Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
detour schreef:Nogmaals, ik neem jou niet zo serieus hier want je weet niet waar je over praat maar doet wel alsof!
wizewo schreef:Ik ben bij mijn smid terecht gekomen vanwege slechte stand van mijn paard zijn benen. Langs allerlei kanten wordt hij aangewezen als de beste. Hij heeft er een aparte visie over die volledig indruist tegen alle andere smeden, die ik ken. Maar hij is DE smid waar je moet wezen met foute beenstand.
Op, ik dacht, 6 maand, kapt hij niet recht maar expres een beetje schuin doordat bij de groei van het veulen de stand automatisch anders wordt door het breder worden en algemeen; het groeien. Hij corrigeert dit eigenlijk al vlak voor het probleem er is.(dit is wat ik evan begrepen heb, maar als je het echt wil weten, geef ik je wel zijn nummer per pb, hij kan dit veel beter en professioneler uitleggen) Hij heeft ooit een vergelijking gedaan met een andere meestersmid van een goed opleidingsinstituut. 60% van de veulens op traditionele mannier bleven recht. Op zijn mannier gekapt waren er dat 90%.
Voor de mijne kon hij niks fundamenteels meer doen, hij was al te oud (+/-5 jaar destijds) en te volgroeit. Hij kon alleen wat damagecontrol doen.
Maar misschien is dit een goede persoon om eens naar te bellen en zijn mening te vragen. Wat ik begrepen heb, is dus dat hij nu nog geholpen kan worden.
) CarpeDiem schreef:een veulen bij mij op t werk werd ook geboren met een schuin onderbeen.
Dit veulen is echter wel geopereerd (waarbij de kant die te snel groeide vastgezet werd met schroeven en ijzerdraad, en de kant die te langzaam groeide licht geirriteerd werd zodat die sneller ging groeien). na een tijd zijn schroeven en ijzerdraad verwijderd. En haar beentje is nu recht. Jouw veulen is al wel een heel stuk ouder, maar je bent in goede handen bij Emmeloord, dus ik ga ervanuit dat je er nog net zoveel van kunt zien over een paar jaar als bij die van ons.
( klein beetje verdikking aan de binnenkant van de knie, áls je weet waar je moet kijken. In beweging geen afwijking te zien)
. ER kan door van Muiswinkel wel geopereerd worden (is zwaardere ingreep) maar zo erg is het nu niet.
Nikka schreef:Ja helaas wel en met een medische achtergrond (mensen) zoekt het wat makkelijker.
detour schreef:Hey Poekel! Gefeliciteerd! Is dat uitzwaaiende been ook iets naar buiten gericht vanaf de voet naar boven?...
En let de smid er bij jou ook extra op?
zijn slinger pootje
zo als het hoort
en zijn weke koot.