat??

Fnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 18:55

Up_to_Date schreef:
Heb je al een afspraak staan bij de osteopaat??

Ze heeft al een eventuele datum gezegd, maar ik moet het nog overleggen met m'n ouders..
en het valt midden in de examens dus ik zal het proberen te verzetten Lachen

Fnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 12:51

Ik heb een afspraak !
5 juli om 9uur Haha!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:36

Oke ben benieuwd wat er uitkomt Lachen

Bij ons is 2 weken geleden de osteopate voor de 2e keer geweest, de paarden moeten nu over een jaar weer nagekeken worden maar ik ga dat vanaf nu elk jaar laten doen.
Vooral de pony met de rugklachten loopt nu heerlijk soepel in haar lijf en laat nu mooi los en loopt graag nageeflijk.
Voor haar is het echt een uitkomst geweest.
Bij mijn welsh gaat het nu puur nog in training zitten, lichamelijk is hij nu oke heeft ze gezegd.
Ben zelf supertevreden met de behandeling Haha!

Noor1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:20

Ben ook benieuwd wat er uit komt, moet zeggen dat ik nog nooit heb meegemaakt dat een paard 'gekraakt' werd, wel apart om te weten dat dat ook kan! Succes ermee in ieder geval!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:00

Fijn dat het zo snel kan, de meesten osteopaten hebben het enorm druk.
Wie komt er 5 juli?
Ik hoop dat je verbetering merkt!

Fnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 10:13

Up_to_Date schreef:
Wie komt er 5 juli?

De osteopaat is gekomen Haha!

M'n pony was ergens aan de achterhand geblokkeerd waardoor - als er druk op z'n rug was- het moeilijk ging om te galopperen enzo..
Ze heeft enkele dingen verandert in z'n rug ofzo Tong uitsteken en dan moesten we drie dagen gewoon wandelen met hem, en dan na drie dagen mochten we beginnen logeren.
Het is moeilijk vind ik om via de longe te zien of er al verandering in zit , want meestal zit ik gewoon op m'n pony en kan ik niet zien hoe hij loopt Tong uitsteken
We moeten nu nog een drie weken zo verder gaan (logeren, veel stappen , en veel laten drinken & iedere dag stretchen)
En begin augustus moet ik haar weer contacteren en dan mag er waarschijnlijk weer een zadel op.
Kben echt heel blij dat ik het heb laten doen Lachen!
En normaal moesten ik en m'n zus die 70 euro zelf betalen maar m'n ouders hebben het uiteindelijk dan toch betaald Haha!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:48

Mijn paardje heeft kissing spines, en daarvoor is ze ook gekraakt (twee keer)
Al het bokken en moeilijk lopen was ineens verholpen Bloos echt super gewoon. Daarna nog een keer terug geweest voor controle, en toen is ze nog een keer gekraakt.

Kissing spines gaat natuurlijk nooit meer over, maar ik kan nu wel weer rijden en ik kan nu voor het eerst mijn paardje nagefelijk rijden! Het zag er wel heel scary uit, trouwens Tong uitsteken

Ik geloofde eerst niet dat het zou helpen, maar het is echt een geweldige vooruitgang!

Guzzista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:34

Fnie schreef:
Up_to_Date schreef:
Wie komt er 5 juli?

De osteopaat is gekomen Haha!

M'n pony was ergens aan de achterhand geblokkeerd waardoor - als er druk op z'n rug was- het moeilijk ging om te galopperen enzo..
Ze heeft enkele dingen verandert in z'n rug ofzo Tong uitsteken en dan moesten we drie dagen gewoon wandelen met hem, en dan na drie dagen mochten we beginnen logeren.
Het is moeilijk vind ik om via de longe te zien of er al verandering in zit , want meestal zit ik gewoon op m'n pony en kan ik niet zien hoe hij loopt Tong uitsteken
We moeten nu nog een drie weken zo verder gaan (logeren, veel stappen , en veel laten drinken & iedere dag stretchen)
En begin augustus moet ik haar weer contacteren en dan mag er waarschijnlijk weer een zadel op.
Kben echt heel blij dat ik het heb laten doen Lachen!
En normaal moesten ik en m'n zus die 70 euro zelf betalen maar m'n ouders hebben het uiteindelijk dan toch betaald Haha!

Mag ik vragen wie je gevraagd hebt? Ik zou graag ook een osteo laten komen, ken alleen niemand die echt goed is.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:49

Neem eens een kijkje op www.icreo.com.
Ik heb ervaring met Els Bach. Super vrouw!!

Guzzista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:05

Up_to_Date schreef:
Neem eens een kijkje op http://www.icreo.com.
Ik heb ervaring met Els Bach. Super vrouw!!

Thx X!