Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

FlairS schreef:Ik heb 2! paarden gehad met een gebroken kootbeen(en nee ik heb er geen gekke dingen mee gedaan);Gewoon domme pech!
Alletwee zijn ze geopereerd.De een kreeg 2 schroeven op 5 jarige leeftijd en is uiteindelijk 29 geworden.De ander is 23 geworden nadat ze op 4 jarige leeftijd 3 schroeven kreeg.Deze merrie werd Z2 met een heleboel winstpunten en keurmerrie.

diddlmouses schreef:Mijn kanjer heeft zn been gebroken bij het opstaan uit de narcose van een relatief eenvoudige operatie..
Het was zo hoog op zn achterbeen dat er echt nix meer aan te doen was..
Al had ie maar 1% kans gehad op herstel, desnoods alleen in de wei dan was ik ervoor gegaan, maar zelf dat was er niet..
De arts zei nog dat al had het lager gezeten dat hij het gips nooit geaccepteerd had, maar toch zou ik het dan zeker geprobeerd hebben.
) dus ja ik voelde nog niet goed.. wel dat ie niet echt lekker liep maar ja ik kon hem nog niet. Maar ja dat laat ook wel weer zien wat voor goedkarakter die heb zodat ie me der niet af gooide of lelijk deed als ik wilde rijden!
gillian schreef:Mijn vorige paard Nico (nu van Kliko hier op bokt) heeft als 3 1/2 jarige zijn elleboog gebroken, de breuk liep door het gewricht.
Toendertijd was hij nog van mijn baas en die heeft hem laten opereren.
Er is toen in België een plaat met 12 schroeven ingezet.
Daarna heeft hij bijna een jaar op stalrust gestaan waarvan een paar maanden vastgebonden omdat hij niet mocht gaan liggen, bij het opstaan zou er teveel druk op de breuk/schroeven komen.
Na de stalperiode mocht hij weer heel rustig aan gaan stappen, in een kleine paddock (verdoofd) los en daarna mocht ie weer rustig opgetraind worden.
Helaas bleek hij na de revalidatieperiode niet rad te lopen en zou hij dus eigenlijk weggebracht worden...toen heb ik hem gekocht en overlegd met de DA en hem op de wei gezet, zo zou de plaats waar de breuk liep misschien wat inslijten door lopen.
Na 4 maanden heb ik hem naar huis gehaald want hij liep stokkreupel en had een grote ontsteking op de elleboog.
Bij de kliniek bleek dat er bij de plaat en schroeven een ontsteking zat en dat was gaan fistelen( een gangetje naar buiten waar ontstekingsvocht/pus uitloopt).
Ik heb hem toen laten opereren en de plaat en schroeven zijn er toen uitgehaald, daarna moest ie 2 weken vast staan zodat hij weer niet kon liggen.
Na deze operatie en revalidatieperiode is hij nooit meer een pas kreupel geweest.
Nico is nu 13 jaar en loopt M2 dressuur.
mutske41 schreef:Wat een verhalen, pijnlijke maar ook met goede afloop.
Mijn vraag aan jullie , ik zou graag jullie mening willen horen over het aanschaffen van een paard die 4 jaar geleden zijn sprong gewricht heeft gebroken.
Zelf vind ik het een geweldig paard... maar pijn bij hem, kosten, etc hoe denken jullie er over?