HELP MIJ T PAARD TE REDDEN!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marlies85

Re: HELP MIJ T PAARD TE REDDEN!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:42

Maar hoe zou jij het vinden als jouw paard morgen voor de slacht gaat, en je de volgende ochtend komt om je paard een laatste keer te zien voor hij gaat en je vindt alleen een l*llig briefje waar opstaat dat je paard maar gestolen is omdat ze het zo zielig vonden, en dat je bij een stel pennymeisjes moet gaan onderhandelen om je bloedeigen paard terug te krijgen??

triesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:43

balen meid.
Als je maar weet dat je er alles aan hebt gedaan wat je kon...

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:44

Daisza schreef:
en even voor de andere mensen die me niet willen helpen en graag dwars liggen... ik lees gewoon over jullie verhaaltjes heen.

Vooral doen Ja

Ik vrees dat je er niks aan kunt doen, de slager heeft een belofte gemaakt met de eigenaar en de grootste nachtmerrie van menig paardeneigenaar is om hun 'geslachte' paard opeens weer tegen te komen. Paard kan blij lijken in de wei, maar geloof mij, ik heb ook wel trainingspaarden van mij naar de slager moeten brengen, die er ook allemaal lief uit zagen, en aanhankelijk waren in de wei....maar met een goede reden toch richting slager gingen. Hoe poedersuiker ik me er ook over voelde.

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 00:44

Betteke schreef:
En als je dat paard in je bezit hebt, wat dan? Stalling, voer, medische zorg, ik denk gewoon ff mee hoor.

ja tuurlijk heb ik daar over na gedacht Sigaar
ik ben niet achtelijk ofzo.. wil alleen maar het dier redden dus bijdeze vraag ik of mensen die negatief praten niet willen reageren.

IK BEN GEEN PENNY MEISJE ... dat ben je als je 13 bent... Vork

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:44

sterkte..
ik vind het heel erg naar voor je..
sommige dingen kan je maar beter helemaal niet weten he, eigenlijk..
misschien troost het je om te weten dat een paard niet in het voren denkt, hij left bij het moment, dus is zoals hij altijd is, en als hij dan morgen wel aan de beurt is, dan is het metteen als hij paniek of onraad zou ervaren ook al gebeurd en weet hij niks meer...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:46

Daisza schreef:
ik ben niet achtelijk ofzo.. wil alleen maar het dier redden dus bijdeze vraag ik of mensen die negatief praten niet willen reageren.

Dat is een hele geruststelling, mensen die paarden willen stelen bestempel ik namelijk meestal wel zo...

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:46

helaas dat je zo over ons denkt,
wij hebben ook het goede voor met t beessie, alleen ik ken genoeg verhalen over paarden die gekocht van de slacht werden, en een maand later ofzo alsnog afgemaakt moesten worden,
omdat er iets onder de leden zat wat je van buitenaf niet ziet.
ik ga er vanuit dat de oude eiganaresse t beste met het paard voor heeft,
en dat jij dat ook kan inzien.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:47

Daisza schreef:
Betteke schreef:
En als je dat paard in je bezit hebt, wat dan? Stalling, voer, medische zorg, ik denk gewoon ff mee hoor.

Er bestaan ook 'volwassen' penny's Clown

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:48

ik vind dat sommigen hier wel erg hard zijn voor de TS,
probeer je eens in te leven, het is hartstikke confronterend als je zoiets van zo dichtbij meemaakt als paarden liefhebber!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:48

marlies85 schreef:
Er bestaan ook 'volwassen' penny's Clown

Volwassen penny's = een contradictie. Ik zou zeggen meerderjarige penny's. Tong uitsteken

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:49

Citaat:
IK BEN GEEN PENNY MEISJE ... dat ben je als je 13 bent...

Uit je profiel begrijp ik dat je 14 bent, echt een heel verschil. Tong uitsteken

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:49

Volwassen penny's = een contradictie. Ik zou zeggen meerderjarige penny's. Tong uitsteken
Dat mag ook Knipoog

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:50

Betteke schreef:
Citaat:
IK BEN GEEN PENNY MEISJE ... dat ben je als je 13 bent...

Uit je profiel begrijp ik dat je 14 bent, echt een heel verschil. Tong uitsteken

Nee joh, dat is haar paard!! ROFL

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:52

TS haal eens diep adem en lees dan nog eens wat berichtjes door, ik hoop dat je zelf dan wel een conclusie kunt trekken.....

triesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:52

nee,jullie gedragen je nu echt volwassen hoor.....zucht....

