Paard kopen met gebreken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Re: Paard kopen met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 08:36

Ik vraag me wel eens af wat onder recreatief rijden verstaan wordt.

Voor mij is recreatie rijden een bos/duin/strandrit van 3 uur , een trektocht van een paar dagen en ritten met de wagen.
Daar heb ik gewoon een gezond paard voor nodig. Want wat doe je als je stalgenoot je mee vraagt voor een weekje veluwe?

Een lichte HKO'er zou ik zelf nog wel doen mede omdat ik veel succes heb gezien met een aangepaste trainingssysteem.

Als je toch iets goeds zou willen doen kun je bv een verwaarloosd geval opknappen of een draver/volbloed kopen die uitgekoerst is en waarschijnlijk toch anders in het slachthuis beland.

chantaldewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 23:02

ik denk het wel ja

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:00

chantaldewit schreef:
ik denk het wel ja

Verward

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:08

Ik zou het niet doen.. Ik had ook een paard met gebreken gekocht Resultaat: vanaf ik haar had in het halve jaar 1 keer er op gezete, hoge DA rekeningen uiteindelijk 4 september in mogen late slapen... Niet leuk dus.

Er zijn ook paarden ZONDER gebreken te koop in de goedkopere prijsklasse hoor, die ook een leuk leven verdienen Lachen

thunderstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:40

zolang het paard geen pijn heeft zou ik het wel doen Haha!

Angelshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 05:50

thunderstorm schreef:
zolang het paard geen pijn heeft zou ik het wel doen Haha!

Maar voor hoelang heeft het geen pijn?
De reden dat het paard een "gebrek" heeft is zoals hier in dit topic toch wel veel aangedragen wordt, is veelal een ziekte (zoals dampigheid) of een blijvend probleem (zoals de beenproblemen)
Het paard zal toch voor recreatie gebruikt worden, dus werkt, waardoor het probleem wel belast word, met gevolg dat het vaak toch erger word en de pijn vanzelf komt.
Ik kan me voorstellen dat als je een paardje hebt die ziek word of een afwijking heeft, je hem minder gaat belasten en lekker in de wei zet, maar om een paard aan te schaffen met problemen??
Dat is vragen om kosten (die je nou net wilde besparen met aankoop?)
Ik heb dus gisteren mijn paard moeten laten inslapen, die was dampig, en in zeer korte tijd heel slecht geworden. Hij heeft een maand in Utrecht gestaan en daar werd mij meerdere malen verteld dat een dampig paard wat niet opknapt, steeds minder druk in zijn longen krijgt waardoor hij alsmaar beauwder word. Het is gewoon een kwestie van tijd.

@TS ben je er al een beetje uit? Ik kan me voorstellen dat je het niet meer weet? Er zijn zoveel verschillende reacties op dit topic..