Hij is moe en lusteloos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hij is moe en lusteloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:59

Echt waar? De mijne krijgt elke dag wat brood, iemand neemt dat mee. Heb wel gevraagd de krentenbollen en eierkoeken niet te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:00

marleen_usar schreef:
Ik woon in pernis

Jammer, dat is denk ik een dik uur met de auto voor mij. Kan je man niet mee? Wij gaan vaak met geel vestje aan een uurtje wandelen, hond mee. Is goed voor de ontspanning en buitenlucht. Misschien voor jouw man een goede ontspanning na het werk, of je dochter mee, zij houd je paard vast en jij loopt mee en als je moe bent ga je op een bankje wachten tot ze weer jouw kant op komt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 11:01

Dat is een goed idee,maar ik zie graag snel een bijrijder verschijnen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:02

Ja een vriendin van me heeft zelfs een aantal paarden eraan verloren. De veearts wist ook niet waarom ze steeds koliek kregen, er zijn er dus zelfs een paar doodgegaan. Toen is ze zich gaan verdiepen in voer en ontdekte dat koliek in verband kan staan met het voeren van brood. Toen heeft ze dat meteen gestopt en ook iedereen op het hart gedrukt om geen brood of broodkorstjes meer te voeren. Alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:04

O jee, nu moet ik dat gaan vertellen op stal, zie ze al.... heb je haar weer.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:07

Arabesk schreef:
Paardje532 schreef:
Maar ja, mooie naam Nature's Best, toch? Wat wil je nog meer? No Cheer

Stoom uit je oren Breek me de bek niet open. Mensen denken dat ze 'natuurlijk' voer aan hun paard geven, maar als je de inhoud bestudeert verschilt het amper van de gewone bixen en muesli's. Typisch gevalletje van meeliften op bepaalde trends. Boos!

Google bijvoorbeeld eens voor de grap op de woorden paard en natuurlijk.... Wat komt er dan bovenaan te staan Clown

http://www.google.nl/search?hl=nl&safe= ... lijk&meta=

De nature's best paardenmuesli...

En als ik dan nog even door mag klagen Vork

Dit is de tekst van hun website

Citaat:
Jouw paard heeft recht op een gezond en natuurlijk paardenleven.
...........
...........

Ben ik met pavo eens, maar als je je paard langer bezig wil laten zijn met eten, kan je m net zo goed (graszaad)hooi geven. Dat is nog beter ook.

Zo heerlijk, dat lucht op Haha!

Tsjonge jonge Arabesk wat een gefrustreerd bericht. Slapen
Toch hopelijk niet vanwege het feit dat de Pavo link nu bovenaan staat en jouw favoriete site 2e.
Tsja een groter verschil kan je niet hebben. Beide Paard en Natuurlijk.
Gek genoeg de ene pro krachtvoer terwijl de andere het onzin vind Knipoog

Als je enigszins verstand van goed voer hebt dan adviseer je NOOIT graszaad als hooi.
Daar hebben al div. paarden flinke ellende mee ondervonden.

Ook ik ben geen fan van Nature's Best. Ik zal het zelf niet voeren maar weet wel dat veel paarden flinke tekorten in hun mineralen, vitamines en spoorelementen hebben. Oftewel de nutrienten.
Mijn motto is "beter iets dan niets" waarbij de eigenaar wel in acht moet houden dat bepaalde krachtvoeders gewoon niet geschikt zijn bij bepaalde paardenproblemen.
Vooral wat betreft soyaprodukten en suikers.

Door een zoveel mogelijk natuurlijk krachtvoer bij te geven kan je wel degelijk div. tekorten opvangen.
En veel belangrijker, veel problemen weg voeren. Want echt Arabesk, de meeste paarden halen niet voldoende uit alleen hooi en gras, al wordt daar op een bep. natuurlijke site wel aldoor op gehamerd.