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:53

Waar maakt de TS zich nu druk over? Als de eigenaar wil dat dat paard geslacht wordt dan moet je zich er maar bij neerleggen. Die slager is een eerlijke man!
Holderdebolder beslissen om een paard te kopen vind ik een domme zet.
Bemoei je niet met de zaken die je niet aangaan en hou je bezig met je eigen paard of verzorgpaard.

marlies85

Maarja hoe dan ook weer even on-topic.
Ts is van mening dat dat paard niet naar de slacht mag omdat dit te dicht in haar omgeving is, en dus het paard wil stelen om hem van de slacht te redden.Wat ik hieruit op maak: een paard dat zij kent mag niet naar de slager maar vindt ze zichzelf wel bevoegt om dat paard te stelen.De slager kun je geen verwijten maken, die doet slechts zijn werk waar hij voor betaald wordt.
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 14-12-07 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Het is heel lief van je dat een arm paard probeerd te redden, maar ik ben bang dat je het niet gaat lukken. De slager heeft een afspraak gemaakt met de eigenaren van het paard en die hebben uitdrukkelijk gezegt dat het paard voor de slacht is. Misschien hebben ze het hele verhaal niet tegen de slager verteld en denk hij alleen maar dat het een gezond paard is. Het heeft ook weinig zin om tegen de slager te gaan vertellen wat het paard allemaal mankeerd, hij word er niet beter van.
Leg je nu maar neer bij de beslissing, de wereld is soms hard en het is niet leuk maar weet dat paarden niet zomaar geslacht worden en dat er echt een goede reden voor is, ook al ligt die niet meteen voor de hand.
Hou je even sterk en probeer het opzij te zetten. Hou maar even in je achterhoofd dat het paard over niet al te lange tijd over de eeuwige jachtvelden mag galopperen!
Sterkte!

Ir111

Marigold schreef:
ik vind dat sommigen hier wel erg hard zijn voor de TS,
probeer je eens in te leven, het is hartstikke confronterend als je zoiets van zo dichtbij meemaakt als paarden liefhebber!

Tuurlijk is dat zo. Maar denk eens aan alle koeien, schaapjes en kipjes die dagelijks hetzelfde lot ondergaan.

Daarbij vind ik het echt een HEEL groot verschil of je een paard wilt redden of stelen...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:54

mm niet echt confronterend hoor.. zo vaak meegemaakt van dichtbij bekende paardjes verzorgpaardjes veulens. maaar het is gewoon de wereld en dan vooral in de handel.

en de slager kan wel zeggen dat er niks mankeert maar dat zeggen vele slager om de achtergrond van het paard niet vrij te geven.
en gelijk hebben ze, als ik me paard naar de slacht zou doen, hoef ik andere ook geen verantwoording af te leggen ik wil het beste voor me beesie.. en idd heb van dichtbij meegemaakt maar dat waren verzorgpony maar ach de wereld is hard..

en zou je er niet voor inspannen want dit paardje zal worden afgemaakt ook al zou je hem stelen, als ze hem terug hebben dan gaat hij alsnog.

laura1987

Sorry hoor Ts maar als ik zo je berichten lees ken je de eigenaar van het paard helemaal niet en weet je niet eens zeker of het paard iets mankeert ja of nee. Dat hij lief naar je in de wei toekomt en er goed uitziet betekent niks.

Ik snap dat je probeert te helpen maar soms is het beter om het dier uit zijn lijden te verlossen (dit kan inwendig zo zijn!)...

Misschien is het verstandig om het paard te vergeten en je op iets anders te richten.

De eigenaar heeft vast een goede reden.
Laatst bijgewerkt door laura1987 op 14-12-07 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

JSK

ik kan goed begrijpen dat je je erg poedersuiker voelt omdat in jou ogen een gezond paard er morgen niet meer is, maar morgen is er zoveel niet meer, dan zijn er minder kuikens koeien en paarden ja. ik vind dat je beter op zoek kan gaan naar zieke paarden die in leven gehouden worden die daatwerkelijk veel pijn hebben dan zal je bedolven worden met trailers!

ik denk niet dat deze actie je gaat lukken. en ik raad je aan om een iets dikkere huid te kweken, dit is de wereld

dit is niet banketstaaf bedoeld hoor Knipoog
Laatst bijgewerkt door JSK op 14-12-07 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn

Moet ze vooral doen, en vooral door gaan met zeggen dat ze het paard wil stelen. Telefoontje naar de politie met een ''tip'' is snel gedaan..

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:56

Je paard is 14, sorry, te snel gelezen, maar jij gedraagt je wel als een 14-jarige. Knipoog Voor hetzelfde geld staat dat beest strak van de medicatie en mag hij nog niet geslacht worden.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:59

pfff wat een drama weer.
Ik denk niet dat er wat aan kunt doen.
Maar goed het is het proberen waard. Tenslotten je weet niet wat er gebeurt is.