Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Needje schreef:Ik zie een paard op de foto dat stapt in het land, en een huppeltje maakt. Ik ga er van uit dat ie gewoon alle gangen kan in het land. Als dit zonder pijn is, is het imo een paardwaardig bestaan.
Er zijn denk ik veel meer paarden die ergens in een landje lopen die het slechter hebben.
Needje schreef:Ik zie een paard op de foto dat stapt in het land, en een huppeltje maakt. Ik ga er van uit dat ie gewoon alle gangen kan in het land. Als dit zonder pijn is, is het imo een paardwaardig bestaan.
Er zijn denk ik veel meer paarden die ergens in een landje lopen die het slechter hebben.
iepsel schreef:Ik zal het anders stellen. Het paard heeft ooit iets van een ongeluk gehad. Hoelang duurt het dan nog voor een goed passende prothese klaar is? Een wond zal moeten genezen, wat gebeurt er in die tussentijd? Op 3 benen? Je kunt een hond van 30, 40 of 50 kilo natuurlijk niet gaan vergelijken met en paard van 500, 600 of 700 kilo! Anatomisch gezien heeft een paard 4 benen nodig, punt. Een mens zet je in een rolstoel, zie ik met en paard nog niet lukken. Die moet dus tot de prothese klaar is maar even geduld doen?
kynshiri schreef:ik weet niet wat ik hier van moet vinden... moeten we dieren dan kost wat kost in leven houden ? alleen de mens beseft dat hij dankzij medische ingrepen nog van zijn oude dag kan genieten, een paard heeft dat besef niet...
Zelfs al heeft het dier er geen last van, dan vraag ik me nog af waarom dit nodig is... Voor de eigenaars? voor het bedrijf dat protheses maakt?
Pensionnetje schreef:We zijn te makkelijk geworden met: naar de slacht ermee! Makkelijk voor de eigenaar, het bespaart kosten en werk. Ieder dier beschikt over een overlevingsdrang, dit dient men ook te respecteren.
Je ziet snel genoeg of een dier met zijn handicap wil verder leven of niet. Dan kan men alsnog een keuze maken.
KarinvdM schreef:Waarom zou dit niet paardwaardig zijn?
Mijn angst zou ook zijn dat hij ergens achter blijft hangen, maar verder vind ik het mooi opgelost.