Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

lautjuh85 schreef:Bij mijn paard lag het zadel ook niet helemaal goed. Daar had zij toen ook naar gekeken. Die heb ik laten aanpassen op mijn paard. Ik merk al een heel verschil, maar het kan vast nog beter.

, ga deze week even bellen ben ook super benieuwd heo mijn paard hier op gaat reageren! Barbiietut schreef:vandaag is Joost onder handen genomen door de masseur!
moest hem daarna nog min een halfuur rijden.
en wat een verschil al!
Hij begon gelijk mooi voorwaarts en zonder dat als ik hem dreef dat hij 'niet naar voren wou alsof hij tegen een muur aanloopt'.
en die galop ! (L) Hij zat SUPER! ben helemaal blij en zie uit naar volgende week wanneer ze weer langskomt!
hij zat trouwens helemaal vast, voor en bovenkant hals het ergst, en dan naar achter toe werd het minder erg.

luxje schreef:als er nog één blokkade zit (of meerdere), doordat het zadel niet goed heeft gelegen, dan zul je zeker weten versteld staan van het effect als deze opgelost is/ zijn.
Houdt er wel rekening mee, dat je paard een paar dagen tot een week op rust moet na een behandeling, afhankelijk van de behandeling. Altijd handig om te weten ivm met je planning
Mocht Mariëlle geen blokkade vinden, dan zal ze dat ook eerlijk zeggen en dan brengt ze ook niets in rekening is mijn ervaring (of wellicht reiskosten, aangezien ze helemaal naar Drenthe moet, maar dat kun je vooraf vragen natuurlijk)
Barbiietut schreef:
kaatje89 schreef:Lees al een poosje mee met jullie reacties.Ik heb ook al op de site van icreo gekeken en het lijkt me wel wat.. (Heb ook al via pb contact gehad met unamie, voor iemand van happy-athlete).
Maar nou zit ik heel erg te twijfelen wie ik er bij zou moeten halen.
Mn pony zit vast, kan nauwelijks rechts buigen etc. Maar ligt dat dan alleen aan de spieren of ook aan de wervels??
Wat is nou precies het verschil tussen een masseur en een osteopaat??

Adrian schreef:Jeetje..ik snap niet dat paarden eigenaars hun paard met klachten toevertrouwen aan mensen die een cursusje van 9 dagen hebben gevolgd voor 2000 euro. Complete leken geven zich uit voor GECERTIFICEERD MASSAGE THERAPEUT. Door wie gecertificeerd? (door de cursusgever/zakkenvulster?) Bij wie kan je terecht met klachten over je zg. therapeut? Kunnen zij diagnoses stellen? Beetje friemelen aan-en knijpen in- de spieren maakt je nog geen therapeut. Dit soort MASSAGE THERAPEUTEN vallen bij mij, onder de categorie BEUNHAZEN. Klachten mbt. spieren, gewrichten, wervelkolom en zadels, horen thuis bij een dierfysiotherapeut(studie 6 jaar)paarden-chiropracticor(8 jaar studie). Prima om zo'n massagecursus te volgen om zo je eigen gezonde paard een beetje te verwennen, maar laat het proffesionele gedeelte, over aan mensen die het echt kunnen en van Rijkswege erkende diploma's hebben.(Dierfysiotherapeuten hebben verschillende massage technieken in huis, waaronder ook die van Jack M). Door lagere tarieven te rekenen hopen ze wat klantjes af te pikken van de echte vakmensen, die zoveel succes boeken omdat ze daarvoor, heel lang gestudeerd hebben.
Kijk eens in de lijst van Jack M therapeuten, ik zie er maar 1 met een veterinaire achtergrond, de rest beunt er lekker op los na voornoemde cursus te hebben gevolgd. Om indruk te maken verkopen ze op de site, video's met behandelingen door Jan Everts en Hofland. Beetje zielig allemaal. gr.