Zo geef ik tot volle tevredenheid de Gemuse Krauter und Mineralen van Hippolyt uit Duitsland. Zonder allerlei prut erin. Puur natuur krachtvoer.
Ik geef het sinds 2 jaar in een hele hoge dosis, aangevuld met Magnesiumoxide ( ja je leest het goed, gewoon magnesiumoxide Knipoog ) en zowaar mijn beide zomereczemers zijn volkomen genezen.
Allerlei deskundigen zeggen dat zomereczeem niet te genezen is, maar het kan dus wel.

TS, ik weet niet of het voor jou mogelijk is om aan Hippolytvoer te komen maar ik denk dat het best een optie is om het bij jouw paard te proberen.
Hun site is http://www.st-hippolyt.nl en nee ik heb geen aandelen Haha!

Wel hebben mijn vriendin (natuurgeneeskundig therapeut) en ik al div. paarden zien opknappen met dit voer.

Succes met je paard.
Als je nog vragen hebt mag je rustig een pm sturen.

Groetjes, Henny

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 11:11

Heel erg bedankt ik ga eens kijken voor dat voer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:11

Superhorse in Breda verkoopt het, zij kunnen het misschien ook wel versturen voor je. Anders moet je naar de grens van Duitsland.

Het is duur spul, maar idd wel erg goed spul. Ik rij er eens in de tijd voor en had de alpenkruiden en de muesli ervan.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:21

henny_w schreef:
Als je enigszins verstand van goed voer hebt dan adviseer je NOOIT graszaad als hooi.
Daar hebben al div. paarden flinke ellende mee ondervonden.

graszaad hooi kan prima als bezighoudertje naast gewoon goed hooi. Paarden die snel dik worden kan je nou eenmaal niet 24/7 hooi geven dat hoogwaardig is in z'n voedingsstoffen. Paarden zijn het meest gebaat bij 24/7 foerageren, naast een paar plakken goed hooi kun je dan graszaadhooi geven om de darmwerking op gang te houden en het paard bezig te houden zodat stalondeugden/maagzweren voorkomen kunnen worden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:33

wat is er niet goed aan graszaadhooi dan?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 14:11

De veearts is geweest en zei dat hij er erg slecht uit zag,hij heeft bloed en mest meegenomen en een ijzer injectie gegeven.Ook moet ik een suplement geven en 1 plak hooi extra, eten krijgt hij genoeg en mag daar niet van afvallen wat nu dus wel gebeurd.Rijden mag niet want hij zegt jullie zitten elkaar in de weg,dus ik ga lekker met hem wandelen.Ik krijg over een paar dagen de uitslag, en dan hoop ik dat hij snel opgelapt kan worden? Ik zie hem natuurlijk al een tijd zo dun dus ben dat gewend,maar hij schrok er van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:55

Dan is het toch wel erg, dat zeggen ze niet zo snel. Wanneer komt de uitslag? Ik hoop voor je dat hij snel opknapt.

Probeer ook in je gedachte te houden dat je paard ergens pijn heeft, daar kunnen ze ook zo van worden en zeker afvallen.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:19

henny_w schreef:
TS, ik weet niet of het voor jou mogelijk is om aan Hippolytvoer te komen maar ik denk dat het best een optie is om het bij jouw paard te proberen.
Hun site is http://www.st-hippolyt.nl en nee ik heb geen aandelen Haha!

Groetjes, Henny

Oh oh ik zie net dat ik een foutje heb gemaakt.
De website van Hippolyt is www.st-hippolyt.de Bloos

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:21

Arabesk schreef:
graszaad hooi kan prima als bezighoudertje naast gewoon goed hooi. Paarden die snel dik worden kan je nou eenmaal niet 24/7 hooi geven dat hoogwaardig is in z'n voedingsstoffen. Paarden zijn het meest gebaat bij 24/7 foerageren, naast een paar plakken goed hooi kun je dan graszaadhooi geven om de darmwerking op gang te houden en het paard bezig te houden zodat stalondeugden/maagzweren voorkomen kunnen worden.

Dat bedoel ik niet.
Zoek maar eens in de zoekfunctie hier op Bokt naar graszaadhooi.

