pfff luizen..weet iemand een wondermiddel?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: pfff luizen..weet iemand een wondermiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 23:21

Wij hebben een ponny op de manege die ook regelmatig luizen heeft. Die wordt ingespoten met een spuitbus Veerust (tegen vliegen enzo, bij de Welkoop). Maar als jouw ponny al bang is voor vliegenspul en antiklit, dan wil dit ook niet.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:40

ursulaatje schreef:
Mijn verzorgpaard heeft ook luizen, wij hebben CEBACIL gekregen, dit werkt echt super! maar het is ook super giftig..
de dierenartsen kunnen er haast niet aan komen...

Als het goed is is het nog wel te krijgen, Neocidol werkt ook goed.
Voor 250ml betaal je ongeveer 63 euro. Lachen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 19:08

Heb alles geprobeerd hier vandaag voor sebacil .maar is niet meer aan te komen. Kan morgen bij 1 da. iets anders halen wat dezelfde werking heeft en op dezelfde manier gedaan moet worden. was voor fronline gaan kijken en dat was 34.95 voor een flesje en ga dat nooit redden om daarmee 3 paarden + spullen te doen.
neocidol was er bij de DA hier ook niet Scheve mond bij de boerenbond wel maar koste 150 euro

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:13

Ik weet geen middeltje dat luizen dood.
Maar misschien moet je toch maar het ene paard dat jaarlijks luizen heeft voor het luizenseizoen scheren & een deken opdoen ?
Ik denk maar even mee ...
Ik weet nog dat toen ik klein was & ik luizen had, mn moeder Radical gebruikte maar dat is voor mensen & ik weet helemaal niet of dit op paarden mag ? Maar dat werkt dus heeel goed !

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 19:14

wil hem volgend jaar idd een deken op gaan doen..dit is nix.
alleen scheren wordt erg moeilijk, heb daar geen stroom.en hij is erg snel in paniek.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:18

Arabian_Girl schreef:
wil hem volgend jaar idd een deken op gaan doen..dit is nix.
alleen scheren wordt erg moeilijk, heb daar geen stroom.en hij is erg snel in paniek.

Ja als je hem een deken opdoet, dan maakt hij ook een minder dikke vacht aan & hopelijk vinden de luizen hem dan niet meer zo aantrekkelijk ...

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:50

wij hebben ooit een keer een paard met luis gehad, we hebben hem behandeld met spul tegen luizen en andere parasieten wat gebruikt wordt voor varkens, moet sterk verdund worden staat erop maar met de halve dosering zijn ze in 1 keer weg, heb ook dekjes enzo er mee ingespoten geeft geen vlekken, weet zo de naam even niet ga ik ff op zoeken. het is een wit gelig goedje

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:44

ArabianGirl: Ik weet niet waar je woont, maar bij ons is het wel gewoon te krijgen, ik snap eigenlijk niet waarom bij jou in de regio niet...Misschien dat ik iets voor je kan regelen? Lachen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 20:13

Woon in steenbergen nb. heb ze hier allemaal gevraagd en niet te krijgen.Heb gister een ander soort spul gehaald was eigenlijk voor koeien zei de da.. moest ook verdund worden.
Ga dat zaterdag eventjes proberen. mocht t niet werken dan laat ik eventjes wat weten.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:30

mijn veulen/jaarling heeft op het moment ook luizen, heb haar gister met neocidol in-gesprayed, ze was vandaag nog wel aan het jeuken, dus kan er nog niet iets van zeggen..

het is idd prijzig, ik heb een flesje van 250 ml en dat is al 57 euro!

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:04

Eventjes naar de andere kant van de grens rijden (belgie) daar kan je normaal zo de Sanacuran halen super spul voor luizen 20ml op 10L water is behoorlijk agressief spul namelijk. Wat je iig niet moet doen is spul voor luizen bij varkens gebruiken want dan valt ie als je er niet heel snel bij bent dood neer. Vorige zomer nog 3 paarden gehad met zware tactic vergiftiging na wassen met dat spul (ectodex).
Imaverol bij luizen heeft totaal geen zin!

Greetz

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 09:38

crazy_funky schreef:
mijn veulen/jaarling heeft op het moment ook luizen, heb haar gister met neocidol in-gesprayed, ze was vandaag nog wel aan het jeuken, dus kan er nog niet iets van zeggen..

het is idd prijzig, ik heb een flesje van 250 ml en dat is al 57 euro!

Je moet het ook zo'n 4x herhalen met telkens 9 dagen er tussen. 1x heeft geen zin...Maar dat is met dat soort middeltjes bijna altijd. Luizen leggen eitjes en die komen uit (9 dgn), dus weer luizen. Daarom dus herhalen om die nieuwe luizen ook weer te doden.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 13:48

ja dat weet ik.. maar die luizen gaan toch dood, en die eitjes jeuken niet denk ik of wel?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:02

eitjes komen ook weer uit natuurlijk..Ik weet niet of ze jeuken eigenlijk.
Je moet wel aardig sprayen hoor met neocidol.

