singasong schreef:@Noukie; n.a.v. de 'goudklompjes' weten we nu wel welke HDA je bedoelt
Wat ik me dan nu wel afvraag wat de diagnose was van de DA die het uiteindelijk heeft behandeld en wat je paard voor medicatie er voor heeft gekregen?!
en ik probeerde nog zo om geen namen te noemen

Anyway, hij wist dus 100% zeker dat het de rug en alleen de rug was waar het probleem vandaan kwam. Benen zouden helemaal goed zijn, het was puur de rug en daarom ook die behandelmethode (paard staakte in de trainig, van uit het niks vol op de rem gaan tot goed overeind komen)
Zijn prognose vonden we niet zinvol. We gaan niet paard onder narcose goud in zn rug laten stoppen om daarna als weidemaatje te kunnen dienen (zeker gezien we geen wei aan huis oid hebben) dus voor de laatste controle langs DA gehaald en als die dezelfde diagnose zou stellen was het einde verhaal.
Echter, daar bleek dat de rug wel gevoelig was, maar er ook een ocd in kogel RA zat. Paard liep M2/Z1 niveau, dus moest dragen achter, wat pijn deed aan de kogel en dus tot verzet (en strakke rug en dus rugpijn) leidde.
OCD eruit, langzaam opbouwen en hij ging weer erg fijn op concours. Hij is nu 19, superfit, nooit meer last van zn rug gehad en loopt ong nog L/M niveau thuis met nu en dan oefenparcoursjes enz.
Paard met cauda equina syndroom enz is zoals ik zei gewoon gebleven en mocht t werk doen dat hij zelf aangaf. Op t moment dat die aangaf dat het klaar was, hebben we die in laten slapen. Maar zoals de HDA zei, dat hij met poedertjes enz nog wel weer op concours zou gaan springen, dat was echt niet zo.