Paarden die er goed ziek van zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:29

Bij ons hebben ze graszaadhooi, als ze dat inkopen wat ze al jaren doen, zullen ze niet gaan veranderen, dat is het jammere als je het niet voor het zeggen hebt. Ik ga maar eens zoeken op bokt.

Henny heb je een linkje? Ik zie dat er veel zijn die het voeren, kan nog geen probleemtopic vinden. Wij hebben rietzwenk, ik weet wel dat het soms veel suikers kan bevatten en dat het graag aan koeien gevoerd wordt omdat ze dan buikvulling hebben en de suikers voor de smaak.

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:54

Safe & Sound van Dodson & Horrel is het beste wat je je paard wat hoefbevangen is geweest kunt geven, veel volume(ruwvoer) met vitaminen, mineralen en biotine ook kun je daarbij Leisuremix voeren dat is een muesli speciaal voor paarden die hoefbevangen zijn geweest. Deze voeding is ook zeer geschikt voor sobere paarden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:07

henny_w schreef:
Arabesk schreef:

Dat bedoel ik niet.
Zoek maar eens in de zoekfunctie hier op Bokt naar graszaadhooi.

Paarden die er goed ziek van zijn geweest.

wij hebben het ook gevoerd en de paarden deden het er erg goed op?
zelfs drachtige merrie kreeg het..
nu krijgen ze "normaal"hooi,maar vind dat de paarden het er veel minder goed op doen Knipoog

maar ja zal absoluut verschil zitten in graszaadhooi en graszaadhooi Haha!

marleen ik ben benieuwd wat er uit dat bleod onderzoek komt, die ijzerinjectie,heeft je dier dan bloedarmoede?
kon hij dat meteen zien?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 08:01

Omdat hij er futloos uitzag dacht de veearts aan bloedarmoede.

camarque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:02

vraag aan de veearts om een tekenbeet ziekte test! ,mijn paard was ook luste loos ,en hoefbevangen hoort bij een van de ziektes die teken kunnen overbrengen. Ik heb in frankrijk medicijnen gehaald en hij knapt nu op . Mijn paard staat in noord holland en ik heb mee gedaan in epe aan de paarden vierdaagse en ik denk dat ik het daar heb opgelopen.succes

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 17:52

Als het een lintworm is moet hij met 10 dagen weer opknappen,zijn bloed en mest waren goed.Als hij niet opknapt dan moet hij een dag naar de kliniek om te kijken voor zijn darmen.Hij krijgt dan een glucose onderderzoek.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:31

Er is dus uitslag van het bloedonderzoek... en daar was niks aan te zien? Dus geen bloedarmoede.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 17:53

Nee geen bloedarmoede, maar hij is echt moe en futloos.Maar dat komt dan omdat hij geen vitamines op neemt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 14:35

Weet iemand ook wanneer een wormenkuur werkt,is dat al meteen of duurt dat een paar dagen?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 14:55

goh madam er werdt al een tijdje geroepen STOP met rijden..
als je paard graat mager is ga je er toch niet opzitten ? ja hij vindt het leuk.. jaah gek he als ie alleen een muf paddock ziet en een muffe stal..

verder vindt hij het leuk om dacht van je te krijgen maar of hij het wel zo leuk vindt dat je op zn tere botjes zit weet ik niet..

lopen is 10 keer leuker en ontspannender voor je.. of ga jij ook mee LOPEN op de dam tot dam loop als jij je niet lekker voelt en ook een kilo per dag af valt ? of ga jij naar school als je koppijn hebt dan leg je ook liever lekker tv te kijken met af en toe een stukje wandelen tot je weer beter bent.. en als dat langer duurt dan een paar daagjes ga je ook naar een dokter !!

denk voortaan ff beter na en laat de da met spoed komen en ga niet eerst afwachten tot je paard niet meer kan en even op bokt vragen wat moet ik doen ?

sorry maar ik kan hier niet tegen.. bij een paarden leifhebber hoort het paard voor je eigen plezier te gaan en niet andersom BAH

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 14:58

sorry voor mn botte ericht.. niemand doet het juiste maar ik vindt dit gewoon echt fout waar je mee bezig bent..