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:04

Bij de dierenarts vragen, 2 jaar terug hadden mijn verzorgpaardjes het ook, wij hebben toen een witte fles gekregen met een groene dop erop, ik geloof dat het eigenlijk voor schapen enzo was bestemt wat erop stond. Moet het met heeeel veel water vermengen, en dan opbrengen, niet uitspoelen, en na een week nog een keer herhalen, en weg was álle luis! Perfect spul. Eitjes + luis werd allebei gedood!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:07

Probeer eens achter Sarnacuran te vragen.
Mijn paard heeft ook plots luizen gekregen en ik moet hem nu elke week (4 weken lang) één keer wassen met dat spul, verdund in water, want het is ook giftig. Het zou ongeveer hetzelfde zijn als Sebacil.
Paard is nu al 2x gewassen en de luizen zitten er nog, maar wel compleet dood.

Prijskaartje viel mee: 30 euro voor een flesje waar je 25 wasbeurten mee toekomt.

EDIT: Ze komen ook gewoon via de lucht, hoor. Kippen brengen ze ook mee, maar mijn paard staat al 3 jaar op hetzelfde plekje en nu ineens heeft hij luizen, terwijl hij met geen enkel ander niet-tot-zijn-weide-behorend dier in contact is gekomen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 16:20

Ga ze morgen of woensdag wassen met dat spul van de DA. ga nog eventjes bellen hoe het precies heet want ze hebben t in een ander flesje gedaan.
Heb ze net met veerust in gespoten en een uur later zagen we overal de luizen gewoon op hun lijf zitten..echt mega veel..ze leefde nog wel gewoon..maar ze kwamen wel naar boven zegmaar..
maar gaan ze hier ook dood van ? of komen ze alleen naar boven

shadi moest eigenlijk de 8e na de kliniek om gecastereerd te worden.maar twijfel of t wel verstandig is met die luizen??

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:24

Over veerust lees ik zowel positieve als negatieve ervaringen, dus ik zou niet weten welk effect het echt heeft.

Op het eerste zicht lijkt me dat kliniekbezoek niet verstandig, want deze beestjes kunnen overspringen en zo. Misschien best eens aan de da/kliniek vragen hoe ze erover denken.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 14:38

Het middeltje wat ik gekregen heb voor de luizen heet trouwens eprinex
Ga zo een plantenspuit halen en dan ze daarmee even inspuiten en van de week dan even goed wassen ermee.

t is eigenlijk voor koeien. Dan staat er een dunne streep van de staart tot schoft doen.

maar moest het van de da verdunnen.dus zal dan maar doen Tong uitsteken

_Melisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:03

Mijn paard heeft ook luizen (een jaarling).
Nou heb ik het gister met de DA overgehad en die had nog een middeltje.
Vandaag toen hij het kwam brengen heb ik het meteen gebruikt en zodra je het spul op de vacht deed zag je eigenlijk gelijk de luizen naar boven komen.
Ik weet niet precies hoe het heet, maar je moet het ook heel erg verdunnen met water.
Als ik het goed zeg uit me hoofd 10 ml van dat spul op een halve liter water.
Ik zou morgen even kijken hoe het heet als ik het dan niet vergeet.
Maar het is ook best wel duur €27,50 voor 100 ml.
Nou nog hopen dat het goed werkt.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:53

Sanacuran ís de belgische Sebacil, zelfde fabriek, zelfde verpakking, alleen de naam is anders.

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:59

Mijn Shetlanders hebben ook luizen gehad. Waarschijnlijk zijn die toen overgebracht door de hengst... Ik heb ze een paar keer met veerust ingespoten en de luizen gingen dood! Je zou het eens kunnen proberen. Naar verhouding is het een stuk goedkoper dan al die andere middeltjes, je kunt er makkelijk aankomen en baat het niet, dan schaadt het niet! Als de luizen na een paar keer spuiten niet dood zijn, moet je wel even verder zoeken!!

Succes!!

Piiaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:23

Sarnacuran werkt echt super,
10ml van dat spul in 10liter water, en wassen maar..
Niet leuk in dit weer, maar als het moet, dan moet het he..
M'n vorige shet is ermee vanaf geraakt zo,
en Piaffe deze winter ook Lachen
Is ook zo te verkrijgen in de Apotheek, kost iets van een 30 euro, maar je kan het meerdere malen gebruiken (al willen we niet dat ze luizen krijgen natuurlijk..)

Piiaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:25

Tieneke schreef:
Probeer eens achter Sarnacuran te vragen.
Mijn paard heeft ook plots luizen gekregen en ik moet hem nu elke week (4 weken lang) één keer wassen met dat spul, verdund in water.

Bij pep en Piaffe was het na 1x wassen met dat spul weg...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:12

De zichtbare luizen zijn dan wel weg, maar er kunnen nog altijd neten zitten.
Mijn paard hebben we nu drie keer gewassen (gisteren derde keer) en af en toe zien we nog een levende luis. De rest zit er nog, maar is gewoon zwart en verschrompeld, dus ik gok dat die dood zijn Clown